Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۷ هزار تن گوگرد تولیدی شرکت پالایش نفت بندرعباس با عرضه در رینگ بین‌المللی بورس کالا صادر شده است.

 به نقل از شرکت پالایش نفت بندرعباس، هاشم نامور افزود: با توجه به کیفیت گوگرد تولیدی در پالایشگاه نفت بندرعباس و عرضه آن به‌صورت گرانول، محصول گوگرد تولیدی این شرکت برای عرضه در بازارهای جهانی کیفیت مناسبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: پالایشگاه نفت بندرعباس وظیفه پالایش نفت خام سنگین کشور را به‌عهده دارد و بر همین اساس روزانه ۲۴۰ تن گوگرد به‌عنوان یکی از فرآورده‌های ویژه در این پالایشگاه تولید می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس در این باره گفت: شرکت پالایش نفت بندرعباس دارای ظرفیت تولید گوگرد به شکل گرانول به ظرفیت ۲۵۰ تن در روز است که متناسب با نیاز بازار دانه‌های گرانول با قطر ۲ تا ۶ میلی‌متر در این شرکت تولید می‌شود.

نامور در این باره افزود: در سال ۹۷ با بهره‌برداری از پروژه افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز و کاهش میزان گوگرد بنزین از حدود ۴۰۰ ppm به کمتر از ۱۰ ppm و همچنین کاهش میزان گوگرد نفت گاز تولیدی از حدود ۱۰ هزار ppm به کمتر از ۵۰ ppm و تولید بنزین و نفت گاز با استانداردهای یورو ۵ و یورو ۴ مطابق با استانداردهای جهانی، ظرفیت تولید گوگرد نیز در پالایشگاه بندرعباس ۱۲۰ تن در روز افزایش یافت و به ۲۴۰ تن در روز رسید.

وی تأکید کرد: استقرار پالایشگاه نفت بندرعباس در سواحل خلیج فارس و دسترسی به آب‌های آزاد از ویژگی‌های صادراتی شرکت پالایش نفت بندرعباس است و افزون بر گوگرد، امکان صادرات دیگر فرآورده‌های نفتی بر اساس صدور مجوزهای لازم وجود دارد.

ایران سومین تولیدکننده گوگرد خاورمیانه است و کشورهای چین، هند و پاکستان بزرگ‌ترین خریداران گوگرد ایران هستند.

 

 شانا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت پالایش نفت بندرعباس پالایشگاه نفت بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس این گزارش، این سبد زعفران که مربوط به تولیدات استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ است، با قیمت پایه ۹۴ میلیون تومان در ازای هر کیلوگرم و با حداقل خرید ۱۰ کیلوگرم با شرایط اعلامی مندرج در آگهی بورس کالا، فردا چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران عرضه می‌شود.

بر اساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالا، عرضه سبد زعفران محصول تولید سال ۱۴۰۱ بر پایه استاندارد ملی ایران (شامل رشته‌ای بریده درجه یک ۶.۳۹ درصد، رشته‌ای بریده درجه دو ۲۲.۸۱ درصد، رشته‌ای بریده درجه سه ۲۶.۷۳ درصد، رشته‌ای درجه یک ۲۱.۳۲ درصد، رشته‌ای درجه دو ۱۹.۶۰ درصد، رشته‌ای درجه سه ۳.۰ درصد و زعفران دسته‌ای ۰.۰۵ درصد) است.

گفتنی است؛ در عرصه نخست زعفران تعاونی‌های روستایی در سال جاری که در فروردین برگزار شد بیش از ۴ برابر کالای عرضه شده، در زمان برگزاری آن عرضه متقاضی خرید شرکت کرده بودند.

کد خبر 6086151

دیگر خبرها

  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • اولین عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۳
  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • ۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود
  • ۳۰ دستگاه کامیون کشنده در بورس کالا عرضه می‌شود
  • تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ بازدید از غرفه نفت آبادان در نمایشگاه بین المللی