Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریادلان هرمزگانی که همواره میزبانان مهربانی برای مسافران هستند سال جاری که موج بیماری کرونا در کشور هر روز طوفاتی تر می شود از گردشگران خواستارند تا در این روزها در خانه هایشان بمانند تا اینکه با مهار ویروس کرونا و یا نابودی آن جشن سلامتی را در کنار آب های خلیج فارس بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ هرمزگان که در جنوبی ترین نقطه کشور واقع شده از دیرباز مورد توجه تجار و بازرگانان قرار داشته و این استان محلی برای رفت و آمد ایرانیان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و از طرفی دیگر فصل پاییز و زمستان به واسطه دارا بودن آب و هوای مطلوب مقصد گردشگران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول سال مسافران و مهاجران فراوانی برای برگزیدن شغلی مناسب در صنایع، معادن، پالایشگاه ها و بنگاه های اقتصادی به هرمزگان سفر می کنند؛ اما هر ساله نیمه دوم سال مسافران فراوانی برای گردش به این استان سفر می کنند.

هرمزگان با دارا بودن بیش از هزار و ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، مناطق بکر طبیعی، درخت های سر به فلک کشیده نخل، جنگل های سر سبز، آثار تاریخی و….. در فصل پاییز و زمستان هنگامی که سراسر کشور را برف و کولاک فرا گرفته این استان دارای آب و هوای معتدل بهاری بوده و این امر موجب جذب گردشگران فراوانی از داخل و خارج کشور شده است.

جای جای هرمزگان از شرق گرفته تا غرب، جنوب و شمال استان هر کدام دارای مناطق بکر طبیعی بوده که هر گردشگری را محو تماشای خود می سازد و مسافران با یک بار سفر به استان، هرمزگان را مقصد گردشگری هر ساله خود قرار می دهند.

سواحل نقره ای،جنگل های حرا، سرزمین عجائب؛ دلفین ها، پرندگان مهاجر و پاساژ های شیک و لوکس و…..همه این ها موجب شده هر ساله بر تعداد گردشگران این خطه از خلیج فارس افزایش یابد.

این ایام که بیماری کرونا در جهان جولان می دهد و موجب مرگ انسان ها شده است در کشور ما نیز امار مرگ و میر رو افزایش بوده و همت والای مردم را برای نابودی این بیماری را می طلبد.

خطر قرمز کرونایی در اکثر مناطق کشور زنگ هشداری برای همه ما به شمار می رود و این روزها باید در خانه ها، شهرها و روستاهای خود بمانیم و سخنان ستاد مبارزه با کرونا را با جان و دل گوش دهیم تا از خطرات کرونا در امان بمانیم.

دریادلان هرمزگانی که همواره میزبانان مهربانی برای مسافران هستند سال جاری که موج بیماری کرونا در کشور هر روز طوفاتی تر می شود از گردشگران خواستارند تا در این روزها در خانه هایشان بمانند و با مهار ویروس کرونا و یا نابودی آن جشن سلامتی را در کنار آب های خلیج فارس بگیرند.

با سفرهای غیر ضرور سوغات مرگ به هوطنان خود نبریم

محمدی، یکی از شهروندان هرمزگانی در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به مناطق گردشگری هرمزگان کفت: هر ساله خیل عظیمی از گردشگران برای گذراندن اوقات خوشی به این استان در نیمه دوم سال سفر می کردند.

محمدی افزود: در این روزهای کرونا هر چند که گردشکران در استان کاهش یافته است؛ اما همچنان برخی از مسافران بدون رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی در ساحل و مراکز خرید حضور دارند.

وی با بیان اینکه سفر در این روزهای کرونایی خطر مرگ را به دنبال دارد، عنوان کرد: سوغات هموطنان در این روزها مرگ و بیماری خانواده هایشان است.

این شهروند خاطر نشان کرد: از هموطنان خواستاریم این روزها را در خانه هایشان بمانند و با مهار شدن ویروس کرونا جشن سلامت را با یکدیگر کنار سواحل خلیج فارس می گیریم.

از پذیرش مسافر معذوریم

باسره، دیگر شهروند هرمزگانی تصریح کرد: به گفته سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا تاکنون مجموع جانباختگان این بیماری به ۳۲ هزار و ۹۵۳ نفر رسیده است و ما این تعداد از هموطنان خود را از دست داده ایم.

این شهروند بیان کرد: این آمارها که هر روز رو به افزایش بوده را مردم باید جدی بگیرند و از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: ما نمی خواهیم شاهد مرگ عزیزانمان بر اثر کرونا باشیم ما مردمان خطه جنوب که همواره مهان نواز بودیم؛ اما در این روزهای کرونا از پذیرش مسافران و گردشگران معذور هستیم.

هیچ گونه خدماتی به مسافران پاییزی داده نمی شود

اسماعیل موحدی نژاد معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس اظهار کرد: وضعیت هشدار دهنده بیماری کرونا در هرمزگان کاملاً جدی است و اگر اقدامات پیشگیرانه در حوزه های مختلف انجام نشود قرار گیری در وضعیت قرمز این بیماری و اعمال محدودیت های بیشتر دور از انتظار نیست.

وی افزود: بدین منظور و با هدف پیشگیری از همه گیری کرونا در هرمزگان، ارایه خدمات به مسافران پاییزی تا عادی شدن شرایط امکان پذیر نیست.

موحدی نژاد ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد استانی بیماری کرونا روشنایی بوستان های ساحلی همچنان قطع است و ارایه خدمات بهداشتی به مراجعه کنندگان نیز متوقف شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس اضافه کرد: هرمزگانی ها از دیرباز تاکنون مهمان نواز بوده اند و همیشه جز استان گردشگر پذیر کشور به شمار رفته اند؛ اما اکنون شرایط متفاوت است و حفظ سلامتی شهروندان و هموطنان از همه چیز واجب تر است.

وی با اشاره به اینکه انجام مسافرت در شرایط فعلی می تواند منجر به مرگ ناشی از کرونا شود از همه هموطنان درخواست کرد سفرهای خود را به هرمزگان پایتخت گردشگری دریایی کشور را به آینده و زمان دیگر موکول کنند.

موحدی نژاد یادآور شد: برپایی چادر در بوستان های بندرعباس ممنوع بوده و از مردم خواسته شده در صورت مشاهده نصب چادر مسافران در پارک ها و یا حاشیه خیابان ها به سامانه ۱۳۷ شهرداری بندرعباس اطلاع دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: با خنک شدن هوا در جنوب کشور بسیاری از هموطنان از راه های جاده ای، ریلی و هوایی هوایی خود را به هرمزگان می رسانند که در این زمینه نیاز است به منظور کاهش اثرات مخرب کرونا در موج سوم این بیماری در این استان، مسئولان همانند ابتدای امسال تدابیر جدی تری را اتخاذ و ورودی شهرها را کنترل کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرداری بندرعباس بیماری کرونا خانه ها خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • فیلترشکن گران‌تر از اینترنت؛ گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی
  • سیلاب؛ قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا