Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری استان ایلام، علی دهقانی اظهار داشت: شرایط خاص کنونی مقابله با ویروس کرونا، فرصت کم ‌نظیری برای قوه قضاییه فراهم ‌آورده است تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود اقدام به توسعه فرآیندهای قضایی با بهره گیری از فناوری های نوین نماید.

وی افزود: دادرسی الکترونیکی، به عنوان یکی از رویکردهای اصلی دستگاه قضایی استان ایلام، گام بلندی برای کاستن از مشکلات حضور فیزیکی افراد در دادگاه‌ها و در راستای تکریم ارباب رجوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس کل دادگستری ایلام تاکید کرد: این اقدام علاوه بر جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و صیانت از بهداشت و سلامت جامعه بویژه سلامت قضات، کارکنان و مراجعین، آثار مثبت و قابل توجهی در گسترش استفاده از دادرسی الکترونیک و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، زمان و نیروی انسانی را به همراه دارد.

دهقانی یادآور شد: بدون تردید الکترونیکی شدن دادرسی ها می تواند به صورت قابل ملاحظه ای از مدت زمان رسیدگی به دعاوی کاسته و به روند بررسی پرونده ها و احقاق حق سرعت دهد.

وی، کاهش اطاله دادرسی و تسریع و تسهیل در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها را نیز از دیگر محاسن دادرسی الکترونیکی برشمرد و بر استفاده هر چه بیش تر از این ظرفیت در راستای تکریم ارباب رجوع و خدمت رسانی مطلوب به مراجعین دستگاه قضایی تاکید کرد.

استان ایلام با ۱۱ شهرستان ۵۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها آیین دادرسی کیفری ایلام دادگستری خدمات الکترونیک قضایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آیین دادرسی کیفری ایلام دادگستری خدمات الکترونیک قضایی آیین دادرسی کیفری ایلام دادگستری خدمات الکترونیک قضایی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در قالب  پویش «به حرمت علی می‌بخشم» که  از پنجم بهمن ماه سال گذشته مصادف با سالروز ولادت امام علی (ع) آغاز شده بود و تا روز شهادت آن حضرت در ۲۳ فروردین ادامه داشت، ۱۲ هزار و ۸۵۷ پرونده قضایی و اختلاف در استان به سازش ختم شد.

ناصر عتباتی  اظهار کرد: از دیگر برکات این پویش، سازش ۱۱ فقره پرونده قتل عمد منجر به قصاص نفس و آزادی ۳۹۷ زندانی با گذشت شکات از شکایت خود بود.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: این میزان سازش در قالب پویش «به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم» نشان از ارادت مردم استان به اهل بیت (ع) است.

عتباتی اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری پویش‌های فرهنگی اینچنین شاهد سازش‌های بیشتر در آذربایجان غربی باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در دادگستری قزوین
  • راه اندازی هیئت صلح جانبازان
  • سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری قزوین
  • توسعه دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان
  • دادرسی‌های قضایی در همه حوزه‌ها الکترونیکی می‌شود
  • کسب رتبه اول دادگستری استان ایلام در اجرای احکام کیفری در کشور
  • عدالت محوری در دستور کار مسئولان دادگستری باشد
  • دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان توسعه می‌یابد
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در اصفهان