Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@03:14:03 GMT

طرح ملی مسکن با هدف تولید ۴۰۰ هزار واحد تکمیل است

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۲۴۸۵

طرح ملی مسکن با هدف تولید ۴۰۰ هزار واحد تکمیل است

اسلامی با بیان اینکه طرح ملی مسکن با هدف تولید ۴۰۰ هزار واحد برنامه ریزی شده است، گفت: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته پروژه های مسکن مهر و طرح ملی مسکن در حال انجام و تکمیل است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، محمد اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز سه شنبه 6 آبان مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سوال رحمت الله نوروزی در مورد عدم اقدام لازم در مورد تامین مسکن مورد نیاز در کشور گفت: ما دو سال قبل تعهد کردیم که مسکن مهر را در این دوره تکمیل و تحویل مردم دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این همچنین تعهد دادیم که طرح اقدام ملی مسکن را با هدف تولید 400 هزار واحد آماده کنیم که با توجه به هماهنگی های صورت گرفته در سراسر کشور این دو پروژه در حال تکمیل است.

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از 400 هزار واحد طرح ملی مسکن 135 هزار واحد واگذاری زمین و 265 هزار واحد واگذاری مسکن بوده است، اظهار داشت: هیچ فردی از این 400 هزار نفر نیست که تکلیف اش مشخص نباشد.

 

وزیر راه بیان کرد: ما در طول این مدت با فراخوان 460 هزار نفر را شناسایی کردیم که آنها در حال واریز وجه هستند. باید توجه داشت این اقدامات در شرایط کرونایی صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به نوسانات بازار تولید ارز و ترجیحا در بخش مسکن گفت: این التهابات یک امر تکراری و مستمر است و اگر مرور کنیم، می بینیم که به وضوح از یکدیگر تبعیت می کنند. در واقع تغییر نرخ ارز تاثیر خود را بر همه بخش ها به ویژه زمین و مسکن گذاشته است.

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای رسیدن به تولید و عرضه مسکن پایدار به دنبال اجرای سیاست ها و برنامه ها در این حوزه بودیم، یادآور شد: مهم این بود که بتوانیم اعتماد بین سازندگان، دولت و مردم را به وجود بیاوریم تا جریانی تولید را در بخش مسکن شاهد باشیم و سپس عرضه مسکن را تقویت کنیم.

 

اسلامی با بیان اینکه سیاست وزارت راه فراهم کردن زمینه خانه دار شدن مردم با اولویت اقشار کم درآمد است، گفت: بر همین اساس طرح اقدام ملی مسکن در مدت کوتاه و فشرده عملیاتی شد و پروژه هایی که در سال 97 کلنگ زنی شده بود، هفته گذشته افتتاح و مردم خانه هایشان را تحویل گرفتند.

 

وی با اشاره به تفاهم نامه وزارت راه با وزارت آموزش و پرورش گفت: دو میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر شروع شده است که در دولت نهم و دهم به همت آقای نیکزاد 700 هزار واحد تحویل داده شد و بقیه پیشرفت های مختلفی داشته اند. هفته گذشته در شهر پردیس 14 هزار واحد مسکن مهر تحویل داده شد و دو هزار میلیارد تومان در آن سرمایه گذاری شد و شرایطی را ایجاد کردیم که آنجا قابل سکونت باشد.

 

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: از مرحله تهیه و آماده سازی زمین تا ارایه به مردم در تمامی مراحل با پروژه های فعال مواجه هستیم. در جاهایی توانستیم زمین را از مردم خریداری کنیم و برای آماده سازی و ارایه مراحل و پروژه ها را آغاز کنیم.


پایان پیام/

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی مسکن تولید مجلس طرح ملی مسکن هزار واحد وزیر راه پروژه ها مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد

ارسلان مالکی معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه  همکاری دستگاه ها برای اختصاص اراضی در قالب طرح جهش تولید مسکن یکی از مهم ترین اقدامات در راستای تقویت و تسریع اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن است گفت: طبق قانون طرح جهش تولید مسکن باید تمامی دستگاه ها اقدام به عرضه زمین به وزارت راه و شهرسازی کنند که در حال حاضر برخی از دستگاه ها همکاری لازم را انجام دادند و طبق آخرین آمارها وزارت جهاد کشاورزی بیشترین  زمین را به پروژه های نهضت ملی مسکن عرضه کرده است.

وی افزود: در حال حاضر طبرق آخرین جلساتی که با دستگاه های مختلف از جمله وزارت نفت داشته ایم تفاهم‌نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت منعقد شده و  نمایندگان وزارت نفت اراضی مازاد متعلق به این وزارت‌خانه را در استان‌های خوزستان، قم، قزوین، کردستان، کرمانشاه، سمنان، مرکزی، بوشهر و هرمزگان را به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی کردند.

مالکی با بیان اینکه  در قالب این تفاهم نامه  تولید و عرضه حداقل ۸۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است گفت:  سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • ‌تأیید درخواست ۲۱۱۱ نفر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد
  • اراضی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد پروژه‌های مسکن ملی تامین شد
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۸ واحدی مسکن ویژه اقشار کم درآمد در شفت
  • تحویل ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم