Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در پاسخ به سؤال ملی رحمت‌الله نوروزی در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: التهاباتی به لحاظ جو روانی و اقتصادی طی دو سال گذشته در بازار ایجاد شده است، بنابراین این التهابات و جو روانی حوزه‌های اقتصادی به ویژه در حوزه طلا و ارز به طور مستقیم بخش مسکن را نیز متاثر می‌کند و التهاباتی که در این حوزه رخ می‌دهد ریشه در این دارد که یک امر تکراری و مستمر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌از دهه 70 تا کنون وقتی رشد نرخ مسکن در کشور را مرور می‌کنیم به وضوح می‌بینیم این دو مقوله از همدیگر تبعیت داشته وتغییرات نرخ ارز همواره در حوزه کالا و خدمات در همه بخش‌ها و به ویژه در حوزه زمین و مسکن نیز تاثیر داشته است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در جریان سازی برای رسیدن به تولید و عرضه پایدار مسکن، سیاست‌ها و برنامه‌های پابرجایی را به اجرا دربیاوریم، گفت: این برای ما مهمترین آیتمی بود که در حوزه سیاست‌گذاری و فراهم کردن سازوکارها و شیوه‌نامه‌هایی که کمک می‌کند اعتماد متقابلی بین سازندگان و دولت،‌مردم و سازندگان به وجود بیاید که ما همواره بتوانیم جریان تولیدی را شاهد و اندازه‌گیری کنیم که به صورت خط تولید عرضه مسکن تقویت شده و پابرجا بماند و ما بتوانیم کسری مسکن که توسط خود جامعه به طور طبیعی عرضه و تولید نمی‌شود را جبران کنیم.

ادامه دارد...

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی نرخ ارز مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۱۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه روند ساخت مسکن با استفاده از ظرفیت های مردمی خود نقش بسیار موثری در بهبود روند تولید مسکن به ویژه در بخش ویلایی سازی دارد گفت: آمارها حاکی از آن است که استفاده از ظرفیت های مردمی خود باعث شده که میزان ساخت واحدهای با طبفات کمتر رونق پیدا کند واین اقدام خود زمینه ساز توسعه و پیشرفت واحدهای مسکونی حیاط دار شده است.

وی ادامه داد: بازار مسکن در حال حاضر نیازمند استفاده از ظرفیت های مردمی است بنابراین باید برنامه ریزی برای تحقق این امر در تمامی بخش ها صورت گیرد تا شاهد جمع شدن واحدهای بلند مرتبه در بخش های مختلف کشور باشیم.

مالکی توضیح داد: با توجه به شعار سال مبنی بر جهش تولید با استفاده از ظرفیت های مشارکت مردمی تمامی دستگاه ها باید پای کار بیایند تا از طریق پرداخت تسهیلات ساخت و اختصاص زمین بتوانیم این طرح را در شهرهای مختلف به مرحله اجرایی شدن برسانیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد
  • برنامه ریزی برای واگذاری یک میلیون زمین روستایی در کشور
  • احتمال تغییرات در هیئت مدیره وجود دارد
  • تحقق جهش تولید با جهش مهارت در کشور
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد
  • جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور توسط وزارت نفت اعلام شد
  • حمایت از تولید، سیاست راهبردی سازمان ملی زمین و مسکن است
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند