Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان ‌غربی گفت: وزارت ارتباطات موظف است که زیرساخت‌های ارتباطی ۸۰ درصد روستاهای کشور را تا پایان برنامه ششم توسعه تامین کند در حالی که این میزان در آذربایجان ‌غربی ۷۵ درصد بوده است. - اخبار استانها -

قاسم جلیلی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه ، در زمینه عدم پوشش اینترنت در برخی روستاهای استان به ویژه میراجل شاهین‌دژ اظهار داشت: سایت این روستا در سال گذشته از تلفن ثابت روستایی GSM به شبکه تلفن همراه برگردان شده است و ارتقای اینترنت آن از 2G به اینترنت پرسرعت از اوایل شهریورماه امسال در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعتبارات لازم برای ارتقای اینترنت سایت‌های روستایی از محل اعتبارات دولتی و در قالب طرح USO تامین شده و با پیمانکاری اپراتور همراه اول قابل پیگیری است.

مدیرکل ارتباطات آذربایجان غربی با تاکید بر کاهش شکاف دیجیتالی مناطق محروم  افزود: وزارت ارتباطات موظف است در 80 درصد روستاهای کشور تا پایان برنامه ششم توسعه زیرساخت های ارتباطی لازم برای ارائه چهار خدمت اصلی آموزش، خدمات بانکی، بهداشت و درمان و کشاورزی را تامین کند که تا به امروز بر اتصال 75 درصد از روستاهای آذربایجان غربی تحقق یافته است.

وی تصریح کرد: بهبود پوشش اینترنت پرسرعت در روستای میراجل شهرستان شاهین دژ به غیر از ارتقای اینترنت همراه از طریق پوشش اینترنت ثابت نیز در دستور کار است و این موضوع در فاز دوم توسعه اینترنت پرسرعت از طریق اپراتور روستایی وزارت ارتباطات شرکت‌های وب در دست اقدام است که در صورت تامین تجهیزات تا پایان سال محقق می‌شود.

بیش از 1000 مدرسه در استان البرز به شبکه ملی اطلاعات متصل شد نامه بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران خطاب به وزیر ارتباطات؛ شبکه ملی اطلاعات چه شد؟ 72 روستا در بشاگرد و حاجی‌آباد تا نیمه اول اسفندماه امسال به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود

جلیلی‌نژاد با اشاره به اینکه 417 دفتر فناوری اطلاعات روستایی در این استان وجود دارد گفت: براساس برنامه باید تمام دفاتر فناوری اطلاعات روستایی، خدمات خرده‌بانکداری را ارائه‌ دهند که تاکنون 278  دفتر در این راستا همکاری کرده‌اند.

وی افزود: با این آمار 66 درصد دفاتر ICT روستایی آذربایجان‌ غربی خدمات بانکی ارائه می‌دهند و باید تا پایان برنامه تمام دفاتر به ارائه این خدمت مجهز شوند.

انتهای پیام/7548/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شبکه ملی اطلاعات تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه فیبر‌نوری منازل و کسب‌وکارها؛ بزرگترین پروژه تاریخ ارتباطات آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ابرپروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها بزرگترین پروژه در تاریخ ارتباطات این استان به شمار می رود، گفت: با این پروژه سرعت های هزار مگابیتی را می توان به مردم ارائه کرد.

قاسم جلیلی نژاد در ویژه برنامه رادیو چی چست اظهار کرد: پروژه فیبر نوری مسئله ارتباطات استان را به شکل اساسی تا چند دهه آینده حل می کند.

وی با بیان اینکه برای اتمام این پروژه تا سال 1404، امسال سال طلایی بوده و با حداکثر سرعت حرکت می کنیم، افزود: در استان آذربایجان غربی در حال حاضر بیش از 380 هزار متر حفاری و 280 هزار متر فیبرکشی در داخل میکروداکت (شوتینگ) انجام گرفته است.

مدیرکل ارتباطات استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ابرپروژه فیبر نوری منازل و کسب وکارها بزرگترین پروژه در تاریخ ارتباطات استان آذربایجان غربی است، اضافه کرد: با این پروژه سرعت های هزار مگابیتی را می توان به مردم ارایه کرد.

وی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی پیشرو در اجرای پروژه ملی فیبر نوری منازل در شمالغرب کشور بوده و توافق نامه پروژه فیبرنوری شهری و اپراتور مربوطه در تمامی شهرهای استان آذربایجان غربی امضاء شده است.

جلیلی نژاد با بیان اینکه با مکلف شدن شهرداری ها و وزارت راه به همکاری کامل برای صدور مجوز حفاری و نصب تجهیزات پروژه فیبر نوری در قانون بودجه سال 1403 طی مدت 15 روز از زمان دریافت درخواست اپراتور، اظهار کرد: امیدواریم با این اقدام راهگشای مجلس شورای اسلامی سرعت اجرای پروژه افزایش یابد.

مدیرکل ارتباطات   آذربایجان غربی با اشاره اجرای پروژه فیبر نوری در هفت شهر این استان، گفت: به زودی اجرای پروژه در شهرهای دیگر نیز شروع می شود.

جلیلی نژاد در پایان خاطر نشان کرد: این پروژه در توسعه اقتصاد دیجیتال و شهر هوشمند نقش اساسی دارد و اداره کل ارتباطات با تمام امکانات پیگیر پیشبرد این پروژه بزرگ در استان است.

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • ۴۰ شهر استان بوشهر تا پایان سال به شبکه فیبرنوری متصل می‌شود
  • پروژه فیبر‌نوری منازل و کسب‌وکارها؛ بزرگترین پروژه تاریخ ارتباطات آذربایجان غربی
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند