Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-18@04:01:48 GMT

قیمت شیر خام گران شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۲۱۶۶

قیمت شیر خام گران شد

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی گفت:قیمت مصوب شیرخام ۳۱۰۰ تومان است اما تا به امروز نه تنها این قیمت در خرید و فروش شیر خام رعایت نشده بلکه ۳۰ درصد هم افزایش یافته است و شرکت های لبنی شیر خام را با قیمت بیش از ۴۰۰۰تومان از دامداران خریداری می کنند.

 

به گزارش پول نیوز ، محمدرضا بنی طبا با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار ۲۶ شهریور مصوبه ای را ابلاغ کرد که به فوریت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با توجه به افزایش هزینه نهاده های دامی برای محصولات لبنی و شیر خام قیمت گذاری جدیدی کند، اظهار کرد: از آن زمان تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است و این در حالیست که هزینه های تولید همچنان رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: قیمت مصوب شیرخام ۳۱۰۰ تومان است اما تا به امروز نه تنها این قیمت در خرید و فروش شیر خام رعایت نشده بلکه ۳۰ درصد هم افزایش یافته است و شرکت های لبنی شیر خام را با قیمت بیش از ۴۰۰۰تومان از دامداران خریداری می کنند. دامداران نیز معتقدند که قیمت تمام شده شیرخام برای آنها بیشتر از قیمت مصوب دولتی است.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی تصریح کرد: هزینه های حمل و نقل ۴۰ درصد افزایش یافته است. قیمت مواد پتروشیمی طی ۶ ماه با ۵۰ درصد رشد مواجه شده است. همچنین قیمت مصوب چربی هر یک دهم درصد ۵۰ تومان است که در بازار با قیمت بیش از ۷۰ تومان معامله می شود. کاغذ بسته بندی تتراپک در بازار یافت نمی شود و اگر هم پیدا شود بسیار گران است و با وجود این شرایط قیمت لبنیات همچنان سرکوب می شود.

بنی طبا در ادامه گفت: صنایع لبنی طی دوماه گذشته بارها با سازمان حمایت و تنظیم بازار مکاتباتی داشتند و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند ولی توجهی نمی شود و کارخانه های لبنی تحت فشار هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰ محصول لبنی که ستاد تنظیم بازار برآنها قیمت گذاری کرده و ۸۰ درصد تولیدات کارخانه ها را شامل می شود، شرکت ها را به مرز ضرر و زیان رسانده، گفت: اگر قیمت ها اصلاح نشود کارخانه های لبنی قدرت تولید خود را از دست می دهند و با این شرایط دیگر امکان تولید وجود نخواهد داشت.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: برای مثال شیرکم چرب ۱.۵ درصدی یک لیتری ۵۶۰۰ تومان قیمت گذاری شده در حالی که قیمت تمام شده آن حدود ۷۰۰۰ تومان می شود.

وی در پایان گفت:وقتی گوشت یا مرغ گران شود کسی تولید کننده یا شرکت خاصی را مقصر گرانی نمی داند اما در صنعت لبنیات همواره به نادرستی شرکت های تولید کننده در جایگاه متهم قرار می گیرند.

 

منبع: ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قیمت شیر محصولات لبنی تولیدکنندگان پول نیوز کارخانه قیمت مصوب شیر خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا تغییر چندانی در معاملات روز چهارشنبه نداشته است. تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه تاثیر احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را خنثی کرده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.01 درصد افزایش به 2383 دلار و 14 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش 0.31 درصدی به 2400 دلار و 40 سنت رسیده است.
قیمت طلا در روز جمعه با پیش بینی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت این کشور در سوریه تا اوج 2431 دلار و 29 سنت بالا رفته بود.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/01/28


اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز دوشنبه منتشر شد نشان داد خرده فروشی در این کشور بیش از حد انتظار در ماه مارس افزایش یافته است. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم برای دومین روز پیاپی بالا رفته و تمایل برای خرید طلا را به عنوان یک سرمایه غیر سودده پایین آورده است.
تحلیلگران عقیده دارند بازار در حال حاضر در حالت توقف قرار دارد و منتظر تقابل احتمالی رژیم صهیونیستی و ایران است که می‌تواند قیمت طلا را بالا ببرد.
اگر درگیری‌های خاورمیانه آرام شود تمرکز بازار دوباره معطوف فدرال رزرو آمریکا خواهد شد. ظاهراً این بانک نمی‌تواند نرخ بهره را در آینده نزدیک پایین بیاورد که خبر خوبی برای بازار طلا و نقره نخواهد بود.
بانک دویچه پیش بینی می‌کند قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی به 2400 دلار برسد و در دسامبر 2025، 2600 دلار معامله شود.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.25 درصد کاهش به 28 دلار و 31 سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش 0.43 درصدی 955 دلار و 5 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/24

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت دلار ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / دلار در منطقه جدید کف‌سازی کرد؟
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • تولید یک کاپشن گران قیمت با پوست تمساح توسط استاد کره‌ای (فیلم)
  • تن ماهی گران نمی‌شود / دلایل افزایش تولید تن مرغ چیست؟
  • (ویدئو) افزایش قیمت خودروهای ثبت‌نامی گران‌فروشی است
  • وضعیت صنایع لبنی در خراسان رضوی