Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنگره آمریکا ضمن مداخله در اقدامات دیگر کشورها، با تلاش آنها برای برقراری مجدد روابط دیپلماتیک با دولت دمشق مخالفت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، الیوت انجل، رئیس کمیسیون روابط خارجه مجلس نمایندگان آمریکا در پیامی به مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور از او خواست تلاش‌ها برای مخالفت با عادی سازی روابط کشورها با دولت سوریه را چند برابر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پیام خود نسبت به اقداماتی که کشورهای مختلف ممکن است برای برقراری مجدد روابط دیپلماتیک با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه اتخاذ کنند، ابراز نگرانی کرد و گفت: با توجه به "تداوم جنایت‌های نظام سوریه علیه مردمش"، از وزارت خارجه می‌خواهیم همچنان به متحدان و شرکای ما تشریح کند که آمریکا با هرگونه تلاش برای برقراری مجدد روابط دیپلماتیک با نظام اسد یا گسترش به رسمیت شناختن دیپلماتیک این نظام مخالف است.

انجل گفت، مجلس نمایندگان آمریکا "جنایت‌های اسد علیه بشریت" را محکوم و "خشونت نظامش" را ثبت کرده است، قانون پارلمانی هم برای تعیین ملاک‌های رفتاری که نظام سوریه برای پیوستن به جامعه جهانی باید در پیش بگیرد، به کار گرفته شده است؛ نظام سوریه باید "حملات به مناطق مدنی و زیر ساخت‌ها را متوقف، زندانیان سیاسی را آزاد کند و به آوارگان و مهاجران اجازه دهد در امنیت و داوطلبانه به مناطق خود بازگردند، حمایت خود را از گروه‌های تروریستی مثل حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی فلسطین متوقف کند، تحقیق و توسعه سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیک و فناوری موشک‌های بالستیک را متوقف کند و به سازمان ملل و ناظران بین‌المللی اجازه دهد به صورت کامل و بدون قید و شرطی درباره این فعالیت‌ها تحقیق کنند اما هیچ یک از این ملاک‌ها را اجرایی نکرده است".

وی مدعی شد: "نظام سوریه و متحدانش به دلیل ارتکاب خشونت علیه ملت سوریه گناهکار هستند. سازمانهای بین‌المللی و گروههای حقوق بشری هم استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه غیر نظامیان، حملات کورکورانه به زیر ساخت‌های مدنی، استفاده عامدانه از روش های محاصره و شکنجه گروهی را مستند کرده‌اند" و به همین دلیل از تلاش‌های برخی در خاورمیانه و خارج از این منطقه برای برقراری مجدد روابط دیپلماتیک با نظام اسد نگران هستیم.

دولت آمریکا به دنبال تحت فشار گذاشتن دولت سوریه است و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تحریم‌هایی را بر اساس «قانون سزار» علیه سوریه در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ امضا کرد که از اواخر خردادماه سال جاری وارد فاز اجرایی شد و بر اساس آن دولت آمریکا تحریم‎های سختی علیه بخش‌های اساسی اقتصاد سوریه اعمال کرده است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بشار اسد مجلس نمایندگان آمریکا برای برقراری مجدد روابط دیپلماتیک نظام سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۱۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریاد «مرگ بر اسرائیل» در صحن مجلس +فیلم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت از اقدام سپاه پاسداران در پاسخ به جنایات تروریستی رژیم صهیونسیتی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق یک‌صدا «مرگ بر اسرائیل» را فریاد زدند.

به گزارش مشرق، در جلسه علنی امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ صحن مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس در حمایت از اقدام سپاه پاسداران در پاسخ به جنایات تروریستی رژیم صهیونسیتی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، با حضور در مقابل جایگاه هیأت رئیسه، شعار «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

«درود بر رزمندگان اسلام»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»، و «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده» از دیگر شعارهایی بود که نمایندگان مجلس سر دادند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • برقراری مجدد پرواز مسیر مشهد – قشم
  • جزییات پیام‌هایی که اخیرا میان ایران و آمریکا رد و بدل شدند
  • رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا: واشنگتن از مداخله نظامی علیه ایران بپرهیزد
  • دمشق: آمریکا و اسرائیل مسئول تشدید تنش‌ها در منطقه هستند
  • سناتور آمریکایی: دولت بایدن درگیری با ایران را خط قرمز بداند
  • تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی
  • حمله ایران علیه اسرائیل برنامه کاری مجلس نمایندگان آمریکا را تغییر داد
  • مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده لایحه حمایت از رژیم صهیونیستی را بررسی می‌کند
  • حمله ایران علیه اسرائیل برنامهٔ کنگره را به‌هم ریخت
  • فریاد «مرگ بر اسرائیل» در صحن مجلس +فیلم