Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «محمد سالاری» روز سه شنبه در جریان دویست و چهل و پنجمین جلسه شورا، با اعلام خبر تصویب طرح بازآفرینی محدوده ۵۳۷ هکتاری خیابان فداییان اسلام در کمیسیون ماده ۵  گفت: رویکرد بازآفرینی شهری، ‌دیدگاهی جامع و یکپارچه و بدنبال حل مشکلات و توسعه مجدد نواحی و محدوده های دارای بافت فرسوده و عرصه های ناکارآمد است و در بلند مدت نیز موجبات توسعه پایدار و بهبود وضعیت اقتصادی، کالبدی و اجتماعی را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از آنجایی که محدوده خیابان فداییان اسلام، یکی از عرصه های بشدت ناکارآمد و رها شده تهران طی دهه های گذشته بوده و در طرح جامع نیز به عنوان محدوده نیازمند تهیه طرح موضعی و ایجاد پهنه تجارت جهانی مشخص شده است، توسعه عرصه های ناکارآمد و رها شده به عنوان رویکردکلان این طرح بازآفرینی شهری، در نظر گرفته شده است.

سالاری گفت که محدوده های جنوبی شهر تهران در محدوده طرح تفصیلی شهر از منتهی الیه جنوب غربی تا منتهی الیه جنوب شرقی در طرح جامع شهر تهران به عنوان عرصه های تجارت جهانی و در طرح تفصیلی شهر تهران به عنوان s های ویژه تعیین تکلیف شده اند که محدوده طرح بازآفرینی خیابان فداییان اسلام به مساحت ۵۳۷ هکتار نیز در همین محدوده قرار دارد.

وی ادامه داد: محدوده این طرح، بخشی از مناطق ۱۲، ۱۵، ۱۶و۲۰ را در برمی گیرد 

به گفته وی، هفت هکتار و ۱۲۶  هزار متر از این طرح در  منطقه ۱۵ یعنی بخش شرقی خیابان فداییان اسلام، پنج هزار و ۱۸۸، هکتار در منطقه ۱۶ یعنی بخش غربی خیابان فداییان اسلام، ۱۸ هکتار در منطقه ۱۲ و بخش شمال میدان شوش و چهار هکتار و ۲۰۳ هزار متر در منطقه ۲۰ که در دو طرف فداییان اسلام حدفاصل بزرگراه آزادگان تابزرگراه بسیج قرار گرفته است و ۳/۵ کیلومتر از خیابان فداییان را در بر می گیرد.

سالاری با بیان اینکه خیابان فداییان اسلام به واسطه استقرار در حدفاصل تهران تاریخی و شهر ری از محورهای بسیار مهم شهر تهران محسوب می شود، عنوان کرد: در ابتدا حاشیه این خیابان محل استقرار بخشی از صنایع تولیدی مصالح ساختمانی یعنی کوره های آجرپزی بوده که در مراحل بعدی توسعه شهر به مکانی برای کار و فعالیت  و صنعت تبدیل شده  است، این محدوده بخشی از ۱۳ محله باغ آذری، کوثر، شوش، مظاهری، مطهری، بعثت، کیان شهر جنوبی و شمالی، شهادت، دولت آباد، علی آباد جنوبی و جوانمرد قصاب را نیز در بر می گیرد.

پیوند محور تاریخی تهران و ری
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به پیشینه تاریخی محور فداییان اسلام گفت: در دوران قاجار دو راه اصلی و یک راه فرعی بین تهران و قصبه ری وجود داشت که اصلی ترین آن خط مستقیمی بود که از دروازه شاه عبدالعظیم شروع می شد، یعنی مسیر فعلی خیابان فداییان که از میدان شوش آغاز می شود و تا میدان شهر ری ادامه می یابد.  

وی گفت: راه اصلی دوم موسوم به راه چشمه علی یا جاده نو و راه فرعی به نام جوانمرد قصاب است که طبق اسناد و نقشه های تاریخی، مسیر مستقیم تهران و ری به نام جاده "ری" نامیده می شد، تا اینکه در دهه ۱۳۴۰ شمسی نام این خیابان به سپهبد رزم آرا و بعد از انقلاب اسلامی به فداییان اسلام تغییر یافت.

سالاری ادامه داد: نخستین راه آهن ایران نیز در زمان ناصرالدین شاه قاجار  بین تهران و ری در مسیری به طول هشت کیلومتر به موازات خیابان ری احداث و در سال ۱۳۰۵ افتتاح شد.

وی گفت: این مسیر در ابتدا مسیر ماشین دودی و جاده سوم شهر ری نامیده می شد که بعدها به شهرزاد و بعد از انقلاب اسلامی به نام شهید بروجردی تغییر کرد.

سالاری با اشاره به اینکه خیابان فداییان اسلام در طول تاریخ، ‌ محور شکل گیری صنعت در ایران و شهر تهران بوده است، گفت:  اکنون کارخانه هایی مانند چیت ری، چیت ممتاز، چرم مخزنی، چرم امید و چرم زوک که از نیمه دوم دهه  ۱۳۲۰ به بعد شکل گرفته اند، در پیرامون این خیابان قرار دارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر محدوده طرح خیابان فداییان اسلام، دارای انواع مختلفی از کاربری ها است که بخش غالب آن ها مربوط به انبارها و کارگاه های  صنعتی خرد قدیمی و بعضا رها شده است. کاربری های انبار،   انبارکارگاهی، کارگاه ها و زمین های بایر در مجموع ۴۹ درصد کل کاربری های محدوده موجود طرح را تشکیل می دهند و سهم کاربری مسکونی موجود در این محدوده بسیار اندک و حدود ۳/۷ درصد کل کاربری است.

برچسب‌ها شورای شهر شهر تهران محمد سالاري جمعیت فدائیان اسلام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهر تهران محمد سالاري جمعیت فدائیان اسلام شورای شهر شهر تهران محمد سالاري جمعیت فدائیان اسلام اخبار کنکور خیابان فداییان اسلام شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از برنامهریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حمیدرضا کریمی در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌های انتظامی استان کرمانشاه، اظهار داشت: براین اساس طبق قانون، پلیس راهور باید از طریق وسایل ارتباط جمعی به فاصله یک ماه دو مرتبه به مالکان خودروهای رسوبی و وسایل نقلیه فرسوده جهت ترخیص اطلاع رسانی کند.

وی افزود: در صورتی که مالک ظرف مدت سه ماه از تاریخ انتشار آگهی وسایل نقلیه از مراجعه خودداری کند، وسیله نقلیه در حکم رها شده تلقی می‌شود و طبق مقررات تعیین تکلیف خواهد شد. 

دادستان کرمانشاه عنوان کرد: همچنین برای وسایل نقلیه‌ای که دارای شماره تلفن و نشانی مالک هستند، علاوه بر فراخوان پلیس راهور، از طریق پلیس‌های تخصصی مربوطه ابلاغ‌هایی به مالک صورت گیرد و یا با آنها تماس گرفته شود.

وی گفت: پلیس راهور باید لیست تمام خودروهای فرسوده غیرقابل استفاده و اسقاطی را احصاء و تفکیک کند و به قید فوریت اقدامات لازم را در جهت ترخیص آنها را به صورت جداگانه اجرایی کند. 

کریمی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از انباشت مجدد خودروهای رسوبی در پارکینگ‌ها، در زمان توقیف هر خودرویی باید اطلاعات و مشخصات کاملی از مالک و متصرف آن همچون پلیس راهور، پلیس راه، پلیس‌های تخصصی انتظامی،کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و غیره ثبت شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه
  • تعیین تکلیف شهریه پودمان فرهنگیان ۱۴۰۳
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه