Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، محسن حاجی میرزایی صبح امروز سه شنبه در مراسم افتتاح طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: ۲ تا ۹ درصد هزینه کشور به موضوع  سلامت مربوط می شود که این رقم در ده‌های اخیر بیش از ۲ برابر شده است.

وی افزود: عددی میان نیم تا ۱.۷ درصد از تولید ناخالص کشورها بر اثر پدیده چاقی به هدر می‌رود و هزینه درمان خانواده‌هایی که با افراد چاق روبرو هستند، ۳۷ درصد بیشتر از سایر خانواده‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش گفت:  ۶۰ درصد موارد ابتلا به دیابت و ۸ درصد بیماری قلبی عروقی ناشی از اضافه وزن افراد است. از این رو باید برای تامین سلامت دانش‌آموزان برنامه ریزی مناسب شود.

حاجی میرزایی ادامه داد: تربیت متوازن تربیتی است که در کنار توجه به تقویت قوای ذهنی، سلامت آنان را تحت مراقبت قرار می‌دهد.

وی اظهار داشت: وضعیت مطلوب برای دانش آموزان به گونه ای است که دایره نیازها و خواسته‌ها بر هم منطبق شود. اینکه چگونه می‌توان نیازهای فرد را در سبد تقاضا قرار داد، فرایند خلاقانه و پیچیده ای است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین یادآور شد: یکی از ابزارهای متعارف اقدامات محدودکننده است، اما در حال حاضر با یک پدیده لحظه ای روبرو نیستیم. نیازمند شکل گیری یک اراده جدی هستیم و این اراده زمانی مشخص می شود که نیازها به خواسته تبدیل شوند.

ادامه دارد

برچسب‌ها چاقی دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی‌ میرزایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چاقی دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی چاقی دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی اخبار کنکور دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، دانش‌آموزان پایه دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی تا ششم شهریور فرصت دارند، برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.
از ۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی سال تحصیلی آینده ۸۰ میلیون جلد چاپ شده است.
ثبت سفارش از سه سامانه my.gov.ir، my.medu.ir و یا irtextbook.ir امکان پذیر است.
ثبت سفارش کتاب‌های پایه اول، هفتم و دهم از دهم تیر شروع می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور