Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@21:18:57 GMT

نگاهی به برخی تازه‌های نشر

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۲۰۵۶

نگاهی به برخی تازه‌های نشر

با وجود شرایط نامطلوبی که ماه هاست سنگینی آن برهمه بخش‌های فرهنگ و هنر و بویژه حوزه نشرمان احساس می‌شود ناشران دست از کار نکشیده اند؛ هرچند که به تبع محدودیت‌هایی که کرونا و حتی پیش‌تر از آن وضعیت اقتصادی سبب شده با حساسیت‌های بیشتری به سراغ قبول آثار برای نشر می‌روند.

 از جمله تازه‌های نشر، طی یکی- دو ماه اخیر می‌توان به رمان «دل مردگی» سومین جلد از سه گانه «راه‌های آزادی» نوشته «ژان پل سارتر» اشاره کرد که از سوی نشر چشمه و به ترجمه حسین سلیمانی‌نژاد روانه کتابفروشی‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنطور که در توضیح خود کتاب آمده، سارتر در این رمان، خط داستانی قهرمانانش در دو اثر پیشین را ادامه می‌دهد و با پرداختن به وقایعی که منجر به سقوط فرانسه در سال ۱۹۴۰ شد، او از دلهره‌ کسانی می‌گوید که بی‌اعتنایی‌شان به آغاز جنگ، جای خود را به احساس مسئولیت و شرافت و مقاومت در برابر اشغالگری نازی‌ها و همبستگی با مظلومان داده است.
«خبرم را از بادها بگیر»، عنوان داستانی نوشته محسن عباسی است که از سوی نشر ثالث در اختیار علاقه مندان قرار گرفته. از این نویسنده تا به امروز چند مجموعه داستان و رمان منتشر شده که در هیأت داوری جوایزی همچون هوشنگ گلشیری و جلال آل احمد مورد توجه قرار گرفته، از راهیابی به مراحل نهایی داوری گرفته تا حتی دریافت جایزه.
اما برای آنهایی که به کسب اطلاعاتی درباره آنچه در محدوده منطقه خاورمیانه و کشورهای اطرافمان می‌گذرد علاقه‌مند هستند، «ظهور داعش» نوشته «کارولین کنون» هم پیشنهاد خوبی است؛ کتابی که به تازگی با ترجمه پریسا صیادی و از سوی نشر ققنوس منتشر شده است. خواننده در این کتاب با مباحثی همچون خاستگاه داعش، رهبران آن، اهدافی که موجب شکل‌گیری این گروه شده و همچنین پیامدهایی که فعالیت‌های آنان در عرصه داخلی و جهانی به‌دنبال داشته، می‌خوانند؛ البته یکی از مباحث مهم کتاب را می‌توان طرح این پرسش و تلاش برای یافت علت این دانست که آیا می‌توان از شکل‌گیری چنین سازمان‌ها و گروه‌هایی در آینده جلوگیری کرد؟ با‌وجود آنکه داعش طی سال‌های اخیر دیگر قدرتی همچون سال ابتدایی شکل‌گیری اش ندارد اما این قبیل سؤالات حداقل برای مخاطبان ایرانی که برای دوره ای نگران ورود آنان به کشورمان بودند مطرح است و خواندن این کتاب تا حدودی به یافتن این پاسخ‌ها کمک می‌کند.
 سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی هم به تازگی کتابی با عنوان «سواد رسانه‌ای» روانه کتابفروشی کرده که «دبلیو جیمز پاتر» آن را نوشته و احسان شاه‌قاسمی هم ترجمه‌اش را برعهده داشته است. اهمیت مطالعه آثاری با این مضمون را می‌توان در سبک زندگی امروزمان جست‌و‌جو کرد که محصور در انواعی از خبرها هستیم؛ این کتاب که تدریس آن از ماه جاری در دانشگاه تهران هم آغاز شده بر آن است که نشان دهد رسانه‌ها چگونه باورها و الگوهای رفتاری افراد را شکل می‌دهند.
از میان کتاب‌های تجدید چاپ شده هم می‌توان به «گام‌های موسیقی» اشاره کرد که به قلم فریبا کلهر و از سوی نشر سروش چاپ ششم آن روانه بازار نشر شده، کتابی خاص کودکان که دربردارنده آموزش گام‌ها و نت‌های موسیقی است. نکته قابل توجه درباره این کتاب روایت داستانی آن و زبان ساده‌ای است که کلهر برای ارتباط با مخاطبان کم سن و سال استفاده کرده است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سوی نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به اقدامات جهادی سپاه پاسداران در مستند «طبیبان صحرا»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این مستند که روایتی از خدمات بهداشتی و درمانی بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران در مناطق صفر مرزی استان سیستان و بلوچستان، امروز ساعت ۲۱ از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود.

دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ هجری شمسی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، فرمان تاسیس «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» را صادر کرد.

براساس این فرمان، وظیفه اصلی سپاه پاسداران، حراست و حفاظت از انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان داخلی و خارجی است.

 

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • نگاهی به مطبوعات امروز/ تعطیلی شنبه آری یا خیر؟
  • نگاهی به چند خبر ورزشی چهارم اردیبهشت استان قزوین
  • مادر کارفرین وبا نگاهی اقتصاد نگر
  • نگاهی به روابط اقتصادی ایران و پاکستان
  • رونمایی از کتاب "نگاهی به عملکرد شرکت‌های دولتی"
  • نگاهی به طبیعت لارستان و جلوه ای از گل‌های بهاری + فیلم و تصاویر
  • نگاهی به اقدامات جهادی سپاه پاسداران در مستند «طبیبان صحرا»
  • نگاهی بر سیر تاریخی شغل و زنان در جامعه
  • کتاب نو بخریم یا کتاب دست دوم؟