Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت : برداشت چغندرقند از سطح ۹۲۰ هکتار آغاز شد.

به گزارش قدس آنلاین، محمود عبدالهی ضمن اشاره به اولویت کشت در محصولات استراتژیکی مثل چغندرقند اظهار کرد: تولید محصولات استراتژیک تأثیر بسیار مهمی در امنیت غذایی کشور دارد و به همین منظور برنامه اغلب کشورها ابتدا تولید کافی این قبیل محصولات در داخل و پس از آن تولید محصولات دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد افزود:  واردات محصولات استراتژیک علاوه بر آنکه باعث خروج ارز از کشور آن هم در شرایط بسیار سخت تحریم می‌شود، در بحث اشتغالزایی هم مشکلاتی را بوجود می آورد بنابراین ضعف در تولید محصولات استراتژیک را باید تا حد امکان کاهش دهیم. وی با اشاره به سطح زیرکشت ۹۲۰ هکتاری در سال جاری و افزایش ۱۰۰ هکتار در مقایسه با سال گذشته افزود: با توجه به میانگین برداشت حدود ۴۵ تن از هر هکتار چغندرقند نیز پیش بینی میشود امسال حدود ۴۵۰۰۰تن محصول چغندرقند بهاره نیر در شهرستان تولید شود. محمود عبدالهی بیان کرد:  بیشتر چغندرقند برداشت شده در این شهرستان به کارخانه قند شیرین تحویل داده شده و درصد اندکی از این محصول به کارخانه‌های قند شهرستان‌های شیروان و تربت حیدریه ارسال می‌شود. منبع: فارس انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشهد چغندر قند جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکزمهاباد؛ رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش دو برابری سطح زیرکشت دانه روغنی کلزا در استان گفت: برنامه ابلاغی امسال کشت پنج هکتار از اراضی دانه روغنی کلزا بود که چهار هزار و ۳۵٠ هکتار از مزارع به کشت این دانه روغنی اختصاص یافته است.

خسرو شهبازی، با بیان اینکه در سال گذشته کشت کلزا در دو هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان انجام شده بود، افزود: این آمار نشان می دهد که سطح زیر کشت این دانه روغنی در مقایسه با پارسال در استان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

شهبازی، با بیان اینکه برداشت دانه روغنی کلزا از اواخر خرداد آغاز شده و تا اواسط تیر ماه ادامه خواهد داشت،اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن کلزا از اراضی سطح زیر کشت در استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری