Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز» در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دست‌کم ۶۶ هزار و ۹۹۸ مورد جدید، مجموع مبتلایان به  کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به هشت میلیون و ۷۰۲ هزار و ۷۵۰ نفر رسید.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دست‌کم ۴۷۹ نفر دیگر در  آمریکا  بر اثر ابتلا به «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند تا شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به ۲۲۵ هزار و ۷۰۶ نفر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا مجدداً افزایش یافته است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را هشت میلیون و ۹۶۲ هزار و ۷۸۳ نفر و مجموع قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور را ۲۳۱ هزار و ۴۵ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به ۱۲ میلیون ۶۵ هزار و ۵۷۹ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۲۵۳ هزار و ۱۶ نفر می‌رسد.

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد، ایالت کالیفرنیا با ۹۱۰ هزار و ۳۴۸ مورد ابتلا و ۱۷ هزار و ۳۸۶ مورد فوتی به کانون جدید بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده تبدیل شده است و ایالت نیویورک که زمانی کانون کووید-۱۹ در آمریکا بود، هم‌اکنون با ۴۹۶ هزار و ۶۵۵ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

نیویورک نیز با ۳۳ هزار و ۴۲۴ مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۴۳ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۹۷۳ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۳۹۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۲۹ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۴۶ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با هفت میلیون و ۹۴۶ هزار و ۴۲۹ مورد ابتلا و ۱۱۹ هزار و ۵۰۲ مورد فوتی و برزیل با پنج میلیون و ۴۰۹ هزار و ۸۵۴ مورد ابتلا و ۱۵۷ هزار و ۳۹۷ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مبتلایان کروناویروس آمریکا ویروس آمریکا مبتلایان کرونا کروناویروس بیشترین تعداد مورد ابتلا مورد فوتی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار آتش‌سوزی میراث جهانی ایران در ۳۰ سال گذشته

مهناز اشرفی در مبحثی که به بررسی شعار‌های ایکوموس (شورای جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی) در سال‌های اخیر و مواردی که روی آن‌ها تأکید شده پرداخت و درباره تاب‌آوری بنا‌های تاریخی در برابر آتش‌سوزی، اظهار کرد: «در مقابل سایر بلایای طبیعی، آتش‌سوزی کمتر جدی گرفته شده است و شاید دلیل آن تکرار شدن سیل و زلزله یا درک نشدن فشار توسعه و تغییر کاربری‌هاست که به ایجاد تغییرات و آسیب‌پذیری در بنا‌ها منجر شده و یا کمبود بودجه داشته است.»

به گزارش ایسنا، رئیس پژوهشکده ابنیه و بافت‌های تاریخی فرهنگی افزود: در ۳۰ سال گذشته ۶۷ اثر ثبت‌شده در میراث جهانی مورد آتش‌سوزی واقع شده که بیشترین عوامل آن اختلالات الکتریکی، استفاده از وسایل گرمایشی نامناسب، اقدامات مرمتی گرمازا، سیگار کشیدن، نبود سیستم اطفای حریق، رعد و برق، نبود آگاهی و آموزش و ... بوده است.

پژوهشکده ابنیه و بافت‌های فرهنگی-تاریخی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در سال ۱۴۰۱ طرح راهنمای حفاظت از بنا‌های تاریخی در برابر آتش را منتشر کرد که آمادگی لازم را برای کنترل هرچه سریع‌تر آتش و کاهش خسارت‌ها فراهم می‌کند. این طرح درحالی ارائه شد که از دهه ۷۰ درباره راهِ کاهش آسیب‌های ناشی از آتش‌سوزی در بنا‌های تاریخی بحث می‌شد، اما با هر آتش‌سوزی بخش گسترده‌ای از بنا‌ها دچار آسیب و تخریب می‌شد؛ هرچند که هنوز معلوم نیست دستگاه‌ها هنگام آتش‌سوزی آیا به‌درستی به وظایف خود عمل می‌کنند.

گزارش‌های بسیاری موجود است که در هنگام خاموش کردن آتش در بنا‌های تاریخی، بخشی از آن اثر حذف و یا تخریب شده است تا آتش ساده‌تر خاموش شود. افزون بر این، هنوز روشی برای پیشگیری از گسترش آتش در بسیاری از بنا‌های تاریخی تعریف نشده است، بارزترین مصداق در این باره بازار‌های تاریخی در تهران، تبریز، زنجان، شیراز و اصفهان است که با هر آتش‌سوزی خسارات گسترده ماندگاری وارد شده است.

دیگر خبرها

  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق شدگی در فروردین امسال
  • پزشکی قانونی : سال گذشته ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند
  • آمار ترسناک از قربانیان دخانیات در ایران
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۱۵۱ نفر رسید
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • رشد ۱۲ درصدی صید کیلکا ماهیان دریای خزر
  • آمار آتش‌سوزی میراث جهانی ایران در ۳۰ سال گذشته
  • صید کیلکا ۱۲ درصد افزایش یافت