Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی توطئه‌های ائتلاف متجاوز سعودی برای تسلط بر مأرب، نیروهای جنبش انصارالله با ناکام گذاشتن دشمن پیشروی‌های خود در این منطقه را از سر گرفتند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الاخبار به نظر می‌رسد که تلاش‌های یمنی و منطقه‌ای برای برقراری صلح و آتش‌بس در «مارب» در سایه تلاش‌های عربستان برای بازگشت به این جبهه نتیجه نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظاهرا این تلاش‌ها در راستای هدف مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در یمن برای اجرای بند نظامی توافق موسوم به «ریاض» (در تاریخ پنجم نوامبر 2019 توافق نامه‌ای موسوم به توافق ریاض٬ طی مراسمی در شهر ریاض پایتخت سعودی با نظارت امارات و عربستان میان شورای انتقالی جنوب که تحت حمایت امارات است و دولت مستعفی عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری یمن که عربستان از آن حمایت می کند، امضا شد) است که موجب تشدید اوضاع شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در حال حاضر درگیری‌ها از چندین محور نظامی به اطراف مارب برگشته؛ جایی که عناصر وابسته به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری یمن و تحت هدایت سعودی‌ها سعی داشتند از آرامش غیر علنی این منطقه برای تجدید قوا جهت ایجاد درگیری‌های جدید سوءاستفاده کنند. اما نیروهای انصارالله یمن با توطئه‌ مزدوران سعودی از جمله تلاش برای فرستادن تجهیزات به سمت عناصر حزب «اصلاح» در جبهه جبل مراد و المخدره و برافروختن آتش جنگ در غرب مارب مقابله کردند. به این ترتیب نبرد میان دو طرف از سپیده‌دم شنبه از 3 محور در مناطق اطراف مارب و محور چهارم در مناطق استان الجوف آغاز شد. با وجود گسترش عملیات‌های نظامی، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق به کسب دستاوردهای بزرگی روی زمین شدند.

یک منبع نظامی در مارب در این زمینه گزارش داد که نیروهای انصارالله موفق شدند به طور کامل بر منطقه صرواح مسلط شده و پیشروی قابل توجهی در جبهه غربی مارب داشته باشند و پس از تثبیت تسلط خود بر مناطق الجوه و المدید و نبعه و خیوزه در شرق مدغل توانستند بر مرکز اطلاعات نظامی منطقه هفتم که در کنترل نیروهای دولت مستعفی بود، سیطره پیدا کنند.

یمن| تاسیسات نظامی فرودگاه ابها عربستان برای دومین بار هدف قرار گرفتیمن|نقض دوباره توافق آتش بس الحدیده توسط ائتلاف سعودی-آمریکایییمن| عملیات پهپادی مجدد علیه تاسیسات نظامی فرودگاه «ابها» در عربستان

این پیشرفت‌ها پس از تشدید درگیری‌ها در جبهه‌ مارب در خلال دو روز گذشته حاصل شده؛ جایی که جنگنده‌های دشمن متجاوز سعودی بیش از 50 حمله با هدف جلوگیری از پیشرفت ارتش و کمیته‌های مردمی ترتیب داد.

به گفته منابع نظامی شمار زیادی از فرماندهان ارشد عناصر منصورهادی همچون «مبخوت ناجی» و «نجم الدین الشدادی» در درگیری‌های اخیر در جبهه غربی مارب کشته شدند.

منابع افزودند که در این میان نیروهای انصارالله توانستند به طور کامل بر جبهه المخدره در صرواح مسلط شده و پیشروی قابل توجهی در جبهه جنوبی داشته باشند. آنها همچنین منطقه حید آل احمد و الاوشال را تحت کنترل درآورده و به سمت جبل مراد در جنوب مارب پیش رفتند.

پیش‌بینی می‌شود که این درگیری‌ها همچنان ادامه داشته باشد. علاوه برآن نیروهای انصارالله همچنین شنبه شب و صبح یکشنبه هم‌زمان با پیشروی در محور غربی و جنوبی مارب پیشرفت زیادی در جبهه شرقی داشتند و به گفته منابع مذکور پس از درگیری‌های گسترده که بیش از 10 ساعت طول کشید پیشرفت قابل توجهی روی زمین داشتند.

منابع نظامی اعلام کردند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با پیشروی در نزدیکی خط بین‌المللی و رابط میان مارب و منطقه العبر به نزدیکی جبهه شرقی صافر رسیدند و پس از بروز یک‌سری درگیری‌ها مناطق ملیفونه و السد و ابوشد شرقی در شمال مارب به کنترل ارتش و کمیته های مردمی درآمد.

دو عملیات نظامی انصارالله ضد اهداف سعودی

هم‌زمان با این درگیری‌ها نیروی هوایی و موشکی شب شنبه عملیات مشترکی ضد مواضع فرماندهای نظامی سعودی و مزدوران آن در پایگاه نظامی «الرویک» ترتیب دادند. صبح همان روز نیز نیروهای عملیات مشترک موفق به تخریب اتاق عملیات ائتلاف متجاوز سعودی و و برج‌های ارتباطات نظامی در اردوگاه این ائتلاف در نزدیکی صافر شدند. در استان الجوف نیز نیروهای انصارالله تلاش عناصر منصور هادی برای نفوذ را ناکام گذاشتند.

منابع نظامی در این زمینه گزارش دادند که ارتش و کمیته های مردمی موفق شدند حمله مزدوران سعودی به منطقه الخنجر در شرق منطقه خب و الشعف را خنثی کنند.

این پیشروی‌های انصارالله هم زمان با توافق دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب (تحت حمایت امارات) در پایتخت عربستان درباره اجرای بند نظامی توافق ریاض که هدف آن انتقال نیروهای حزب اصلاح در ابین و شبوه و حضرموت به مارب و الجوف در ازای خروج نیروهای شورای انتقالی از عدن به استان الضالع بود، صورت گرفته است.

به دنبال آن همچنین جنگنده‌های دشمن سعودی حملاتی در شماری از مناطق مارب ترتیب داده و ریاض در تلاش برای شکست تلاش‌های داخلی و منطقه‌ای که هدف آنها برقراری آرامش و آتش‌بس در مارب بود، است.

یکشنبه هفته جاری «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از عملیات پهپادی علیه تاسیسات مهم و راهبردی متجاوزان سعودی خبر داد. به گفته وی، فرودگاه‌های جیزان، ابها و پایگاه نظامی خمیس مشیط در عربستان در این عملیات پهپادی هدف قرار گرفتند. این عملیات پهپادی با استفاده از سه فروند پهپاد قاصف2 انجام شد و حمله به اهداف مورد نظر به دقت انجام شد. قبل از آن نیز یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی پایگاه هوایی «ملک خالد عربستان» را نیز هدف قرار‌دادند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انصارالله یمن اخبار عربستان سعودی اخبار یمن انصارالله یمن اخبار عربستان سعودی اخبار یمن ارتش و کمیته های مردمی نیروهای انصارالله عملیات پهپادی متجاوز سعودی درگیری ها تلاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۱۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منصوری: سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق» هم‌افزایی نشان دادند

به گزارش همشهری آنلاین، رهبری معظم انقلاب آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیداری که با فرماندهان نیروهای مسلح داشتتند نکاتی را درباره ارزش قوای نظامی ایران و عملکرد مطلوب آنان بیان کردند. در این راستا با جواد منصوری، اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

منصوری در ابتدا گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از مهم‌ترین مسائلی که مطرح شد این بود که نیروهای مسلح کشور باید تحت امر چه کسی یا چه نهادی قرار گیرند؟ برخی عقیده داشتند که باید نیروهای مسلح ذیل دولت فعالیت کنند، برخی آنان را تحت امر رئیس‌جمهوری می‌دانستند و گروه دیگر، عقیده داشتند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی باید تحت امر و فرامین رهبری و ولایت‌فقیه خدمت کنند. هر سه نظر مذکور دارای دلایلی بودند که دست آخر برای مجلس خبرگان قانون اساسی، دلایل نظر سوم مقبول افتاد و طبق تصویب در قانون اساسی، نیروهای مسلح کشور ذیل رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا قرار گرفتند.

