Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد محمدزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سرانه مصرف گوشت قرمز در استان به ازای هر یک نفر ۳۱ کیلوگرم در سال است، اظهار داشت: برای تامین نیاز استان حدود هفت هزار تن گوشت مرغ از سایر استان ها تامین می شود.

وی افزود: در استان سالانه ۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی می شود که در برخی از ایام با پیک تولید گوشت مرغ و در برخی از ایام نیز با کمبود مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در جلسه های تنظیم بازار استان برنامه ریزی شده است تا بحث جوجه ریزی در استان نیز ساماندهی شود که باید طبق برنامه در هر هفته ۲۱۰ هزار قطعه در سالن های مرغ داری استان جوجه ریزی شود که این وظیفه را بر عهده اتحادیه مرغ داران استان گذاشته ایم.

محمدزاده با بیان اینکه سال گذشته مجوز راه اندازی ۳۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی داده شد افزود: در سال ۹۲ برای ایجاد مرغ داری محدودیت ایجاد شد که با تلاش های صورت گرفته از پارسال تاکنون این محدودیت ها برداشته شده است.

وی افزود: تلاش می شود امسال نیز برای رفع نیاز مصرف گوشت سفید در استان مجوز ایجاد مرغ داری داده شود که در این خصوص هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: از مجموع گوشت سفید تولید در استان ۱۸ هزار و ۷۵۰ تن در واحدهای صنعتی و سه هزار و ۶۱۰ کیلوگرم آن مربوط به گوشت طیور بومی، بوقلمون، کبک و شتر مرغ است.

وی تعداد واحد های مرغ داری استان را ۱۰۱ واحد دانست و افزود: از مجموع این واحد ها ۸۸ واحد فعال و ۱۳ مورد نیز غیر فعال است.

وی گفت: این واحد ها در سال های گذشته ایجاد شده است و بیشتر قدیمی و فرسوده هستند و یا به علت اختلاف در شراکت غیر فعال شده اند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: در هفت ماه سال جاری پنج میلیون و ۵۸۲ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغ داری های استان انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳.۷ درصد کاهش داشته است.

محمدزاده افزود: جوجه ریزی در مهر ماه سال جاری در مقایسه با مهر پارسال ۳۱ درصد افزایش دارد.

وی کمبود نقدینگی اتحادیه مرغداران و شرکت های تابعه برای خرید نهاده از جمله ذرت و کنجاله سویا برای مرغداران، تاخیر در ارسال محموله های وارداتی مثل ذرت و کنجاله سویا به دلیل کوتاه بودن دوره جوجه ریزی را از دیگر مشکلات تولید کننده ها دانست و افزود: پیشنهاد می شود حداقل سهمیه مرغداران را از انبارهای داخل تامین شود.

محمدزاده کمبود زیر ساخت ها صنایع کشتارگاهی، سرد خانه و تونل انجماد برای صادرات گوشت مرغ را از دیگر مشکلات مرغ داری ها دانست.

همچنین سه واحد پرورش بوقلمون گوشتی با ظرفیت ۶ هزار و ۵۰۰ قطعه در دوره، سه واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت ۲۵۰ تن گوشت در سال و یک واحد پرورش کبک صنعتی با ظرفیت پنج هزار و ۶۷۰ قطعه در دوره فعالیت دارد.

استان خراسان شمالی با داشتن ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی، از قطب های دامپروری کشور است.

برچسب‌ها بجنورد خراسان شمالی مرغداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد خراسان شمالی مرغداری بجنورد خراسان شمالی مرغداری اخبار کنکور خراسان شمالی جوجه ریزی مرغ داری گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۱۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان؛ عبدالحسین قاضوی در دیدار با استاندار خراسان شمالی گفت: همچنین دراین مدت ۱۰۰ هکتار به ناحیه صنعتی این شهرستان افزوده شده است و مکاتبه برای تبدیل ناحیه صنعتی شهرستان گرمه به شهرک انجام شده است.

افزایش ۱۲۰ درصدی تولیدات گلخانه ای درگرمه
وی افزایش ۴۰ درصدی تولید گوشت مرغ، افزایش ۱۲۰ درصدی تولیدات گلخانه ای، افتتاح سینما، کتابخانه، اجرای ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری،۱۲۰ کیلومتر گاز کشی به آبادی‌ها را برخی از اقدامات انجام شده عنوان کرد.
قاضوی درادامه افزود: شهرستان گرمه در حوزه نهضت ملی مسکن شهری پیشرو‌ترین شهرستان استان است و تاکنون ۲۲۳۲ قطعه زمین به مردم واگذار شده است و ۹۰۰ قطعه نیز در دست اقدام است.

همدلی و هم افزایی مدیران موجب شکوفایی و پیشرفت می شود 

استاندار خراسان شمالی هم تأکید کرد: تامین زیرساخت‌های توسعه‌ای شهرستان گرمه امسال نیز همچنان با قوت دنبال شود.

حسین نژاد همدلی و هم افزایی بین مدیران شهرستان گرمه را موجب شکوفایی و پیشرفت این شهرستان دانست و در زمینه تامین اعتبارات تملک و دارایی شهرستان گرمه گفت: سهم قانونی شهرستان به قوت خود باقی است و پرداخت مازاد بر آن نیز برای پیشبرد اهداف پیگیری می‌شود.

تأکید برجذب سرمایه گذاری خارجی 
استاندار استفاده از ابتکار و خلاقیت برای تسریع در اجرا و بهره برداری از طرح ها تاکید کرد.
وی جذب سرمایه گذاری خارجی، طرح‌های توسعه و شهرک‌های صنعتی در این شهرستان را مورد توجه قرار داد و افزود: روند رشد شهرستان گرمه روند پر شتابی است و امیدواریم در سال جاری با پیگیری این روند به نقطه بهتری برسیم.
استاندار خراسان شمالی گفت: در سالی که به نام جهش تولید است، باید از ظرفیت‌های مجتمع‌های گلخانه ای، دامداری و کشاورزی نیز برای تحقق شعار سال و جهش تولید، بهره گرفت.
شهرستان گرمه در غرب خراسان شمالی، دارای ۴۰ هزار نفر جمعیت است.

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • تورم سالانه قم پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسید
  • عرضه نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • پخت نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • تولید سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان