Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: 70 درصد سفرهای درون‌شهری قزوینی‌ها با خودروی شخصی است که نتیجه آن ایجاد مشکلات ترافیکی در معابر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، شیما زرآبادی‌پور در این باره اظهار کرد: در حال حاضر مردم شهر قزوین نیز مانند بسیاری از شهرهای دیگر تمایل زیادی به استفاده از خودروی شخصی از خود نشان می‌دهند که نتیجه آن ایجاد مشکلات ترافیکی در معابر از جمله میدان آزادی، ورودی خیابان نادری، پل هفت دی و میدان میرعماد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، چهارراه عدل و خیابان‌های بوعلی، فردوسی و شهدا را از دیگر معابر دارای ترافیک ناشی از تردد خودروهای شخصی برشمرد و گفت: در حال حاضر حدود 70 درصد از سفرهای درون‌شهری قزوین با خودروی شخصی انجام می‌شود که سهم اتوبوس 18.6درصد، دوچرخه 2.6 درصد، موتورسیکلت 4.2 درصد و مابقی مربوط به سایر مدهای حمل‌ونقلی است.   زرآبادی‌پور با تاکید بر اینکه سیاست کلی این معاونت، دور کردن خودروی شخصی از مرکز شهر و افزایش حمل‌ونقل همگانی و حمل‌‍ونقل سبز است، اضافه کرد: ایجاد سیستم‌های حمل‌ونقلی سریع و کارآمد و رقابت‌پذیری با خودروی شخصی از طریق اجرای خطوط ویژه اتوبوس از دیگر اهداف مد نظر ما محسوب می‌شود.   وی، همچنین خواستار خودداری شهروندان از استفاده خودروی شخصی تک‌سرنشین شد و گفت: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین در راستای بهبود وضعیت ترافیک شهر، اقدام به تقویت فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی حوزه ترافیک در سطح شهر کرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری قزوین خودروی شخصی حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند

عطیه رزازی مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مشکل اصلی جامعه ما افزایش روند چاقی در گروه سنی کودک و نوجوان است که طبق بررسی‌های به عمل آمده، ۲۰ درصد کودکان و نوجوانان استان دچار چاقی شکمی هستند.

وی با بیان اینکه استان قزوین هم‌پای شاخص‌های کشوری پیش می‌رود، اما جزو استان‌هایی است که چاقی در آن یک زنگ خطر محسوب می‌شود، اضافه کرد: برای این معضل باید مداخلاتی از خانه و توسط والدین شروع شود و کل خانواده باید طبخ مواد غذایی را اصلاح کنند تا به کاهش اضافه وزن، تناسب اندام و شرایط اغذیه سالم برسیم.

رزازی با بیان اینکه دریافت مواد غذایی باید متناسب با شرایط هر انسانی در نظر گرفته شود و تحرک بدنی و فعالیت فیزیکی نیز با توجه به سن وی باید تعریف شود، افزود: دانش آموزان در برنامه ریزی‌های کشوری، باید روزی یک ساعت فعالیت بدنی و میانسالان روزی نیم ساعت تحرک فیزیکی مناسبی داشته باشند.

این مسئول چاقی را تجمع بیش از اندازه چربی در بدن به نسبت قد انسان تعریف کرد و گفت: در یک فرد بزرگسال با ۱۶۰ سانتی متر قد، ۶۰ کیلوگرم وزن طبیعی محسوب می‌شود و اگر این وزن به ۷۰ کیلوگرم برسد، دچار چاقی می‌شود، اما کودک و نوجوان به این دلیل که در سن رشد قرار دارند، تغییرات قد با توجه به سن آنها اتفاق می‌افتد و نمی‌توان یک وزن مشخصی تعیین کرد، بلکه چاقی کودکان و نوجونان با نمودار‌های استاندارد رشد مشخص می‌شود که وزن و قد آن‌ها در چه وضعیتی قرار دارد.

مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: وضعیت اقتصادی در کشور و سواد مردم در مصرف کیک، شیرینی، شکلات و فست فود دست به دست هم داده تا شاهد افزایش اضافه وزن در کودکان و نوجوانان باشیم.

رزازی به عوامل موثر در چاقی و اضافه وزن اشاره کرد و افزود: برخلاف باور عموم که ژنتیک را علت اصلی چاقی می‌دانند، اما تغییر الگوی زندگی از جمله شیوه زندگی ماشینی در عصر شهرنشینی، نوع رژیم غذایی و نداشتن تحرک بدنی از دلایل اصلی افزایش روند چاقی محسوب می‌شوند.

مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تحقیقات نشان داد که به علت افزایش قیمت مواد غذایی همانند گوشت و میوه و سبزیجات، مردم غذا‌هایی با قیمت ارزان همانند نان، برنج، ماکارانی که دارای کربوهدیرات ها، روغن هستند را مصرف می‌کنند که ارزش سیرکنندگی بیشتری دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • ◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار
  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد
  • اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار تعیین و تکلیف شد
  • با صحبت، سخنرانی، وعده، سفر آموزشی و بازدید مشکل حمل و نقل درون شهری حل نخواهد شد
  • هزینه تفریحات دهک دهم، 40 برابر دهک اول / هشدار نسبت به حذف سفر از سبد هزینه ای خانوارها/ 50 درصد خانوارهای ایرانی فاقد خودروی شخصی هستند / 77 درصد مسافران از خودروی شخصی استفاده می کنند