Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@08:53:01 GMT

ممنوعیت هرگونه شکار در آب‌بندان‌های گیلان

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۲۱۹۲

ممنوعیت هرگونه شکار در آب‌بندان‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تالاب بندر انزلی یکی از سرمایه‌های ملی در کشور است، اظهار کرد: یکی از معضلات تالاب بندر انزلی مسئله گسترش گیاهان سنبل آبی بوده و باید از تمام ظرفیت‌های علمی و عملیاتی برای مقابله با این گیاه استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در جلوگیری از گسترش گیاه سنبل آبی گفت: گیاه سنبل آبی بسیار برای زیست محیط تالاب مضر بوده و باید با استفاده از روش‌های دستی و مکانیکی و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و گروه‌های جهادی به رفع گسترش این گیاه کمک کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان آب‌بندان ها را مهم‌ترین زیستگاه پرندگان مهاجر دانست و بیان کرد: بر اساس تصمیم گرفته‌شده هرگونه شکار در آب‌بندان های ممنوع بوده و اداره کل محیط‌زیست امسال هیچ‌گونه مجوز شکاری را صادر نکرده است.

خلیلی با اذعان به اینکه حفاظت از تالاب بندر انزلی یک‌ وظیفه مهم در استان گیلان است، تصریح کرد: این تالاب هرساله پذیرای بسیاری از گردشگران بوده و بسیار برای اقتصاد استان مفید و مثمر ثمر است لذا از تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای احیا تالاب انزلی باید استفاده شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست گیلان شکار ممنوعیت رئیس کل دادگستری استان گیلان آ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، رئیس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند، اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه از امروز تا ۹ اردیبهشت «هفته زمین پاک» نام گذاری شده است گفت: «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» شعار هفته زمین پاک است. 
سمانه قربانی با اشاره به اینکه استفاده از پلاستیک برای محیط زیست مضرات جبران ناپذیری دارد، گفت: طبق مطالعات انجام شده پلاستیک ۴۰۰ تا ۵۰۰ سال طول می‌کشد تا در خاک تجزیه شود. 
وی با بیان اینکه پلاستیک بازیافت نمی‌شود، افزود: با ترویج فرهنگ استفاده نکردن از پلاستیک و جایگزینی ساک دستی‌های پارچه‌ای می‌توان محیط زیست پاکی داشت. 
رئیس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند، اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه ممنوعیت توزیع پلاستیک رایگان در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای گیلان اجرایی می‌شود، افزود: توزیع ساک دستی‌های پارچه‌ای یکی از ویژه برنامه‌های است که در هفته زمین پاک در استان اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست باید از دوران کودکی و نوجوانی در جامعه نهادینه شود، گفت: در همین زمینه محیط زیست گیلان، مبانی حفاظت از محیط زیست را در سطح برخی از مدارس استان اجرایی کرده است.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان
  • هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد وجود ندارد