Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شهرام میرزایی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز اجرای طرح آمران سلامت اظهار کرد: به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب شعار «جامعه را به رعایت پروتکل های بهداشتی دعوت می کنیم»، در این استان کلید خورد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه مسؤولان بهداشتی و درمانی کشور مکرر از شهروندان درخواست رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را دارند، افزود: با توجه به اهمیت قابل توجه موضوع، رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس‌جمهوری و مسؤولان بهداشتی و درمانی رهنمودهای ارزشمندی در خصوص نحوه تعامل دستگاه‌های متولی، شیوه‌های پیشگیری، بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود برای کنترل ویروس کرونا بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: در راستای تحقق منویات رهبری و راهنمایی‌های گهربار معظم‌له، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی به تدوین شیوه‌نامه اجرایی طرح آمران سلامت در خصوص کرونا اقدام کرده و این طرح تلاشی برای توسعه آموزش‌های همگانی، ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری بر مبنای جلب مشارکت مدنی و حمایت بهداشتی – درمانی از قشر آسیب‌پذیر جامعه در مواجه با ویروس کرونا است.

میرزایی ادامه داد: در این طرح از ظرفیت جوانان و داوطلبان پرتلاش و همراه همیشگی جمعیت هلال احمر استان استفاده می‌شود و همه ظرفیت‌ها نیز در راستای اطلاع‌رسانی و همراه کردن شهروندان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از شیوع کرونا است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: از روز گذشته 34 تیم ثابت و سیار در شهرستان‌های طارم، ماهنشان، ایجرود، خرمدره، خدابنده، ابهر و زنجان فعال شده‌اند که از این تعداد 19 مورد ثابت در چادرهای هلال احمر و 15 تیم سحاب فعال شده‌اند.

وی گفت: تیم سحاب سامانه حرکت‌های امدادی و بشردوستانه است که به صورت سیار در شهر در حال پیاده‌روی هستند و شهروندانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده باشند آنان را دعوت به این مهم می‌کنند و امکان افزایش تعداد این تیم نیز وجود دارد.

میرزایی خاطرنشان کرد: فعالیت روزانه تیم‌های ثابت و سیار طرح آمران سلامت که متشکل از 47 نفر از اعضای جوانان و داوطلبان هلال احمر مشارکت کننده است، از ساعت 10 تا 12:30 ظهر و بعدازظهرها نیز از ساعت 16 تا 19 است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان اضافه کرد: در بخش دوم فرمایشات ارزشمند رهبر معظم انقلاب به منظور تحقق منویات معظم‌له، افرادی که معیشت آنها در نتیجه کرونا دچار مشکل شده، هلال احمر با استفاده از ظرفیت خیرین و داوطلبان نسبت به تامین بخشی از مایحتاج بهداشتی و درمانی این هموطنان اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت استان زنجان رهبر معظم انقلاب جامعه مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان هلال احمر استان زنجان جمعیت هلال احمر استان پروتکل های بهداشتی طرح آمران سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابچه آموزشی بین مسافران زنجانی توزیع شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: در راستای کاهش حوادث کتابچه آموزشی امداد و نجات بین مسافران زنجانی توزیع می‌شود.

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طرح نوروزی امداد و نجات هلال‌احمر از بیست‌وچهارم اسفند سال قبل آغاز شده است و تا هفدهم فروردین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: هلال‌احمر استان در بهار در ۱۹ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، ۱۱ پست ثابت و سیار خدمات بشردوستانه و هفت پست ثابت آموزشی، درمانگاه، داروخانه و توانبخشی هلال‌احمر استان مشغول ارائه خدمات به شهروندان و مسافرین نوروزی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم در ارائه خدمات به مسافران مباحث آموزشی در زمان وقوع حادثه است، اضافه کرد: در همین راستا علاوه بر امدادرسانی نسبت به ارائه آموزش هم اقدام می‌شود.

هاشمی از توزیع کتابچه آموزشی امداد و نجات بین مسافران در استان خبر داد و گفت: در این کتابچه آموزشی راهکارهای کمک‌رسانی به مصدومان اطلاع‌رسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه تحقق شعار «آموزش همگانی، همه جا، همه وقت و برای همه» برای رسیدن به عدالت آموزشی از اهداف هلال‌احمر در آموزش همگانی‌است، اضافه کرد: کتاب حاضر راهنمای جامعی برای علاقه‌مندان به مدیریت آموزش‌های فراگیر و همگانی است و می‌تواند چراغ راهی برای همه امدادگران و مسافرین باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: توزیع کتابچه‌های آموزشی از طریق پایگاه‌های امداد و نجات بین مسافرین و شهروندان توزیع می‌شود.

کد خبر 739255

دیگر خبرها

  • هلال احمر واکسیناسیون حجاج زنجانی را آغاز کرد
  • بیش از ۳۸ هزار مسافر نوروزی از هلال احمر زنجان خدمات گرفته اند
  • بهره‌مندی بیش از ۳۳ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال‌احمر زنجان 
  • زنجان نیازمند احداث پایگاه‌های امداد و نجات بیشتری است
  • خدمات نوروزی هلال احمر به بیش از ۳ میلیون نفر در ۱۴ روز
  • ارائه خدمات نوروزی هلال احمر به بیش از ۳ میلیون نفر در ۱۴ روز
  • بهره مندی بیش از ۲۸ هزار مسافر از خدمات هلال احمر
  • بهره‌مندی بیش از ۲۸ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال‌احمر زنجان 
  • ارسال بیش از ۴ هزار تخته پتو به مناطق سیل زده خوزستان
  • کتابچه آموزشی بین مسافران زنجانی توزیع شد