Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-20@00:35:33 GMT

معافیت مالیاتی در زنجیره فولاد حذف شود

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۱۶۶۳

معافیت مالیاتی در زنجیره فولاد حذف شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره بازار فولاد گفت: سنگ آهن بخشی از معادن و ثروت عمومی است اما زنجیره فولاد در کشور ما دچار تعارض و تضاد جدی است.

وی بیان کرد: از یک سو عده‌ای خواستار رهاسازی محصول تولیدی و از سوی دیگر خواستار رانت و دریافت یارانه برای نهاده های تولیدی همچون مواد معدنی و انرژی هستند که این خواسته به ضرر عموم شهروندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسانی که اقتصاد بین الملل را به رخ سیاستگذاران می‌کشند و خواستار فروش محصولات خود در بازارهای جهانی به نرخ های بین المللی هستند، باید مواد اولیه و معدنی و نیروی کار خود را هم آزاد و به نرخ های بین المللی پرداخت کنند.

حاجی دلیگانی افزود: زمانی که یک واحد تولیدی فولاد گزارش می دهد که دریک سال، چندین هزار میلیارد سود داشته است، همه آن به دلیل هنر هیات مدیره نیست بلکه حاصل از جیب خارج شدن فقرا است و از جیب فقرا به جیب برخی افراد رفته است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: یک ماه پیش یک آهن فروش به بنده گفت که طی ۴ ماه، ۲۰ میلیارد سود کرده است و این مساله نشان می دهد ایجاد انحصار در خرید هر محصولی از جمله فولاد در بورس باعث ایجاد فساد و رانت است و باید بورس را مردمی کنیم و به این مساله توجه شود که قیمت دستوری معنایی ندارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قیمت حامل های انرژی مورد مصرف اعم از گاز، برق و سوخت باید به قیمت فوب خلیج فارس داده شود.

وی تاکید کرد: هر گونه معافیت مالیاتی در زنجیره فولاد باید حذف شود و کلیه فعالیت های زنجیره تولید فولاد باید در سامانه شفاف باشد.

پربیننده ترین بورس کالا محور مبادلات فولاد کشور می‌شود واسطه‌ها به التهاب قیمت‌ها در بازار فولاد دامن می‌زنند انتقال صادرات از شمش به اسلب فولادی یک ضرورت است کشف قیمت فولاد براساس عرضه و تقاضا در بورس کالا تعمیر اساسی موتور ۱۶سیلندر کامینز برای اولین بار در شمال‌غرب کشور

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صنعت فولاد فولاد مجلس شورای اسلامی تولید فولاد حسینعلی حاجی دلیگانی شمش فولاد قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۱۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف درگذشت پرویز داوودی را تسلیت گفت

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت پرویز داوودی معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.   متن پیام تسلیت رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:   بسم الله الرحمن الرحیم   اناللّه و اناالیه راجعون   درگذشت خدمتگزار صدیق و متعهد و چهره پرتلاش علمی و دانشگاهی، جناب آقای دکتر پرویز داوودی موجب تاسف و تاثر گردید.   ایشان از مدیران توانمند کشور در حوزه‌های سیاسی و اجرایی بودند که سال‌ها در مسئولیت‌های متعدد و اثربخش ازجمله معاونت اول ریاست‌جمهوری و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین به‌عنوان یک شخصیت فرهیخته در جایگاه تدریس و پژوهش در مراکز دانشگاهی، خدمات ماندگاری را عرضه داشتند.   ضمن عرض تسلیت به جامعه علمی و دانشگاهی کشور، شاگردان و همکاران و خانواده محترم، برای آن فقید خدوم، رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.   محمدباقر قالیباف‌ رئیس مجلس شورای اسلامی   انتهای پیام/

​​​​​

دیگر خبرها

  • جوسازی علیه ساماندهی معافیت‌ها / پایان پرداخت سود از جیب دولت
  • جوسازی علیه ساماندهی معافیتها/ پایان پرداخت سود از جیب دولت
  • قالیباف درگذشت پرویز داوودی را تسلیت گفت
  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • حوزه نشر و مطبوعات از مالیات معاف هستند
  • کم اطلاعی ناشران و ممیزان مهمترین دلایل عدم معافیت مالیاتی است
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • معافیت‌های مالیاتی باید هدفمند شود
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • مجلس هیچ مصوبه ای برای اخذ مالیات از مهریه نداشته است