وی افزود:نظریه انتخاب شده قانون اساسی استدلال‌هایی آورده شد که مهم‌ترین آنها عبارت بودند از اینکه: «ولایت‌فقیه برخلاف سایر نهادها، مقطعی نیست و به دلیل ثباتش نیروهای تحت امرش نیز از پیوستگی و انسجام برخوردار خواهند بود»؛ «در صورت قرار گرفتن نیروهای مسلح ذیل رهبری این بخش مهم کشور درگیر سیاست‌زدگی‌های جناحی نمی‌شود و پایداری به ارزش‌های ملی، انقلابی و اسلامی در آنان باقی خواهد ماند» و سوم آنکه «در این صورت امکان نفوذ در ارتش و سپاه به شکل جدی خنثی خواهد شد، چراکه ولی‌فقیه شخصی وارسته و متقی است.» این دلایل برای خبرگان قانون اساسی تا حد زیادی قانع‌کننده بود و در نهایت، نیروهای مسلح ذیل مقام رهبری واقع شدند.

او ادامه داد: در طول دوران زعامت حضرت امام خمینی (رحمت‌الله علیه) و مقام معظم رهبری(حفظه‌الله) به جرأت می‌توان گفت بنا به اثرپذیری از ارزش‌های دینی و اسلامی، ما دارای قوای مسلحه مکتبی و اعتقادی هستیم. نیروهای نظامی ایران وابسته به شخص، قدرت، جناح یا موقعیت نیستند، بلکه آنان حقیقتاً سربازانی هستند که تمام موجودیت خود را در راه خدمت و تلاش برای تحقق اهداف اسلامی و انقلابی تعریف کرده‌اند. کافی است به روحیه شهادت‌طلبی نیروهای نظامی ما بنگرید تا این حقیقت به شکل جدی روشن شود. تمامی این رویکردها و باورهای اعتقادی نتیجه تعلیم‌ها و گفتارهای رهبری به نیروهای مسلح ایران است.

اولین فرمانده سپاه اشاره کرد: مهمتر آنکه وجود انسجام و وحدت بی‌نظیر بین نیروهای نظامی و مسلح کشور از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که دشمن را در رساندن به اهداف تفرقه‌آمیز خود ناکام گذاشته است. در نظام جمهوری اسلامی آنچه بیش از هرچیز مهم است تحقق اهداف والای انقلاب است، لذا افراد خودشان را در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا ارتش جمهوری اسلامی سربازانی برای نیل به این ارزش‌ها و قله‌ها می‌دانند.

منصوری گفت: امروز دشمنی به نام جبهه استکبار جهانی را روبه‌روی خود می‌بینیم. از این جهت نیروهای مسلح به خوبی اهمیت وحدت و انسجام در برابر این دشمن سرکش را درک کردند. درحال حاضر فارغ از فرماندهی مشترک ارتش و سپاه که مقام معظم رهبری است، سپاه و ارتش در سطح بسیار بالا و قابل توجهی هماهنگی و هم‌افزایی را از خود به نمایش گذاشته اند؛ به نوعی که در عملیات «وعده صادق»، همین هم‌افزایی بین دو نهاد نظامی ارتش و سپاه بود که بدون کمک نیروی خارجی توانست در منطقه عملیاتی مهم را به نمایش بگذارد.

کد خبر 846142 برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران دفاع - ارتش جمهوری اسلامی

دیگر خبرها

  • شکست آمریکا در صحرای طبس تحقق وعده‌های خداوند است
  • دستاوردهای عملیات وعده صادق
  • انصارالله: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • انصارالله یمن: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • تونل‌های تا ۱۵طبقه زیرزمین به حماس اجازه می‌دهد پابرجا بماند | رهبران ارشد حماس کجا هستند؟
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • منصوری: سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق» هم‌افزایی نشان دادند
  • روسیه یک منطقه دیگر دونتسک را آزاد کرد