Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@09:15:43 GMT

رالف فاینس از کرونا حرف می‌زند

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۲۰۵۳

رالف فاینس از کرونا حرف می‌زند

«ویروس کووید 19 مثل یک بمب کثیف عمل می‌کند با این تفاوت، زمانی که وارد بدن می‌شود، اتفاق‌های جبران‌ناپذیری ایجاد می‌کند.»

این یکی از مونولوگ‌های تئاتری به‌نام «شیطان را شکست بده» است. این تئاتر به دست سه نفر از برجسته‌ترین افراد گروه تئاتر و سینما ساخته شده است. کارگردان این کار نیکلاس هایتنر که یکی از بهترین کارگردانان تئاتر و سینما است، «فیلم پیرزنی در ون» یکی از ساخته‌های اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هایتنرموفق به دریافت جوایزی به‌عنوان بهترین کارگردان شده و چند کتاب نیز نوشته است. اما ضلع دیگر تئاتر «شیطان را شکست بده» یعنی نویسندگی آن بر عهده دیوید هر است که به‌عنوان بهترین نویسنده انگلستان شناخته می‌شود. او در کارنامه هنری خود جایزه اسکار و جایزه خرس طلایی از جشنواره فیلم برلین را ثبت کرده است. دست بر قضا نویسنده این نمایش هم مبتلا به کرونا شده بود.
اما ضلع آخر این مونولوگ برعهده بازیگر نمایش است. نقش اصلی این تئاتر برعهده هنرپیشه برجسته رالف فاینس است که همه او را بیشتربا نقش لرد ولدرمورت در سری فیلم‌های «هری پاتر» و همین طور فیلم «گرند هتل بوداپست» به یاد می‌آورند. این بازیگر انگلیسی تا به حال دو بار کاندیدای جایزه اسکار شده و موفق به دریافت جوایزی چون بفتا شده است. فاینس سفیر یونیسف انگلستان نیز هست. حال این روزها او مشغول بازی در تئاتری درباره ویروس کرونا و سختی‌های دست و پنجه نرم کردن افرادی است که به این بیماری دچار شده‌اند.
این تئاتر از چند ماه پیش در انتظار اخذ مجوز بود و سرانجام در مهر ماه سال 2020 در سالن تئاتر بریج لندن به روی صحنه رفت. پیش از شروع نمایش در سالن انتظار سالن بریج به‌دلیل رعایت فاصله اجتماعی، تمامی صندلی‌ها برداشته شده بود و در محل اجرا نیز تمامی صندلی‌ها با فاصله و ضدعفونی شده قرار گرفته بود. در این بین توضیحاتی برای رعایت پروتکل‌ها به تماشاگران داده و نوشته شده بود: «می‌خواهیم مثل دیوید هر، شیطان را شکست دهیم.»
باید گفت که 50 دقیقه اول تئاتر، قوی‌ترین و محکم‌ترین قسمت این تئاتر بود، مونولوگ‌های اولیه نشان داد که دیوید هر در مقام نویسنده با تجربه‌ترین و بهترین هنرمند برای نوشتن در باره این بیماری بود. او بخوبی شرایط این بیماری را درک کرده و اضطراب بیماری که با ترس و هذیان و تب بالا و برخی از علائم ظاهری این بیماری ترکیب شده بود بخوبی به نمایش گذاشت. مونولوگ به قدری واضح بود که باید گفت نویسنده به اهداف خود رسیده است.
رالف فاینس، کسی که تجربیات نویسنده را با بازی خود برای تماشاگران به نمایش گذاشت یکی از قوی‌ترین بازی‌های خودش را ثبت کرد. در طول نمایش انتقاداتی به دولت بوریس جانسون به‌دلیل پشت گوش انداختن قرنطینه، جدی نگرفتن کرونا و انتقال بیماران از بیمارستان به خانه هایشان، گفته شد. در ابتدای این بیماری شرایط به گونه‌ای بود که هیچ کس اطلاعات کاملی درباره کرونا نداشت و پزشکان نیز به برخی از دستاورد‌های امروز خود نرسیده بودند. شفاف‌سازی جزئیات و علائم بیماری در نمایش بسیار شگفت آور بود. او مونولوگ‌های خود را از اوج بیماری این گونه شرح داد: «فقط بالا‌آوردن و تهوع نبود، التهابات شدیدی وجود داشت. فقط سرفه نبود، درد شکم هم به همراه داشت، هیچ مزه‌ای وجود نداشت و همه چیز مزه فاضلاب می‌داد.»
این نمایش ترکیبی از دیالوگ و البته جلوه‌های بصری است به‌عنوان مثال در حین بازی رنگ پوست بازیگر در زمان بیماریش به رنگ پوست کنت دراکولا شبیه بود که نشانه‌هایی از آلرژی و علائمی شبیه طاعون در قرون وسطی روی پوستش به چشم می‌خورد. هاوراد برنتون، نمایشنامه‌ نویس که هست و از قضا او هم به این ویروس مبتلا شده بود پس از دیدن نمایش گفت که ویروس مثل یک شیطان درونت حرکت می‌کند.این نمایش تماشاگران زیادی داشته که طبق نظر برخی از این تماشاگران، آنها از این پس این بیماری را جدی‌تر می‌گیرند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشِ بهرام افشاری ۲ میلیاردی شد

تئاتر «چه کسی جوجه تیغی را کشت» به نویسندگی وکارگردانی بهرام افشاری پیش از شروع اجرا، میلیاردی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی گروه اجرایی، تئاتر «چه کسی جوجه تیغی را کشت» پیش از شروع اجراها و در پیش‌فروش بیش از ۶۰۰۰ بلیت فروخت و دو میلیاردی شد.

 این اثر نمایشی، به تهیه کنندگی محمد قدس که از ۱۵ فروردین روی صحنه می‌رود، در دوره اجرای قبلی توانست نظر مخاطبان تئاتر و هنرمندان را به خود جلب کند.

پیش فروش اجراهای جدید این نمایش در سایت تیوال آغاز شده است.
تئاتر«چه کسی جوجه تیغی را کشت» با بازی بهرام افشاری و تینو صالحی از ۱۵ فروردین ماه هر روز در دو سانس در ساعت‌های ۲۰ و ۲۱:۳۰ در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه خواهد رفت.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: پایان همه چیز خوب است. اگر پایان چیزی بد شد؛ نگران نباش! این پایانش نیست.

از دیگر عوامل این اثر نمایشی می‌توان به مدیر تولید: علی ‌اکباتانی، دستیار کارگردان: حسن خان‌محمدپور، گرافیست: پیمان امدادی و مدیر تبلیغات:  آریان امیرخان اشاره کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مروری بر ۷ دهه حضور علی نصیریان در دنیای نمایش
  • نمایش تعزیه در تئاتر شهر قزوین اجرا می‌شود
  • روز جهانی تئاتر + تاریخچه و شعار
  • «آن‌ها دروغ می‌گویند» در پردیس تئاتر شهرزاد
  • هنرهای نمایشی زاهدان، زنده اما کم‌رمق است
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • نمایشِ بهرام افشاری ۲ میلیاردی شد
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • استقبال مخاطبان از «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت»
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره