Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با توجه به فرارسیدن فصل پاییز و برگریزان درختان به انجام چند مورد توسط به معاونت خدمات شهری شهرداری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (سه‌شنبه) در یکصد و چهل و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بسیاری از کارگران و کارمندان شهرداری مبتلا به ویروس کرونا شده و ناچار به غیبت در محل کار هستند بنابراین باید افرادی که آزمایش آن‌ها مثبت شده و به مرخصی رفته‌اند، به حقوق و مزایای آن‌ها توجه شود تا لطمه مالی چندانی در این زمینه نبینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به فرارسیدن فصل پاییز و برگریزان درختان به انجام چند مورد توسط معاونت خدمات شهری تاکید کرد و افزود: لازم است این معاونت از آتش زدن برگ‌ها جلوگیری کند زیرا این امر باعث افزایش مخاطرات آلودگی هوا به‌ویژه برای ساکنان کنار پارک‌ها می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به استفاده از پمپ‌های باد جهت جمع‌آوری برگ‌ها در بعضی از مواقع تصریح کرد: این امر موجب ایحاد آلودگی صوتی و دودزایی می‌شود بنابراین لازم است توسط معاونت خدمات شهری تدبیری اندیشیده شود تا جمع‌آوری برگ درختان موجب آزار مردم نشود.

وی با اشاره به روشن کردن آتش در پارک‌ها با آغاز فصل سرد ادامه داد: برخی از شهروندان در فضاهای سبز شهر هیزم جمع کرده و آن را آتش می‌زنند که باید از روشن کردن آتش توسط آنها جلوگیری شود.

نصراصفهانی با تاکید بر لزوم استفاده کارگران خدمات شهری از وسایل کار به ویژه دستکش، خاطرنشان کرد: از معاونت خدمات شهری درخواست می‌کنم هنگام انعقاد قرارداد با پیمانکاران، الزام برای تهیه اقلام کار کارگران لحاظ شود زیرا کارگران شهرداری بیشتر از سایرین در خطر هستند و اگر دچار بیماری شوند، به عارضه بیشتری دچار خواهند شد.

سیاسیون استان مصالح جمعی را به حزبی ترجیح می‌دهند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: مدیریت در شرایط فعلی بسیار سخت و دشوار بوده و علاوه بر تحریم‌های ناجوانمردانه، شاهد آزردگی خاطر مردم به‌واسطه شیوع ویروس کرونا هستیم بنابراین وظیفه داریم بیش از هر زمان دیگری در فضایی آرام و به دور از هرگونه کارشکنی شرایطی را فراهم کنیم تا مدیران وظایف خود را انجام دهند زیرا پذیرش مسئولیت در شرایط کنونی نشان از ایثار و فداکاری فرد است.

وی با بیان اینکه تحقق این شرایط همراهی و همکاری با مدیران در تمام سطوح را نیاز دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن ظرفیت‌ها در استان و شهر اصفهان مشکل چندانی در این رابطه نداریم و همه کسانی که دل در گرو نظام و کشور دارند به‌ویژه سیاسیون استان می‌کوشند تا وظایف خود را انجام داده و مصالح جمعی را بر مصالح حزبی و فردی ترجیح دهند.

نصراصفهانی گفت: مدیران استان باید قدردان این آرامش باشند و دغدغه‌های خود را معطوف به نیرنگ‌های خارجی نکرده و کمتر به مباحث داخلی بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار فضای مطلوبی که پیش آمده، لازم است مراجع نظارتی علاوه بر انجام وظایف خود، اجازه ندهند هیچکس مانع انجام وظیفه مدیران شود و با درک درستی که از وضعیت فعلی دارند، با مدیران همراهی کرده و منطبق با شرایط موجود ارتباط خوبی با مدیران برقرار کنند.

اجازه فرار سرمایه‌ها را ندهید

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: این شائبه در میان مردم مطرح است که در کلانشهرهای دیگر مانند اصفهان مسائل به سختی پیش نمی‌رود و فرار سرمایه‌ها از شهر، یکی از آفاتی است که این تلقی را در پی دارد.

وی تاکید کرد: قطعاً هیچ مسئولی در شهر راضی به این وضعیت نیست بنابراین باید شرایط برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند به نحوی فراهم شود که با ورود مؤثر به مباحث اقتصادی، زمینه برای خروج از مشکلات ایجاد شود.

نصراصفهانی افزود: با وجود تکرار توصیه‌های شورای شهر مبنی بر اینکه مردم در سازمان‌ها تکریم شوند، اما همچنان در برخی موارد شرایط مناسب نیست و کندی عمل و طولانی‌شدن فرایند تصمیم‌گیری‌ها یکی از معضلات شهر است که از مسئولان در دستگاه‌های مختلف درخواست می‌کنم امور مردم را با جدیت بیشتر و پرهیز از بروکراسی‌های موجود دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط کنونی صبر مردم را کاهش داده بنابراین شورای شهر آمادگی دارد تا اگر موانعی در مسیر انجام امور مردم وجود دارد آن را با مصوبات خود برطرف کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آموزش مداوم به کارکنان شهرداری در جهت تکریم ارباب رجوع باید جدی گرفته شود تا شاهد وادادگی و افسردگی در خدمت به مردم نباشیم زیرا دود این بی‌میلی در شهرداری به چشم مردم می‌رود.

اصفهان در برگزاری جشنواره فیلم کودک خوش درخشید

وی تصریح کرد: برگزاری هرساله جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان باعث افزایش نشاط اجتماعی، امید دادن به فیلمسازان جوان و بها دادن به ساخت آثار مربوط به کودکان و نوجوانان می‌شود.

نصراصفهانی از عوامل جشنواره که علی رغم تمام سختی‌ها این رویداد را برگزار کردند تشکر کرد و افزود: سه رویکرد درباره جشنواره امسال وجود داشت؛ اینکه از برگزاری آن صرف‌نظر کنیم یا به‌طور محدود و میدانی برگزار شود و یا برای اکران آثار و برگزاری جشنواره بیشتر از ظرفیت فضای مجازی کمک بگیریم که در نهایت قرار شد رویکرد سوم انتخاب شود.

وی اظهار کرد: عوامل حاضر در شهر اصفهان در خصوص برگزاری جشنواره درخشیدند زیرا برگزاری برخط جشنواره تفاوت بسیاری با اجرای حضوری دارد.

بررسی کمک ۲ میلیارد تومانی برای خرید تبلت دانش‌آموزان نیازمند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از محل صرفه‌جویی‌هایی جشنواره به خرید تبلت و در اختیار قرار دادن به دانش آموزان نیازمند اختصاص یافت، ادامه داد: پیشنهادی در این خصوص توسط اعضای شورای شهر مطرح شده که شورای شهر نیز کمک دیگری به این امر داشته باشد.

وی گفت: هرساله بودجه ۱.۵ میلیارد تومانی در قالب طرح یار مهربان توسط شورای شهر در اختیار دانش آموزان شهر قرار می‌گرفت که امسال به دلیل تعطیلی مدارس این اعتبار پرداخت نمی‌شود بنابراین می‌توانیم در ردیف‌های بودجه جابه‌جایی لازم را انجام دهیم.

نصراصفهانی اظهار کرد: در صورت موافقت شورای شهر، سقف اختصاص اعتبار برای خرید تبلت به دو میلیارد تومان می‌رسد که امیدوارم به بهترین شکل افراد مستحق دریافت این تبلت‌ها شناسایی شده و این اقلام برای تسهیل آموزش مجازی در اختیار آنان قرار گیرد.

کد خبر 451942

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آلودگی هوا آلودگی صوتی برگریزان درختان فصل پاییز خدمات شهری کارگران شهرداری پیمانکاران کرونا در اصفهان جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان شورای شهر اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان معاونت خدمات شهری دانش آموزان خرید تبلت شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی فوتی‌ها در جاده‌های استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: استان‌های کرمان، فارس، اصفهان، خوزستان و خراسان رضوی بیشترین میزان تصادفات در ایام نوروز را بخود اختصاص داده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


سردار هاشمی فر افزود: خواب آلودگی، بی توجهی به جلو، سرعت و سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ از مهمترین دلایل حوادث رانندگی در جاده‌ها بوده است.


وی گفت: استان اصفهان با بیش از ۱۱ هزار کیلومتر راه‌های مواصلاتی، ۹ درصد راه‌های کشور را به خود اختصاص داده و شاهراه اصلی حمل و نقل جاده‌ای کشور محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • قرائت قرآن با برجسته‌نگار دانش‌بنیان در صداو سیما/افزایش قیمت تبلت نابینایان به ۹۶ میلیون تومان
  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • ضرورت تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان خوزستان
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • افزایش ۵۰ درصدی فوتی‌ها در جاده‌های استان اصفهان
  • نشست تشکل‌های کشاورزی با منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی
  • خسروپناه: نیازمند جهش فرهنگی با مشارکت مردم هستیم
  • کاهش فقر حرکتی دانش آموزان
  • (ویدیو) هشدار مصطفی معین درباره مهاجرت دانش‌آموزان