Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@06:38:27 GMT

بازار کساد تولیدی‌های پوشاک در یزد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۲۳۲۱

بازار کساد تولیدی‌های پوشاک در یزد

ایسنا/یزد مدیر اجرایی اتحادیه خیاطان و تولیدکنندگان پوشاک یزد از تعطیلی تقریباً کامل بازار تولید پوشاک یزد به دنبال شیوع کرونا خبر داد و گفت:بسیاری از نیروی کار فعال در این بخش طی ماه‌های اخیر از کار اخراج و بیکار شده‌اند.

«لیلا بورقی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: به دنبال شیوع کرونا عملاً هیچ تولیدی در حوزه پوشاک در استان صورت نمی‌گیرد و بازار تولید پوشاک یزد تقریباً به صورت 100 درصدی تعطیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: هر چند به دنبال شیوع کرونا شاهد اختلال در بازار پوشاک بودیم ولی تولید ماسک و گان تا حدودی موجب فعالیت برخی واحدها در این بخش بود که متاسفانه با ورود چندین شرکت خصوصی، تولید این اقلام نیز از این واحدهای تولیدی سلب شد.

وی ادامه داد: تولید لباس کار و لباس فرم، لباس عروس برای مزون‌ها، لباس مشکی برای مراسم‌ها و پوشاک مخصوص به مراسم‌های مختلف از عمده تولیدات این بخش تا قبل از کرونا بود اما با تعطیلی مراسم‌ها و بسته شدن مزون‌ها، فعالیت بسیاری از تولیدی‌ها متوقف شد.

وی با اشاره به ناتوانی تولیدکنندگان پوشاک در پرداخت حقوق و بیمه کارگران خود، از اخراج و بیکاری بسیاری از نیروی کار فعال در این بخش طی ماه‌های اخیر خبر داد و افزود: حمایت‌های سابق دولت در خصوص پرداخت حق بیمه نیروهای کارگری اکنون قطع شده لذا کارفرمایان نیز در این رابطه ناتوان شده و اقدام به قطع بیمه کارگران خود کرده‌اند.

وی ورود اتباع خارجی به صنوف مختلف را از دیگر مشکلات جدی در بازار تولید پوشاک یزد خواند و بیان کرد: قبلاً اتباع تنها مجاز به ورود در مشاغل تعیین شده را داشتند اما در حال حاضر از سوی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی به آن‌ها کارت‌هایی ارائه کرده تا از طریق آن با اصناف مختلف قرارداد بسته و به بازار کار سایر مشاغل نیز وارد شوند که از این طریق فرصت‌های شغلی از نیزوروهای بومی سلب و موجب بیکاری آنها شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کروناویروس تولیدکنندگان پوشاک يزد پوشاک یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، علیرضا حسینی در بازدید از کارگاه‌های تولیدی فعال شهرستان نیر به ضرورت تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و گفت: کارگاه‌های غیرفعال شهرستان هم در حال فعال شدن هستند و امسال تلاش خواهیم کرد در راستای تحقق شعار سال، وارد چرخه تولید شوند.
وی به تلاش‌ها برای جلوگیری از خام فروشی در معادن نیز اشاره کرد وافزود: از ۲۶ معدن موجود در این شهرستان ۱۵ معدن فعال است و در سال گذشته ۲ معدن تولید گچ و اسفنج آهنی هم به آنها اضافه شد و این معادن باید از خام فروشی خارج شده و کارخانه‌های فرآوری و جانبی خود را دایر کنند.
فرماندار نیر گفت: ۶۰ درصد شن و ماسه استان اردبیل از معادن شن و ماسه شهرستان نیر استحصال می‌شود و در راستای ایجاد اشتفال با استفاده از این ظرفیت موجود، افزایش تولیدات کارگاه‌ها و کارخانه‌ها با ارائه تسهیلات و تقویت آورده‌های شخصی را در دستور کار قرار داده ایم.

دیگر خبرها

  • ارایه وام‌ به تولیدکنندگان لباس برای کاهش قیمت تمام شده محصول
  • طرح جهش تولید در دیم‌زارها باید الگوی همه طرح‌های تولیدی باشد
  • ۱۴ هزار هکتار باغ مازندران شناسنامه‌دار شد
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • دستگاه قضایی، حامی بنگاه‌های اقتصادی و فعالیت های تولیدی خواهد بود
  • تلاش ۱۲۰۰ واحد تولیدی اردبیل برای تحقق جهش تولید
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است
  • کشوری که از ویرانه اقتصادی به قطب نساجی جهان تبدیل شد
  • تولید فیبر نیمه‌رسانایی که لباس‌ها را هوشمند می‌کند