Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: طرح پرداخت یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در راستای حمایت از کارفرمایان و نیروی کار شغلی اولی است که ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال شغل اولی ها و کارفرمایان است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان، "هادی ابراهیمی" در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان که به میزبانی صندوق بازنشستگی در خانه مهر بازنشستگان برگزار شد، افزود: در صورت جذب نیروی کار شغل اولی توسط کارفرما، 30 درصد مبلغ دستمزد نیروی کار به صورت یارانه از طرف دولت به مدت یک سال به وی پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص شرایط نیروی کار اظهارکرد: سن جویندگان کار نباید از 37 سال بیشتر باشد اما برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار شرط سنی تا سقف 45 سال است.
ابراهیمی از مدیران دستگاه های زیرمجموعه خواست این ظرفیت را برای مجموعه تحت پوشش خود اطلاع رسانی کنند تا کارفرمایان بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.
وی الگوی توسعه مشاغل خانگی که با مشارکت جهاد دانشگاهی در حال انجام است را از طرحهایی ذکر کرد که در راستای ایجاد اشتغال پایدار توسط وزارتخانه انجام شده و دستگاهها از ظرفیت های مثبت این طرح برای بهبود وضعیت اشتغال استان می توانند بهره ببرند.
ابراهیمی در ادامه بر رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در محیط های کاری تاکید و اضافه کرد: هر دستگاهی یک نفر را به عنوان ناظر بر اجرای رعایت موازین بهداشتی انتخاب نماید و همچنین مجموعه های تحت پوشش خود را نیز ملزم به رعایت موارد بهداشتی کنند.
در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری به منظور بهبود محیط کسب و کار، اشتغال، نظام عادلانه پرداخت و رفع تبعیض، توانمندسازی محرومان با اولویت زنان سرپرست خانوار و پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی بین اداره کل تعاون و کار، اداره کل فنی و حرفه ای و صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان به امضاء رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛  دستیار پیشرفت بنیاد تعاون بسیج سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، در این نمایشگاه یک روزه که در حاشیه همایش فرماندهان، مسئولان بسیج سازندگی و بسیج مساجد و محلات و طرح فدک جامعه زنان بسیج نواحی مقاومت استان گفت: در این رویداد بخشی از دستاورد‌ها وظرفیت‌های کارآفرینی، اشتغال و صنایع دستی اعضای بنیاد تعاون بسیج در سطح نواحی مقاومت بسیج استان  به نمایش گذاشته شد.

عباس کاوه افزود: این نمایشگاه همسو با تحقق شعار سال ۱۴۰۳ در قالب  ۱۵ غرفه برپا شده است.

دیگر خبرها

  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • بیش از ۱۹ هزار شغل جدید در استان مرکزی ایجاد شد