Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «حسن خلیل آبادی» روز سه‌شنبه در جریان دویست و چهل و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با ارائه تذکری به سازمان محیط زیست و شهرداری تهران گفت: ۴۰ درصد از آلایندگی‌های تهران به فعالیت کارخانه‌های آلاینده اطراف تهران مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه کارخانه سیمان تهران نیز یکی از مخاطره انگیزترین کارخانه‌های صنعتی در اطراف تهران است، افزود: متاسفانه در هفته گذشته با حضور رئیس سازمان محیط زیست و رئیس محیط زیست شهرری واحد ۶ کارخانه که از کار افتاده‌بود مجددا افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیل آبادی ادامه داد : اگر ۴۰ درصد آلایندگی های تهران مربوط به این صنایع است، چرا با حضور پرطمطراق مدیران محیط زیست آن هم در آستانه فصل سرما، آلودگی هوا و ویروس کرونا، هدیه مسموم به مردم تقدیم کردید؟  

وی همچنین در ادامه سخنان خود گفت: بر اساس ماده ۶۰ قانون برنامه توسعه شهری که وظیفه شهرداری مبنی بر تعطیلی و عدم بهره‌برداری از کارخانه های شن و ماسه اطراف تهران‌ تاکید دارد، به شهردار تهران نیز تذکر می‌دهم.

وی گفت: شهرداری تهران برای تعطیلی و جلوگیری از بهره‌برداری از کارخانه های شناسه اطراف تهران مسئولیت دارد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نشست امروز شورا، بررسی یک فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص «اصلاح ماده ۱۱ مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا»،‌ بررسی پلاک های ثبتی باغات و فضای سبز و بررسی مصوبات چهل و هشتمین تا پنجاه و یکمین جلسه کمیسیون نام‎گذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران را در دستور کار دارند.

برچسب‌ها بازار شهرری شهر تهران کارخانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار شهرری شهر تهران کارخانه بازار شهرری شهر تهران کارخانه اخبار کنکور اطراف تهران محیط زیست شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار سازمان حفاظت محیط‌زیست راه‌اندازی شد

 میثم سعیدی، مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار عمل سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری وزارت صمت، شهرداری تهران و اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور راه‌اندازی شد.

او با اشاره به اینکه این پویش تا ۲۱ تیر ماه روز جهانی بدون پلاستیک ادامه خواهد داشت، افزود: این پویش در راستای عملی شدن ماده ۳ آیین نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی راه اندازی شده است و خوشبختانه اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در پیوستن به این پویش و حتی راه اندازی آن با ما همفکری و تبادل نظر داشتند.

مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: شعار امسال هفته پاک نیز به دلیل اهمیت مساله پلاستیک‌ها و نقش بسیار مخرب آن در طبیعت، تهدید تنوع زیستی و آثر زیان بار آن در زندگی بشر، «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» انتخاب شده است و این پویش برای دستیابی هر چه سریع‌تر به هدف مهم کاهش مصرف پلاستیک راه اندازی گردید.

وی به مسئولیت اجتماعی تمامی بنگاه‌های اقتصادی در خصوص کاهش مصرف پلاستیک اشاره کرد و افزود: ما از تمامی بنگاه‌های خرد و کلان درخواست می‌کنیم تا برای حفظ سلامت عمومی جامعه مردم و مخاطبان خود را به استفاده هرچه کمتر از کیسه‌های پلاستیکی ترغیب کنند تا آینده روشنتری در انتظار محیط زیست کشورمان باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • فرهنگسازی در حوزه پسماند با کمک گروه‌های اجتماعی بانفوذ در کشور
  • پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار سازمان حفاظت محیط‌زیست راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی ۶ مرکز نوآوری تخصصی در مشهد
  • حسابرسی از شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری تهران در شورا
  • راه اندازی مجدد کارخانه آسفالت شهرداری مهاباد
  • بررسی طرح رصد در مناطق مختلف پایتخت در شورا
  • کارخانه آسفالت شهرداری مهاباد مجدداً راه‌اندازی شد