Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@06:38:10 GMT

16نمادی که رشد سود واقعی بالای 1000 درصد داشتند

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۲۵۳۹

16نمادی که رشد سود واقعی بالای 1000 درصد داشتند

به گزارش بورس تابناک، براساس آمارهای مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران که تحت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران قرار دارد، ۸۰ شرکت برای دوره‌های مالی ۳ و ۶ ماهه امسال سودهای بالایی را محقق کرده‌اند. طبق این آمارها دامنه رشد سود واقعی (EPS) این دسته از شرکت‌ها بین ۳۱۴۷۵ درصد تا ۱۲ درصد بوده است که به ترتیب به دو نماد سخوز (سیمان خوزستان) و زبینا (کشاورزی و دامپروری بینالود) مربوط می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد بلندمدت شاخص کل بازار و قیمت سهام بسیاری از شرکت‌ها که شدیدترین حالت صعودی آن در اواخر سال ۹۸ تا اواسط مرداد سال جاری رخ داد، موجب شد که نسبت قیمت به سود محقق شده میانگین بازار به بالای ۳۷ درصد برسد و البته این شاخص در بسیاری از شرکت‌ها به بالای ۱۰۰ هم رسیده بود.

کارشناسان اعتقاد داشتند که این موضوع به دلیل تورم انتظاری موجود در جامعه و افزایش تقاضای خرید سهام رخ داده است و طی دوره‌های بعدی و با افزایش نرخ محصولات تولیدی شرکت‌ها و به تبع آن رشد سوددهی آنها این رقم تعدیل خواهد شد.

در حال حاضر دو اتفاق همزمان موجب کاهش P/ E شرکت‌ها می‌شود؛ از یک طرف بازار روند اصلاحی قیمت خود را از سرگذرانده و از سوی دیگر سوددهی شرکت‌ها بر اساس آمار صورت‌های مالی به سطوح بسیار بالایی رسیده است.

طبق گزارشی که مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران منتشر کرده است، ۸۰ شرکت در دوره‌های مالی سه و شش ماهه سود واقعی مثبت نسبت به دوره قبلی خود گزارش کرده‌اند. به‌عنوان نمونه نمادهای سخوز، کاما، شنفت و کماسه در دوره قبلی سودهای منفی یک و دو رقمی داشتند، اما در دوره ۶ ماهه سال ۹۹ سود واقعی سه و چهار رقمی در صورت‌های مالی خود گزارش کرده‌اند.

طبق این آمارها EPS شرکت تولید سیمان خوزستان از رقم منفی ۴ ریال در ۶ ماهه سال گذشته به ۱۲۵۵ ریال در دوره مشابه سال جاری رسیده است. EPS شرکت استخراج کانه های فلزی باما (کاما) نیز از منفی ۳۷ به ۹۶۹۸ ریال و شرکت نفت پارس هم از منفی ۱۴ ریال به ۱۳۸۲ ریال رسیده است. موضوع جالب توجه این

که از میان این شرکت‌ها، ۱۶ نماد رشد سود بالای هزار درصد در صورت‌های مالی خود گزارش داده‌اند.

منبع:دنیای اقتصاد

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 مهدی رسول پناه مهرداد سپهری سود سهام بازار سرمایه تورم شاخص بورس علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 مهدی رسول پناه مهرداد سپهری سود واقعی رشد سود شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۲۱ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان زنجانی در آزمون استخدامی ثبت نام کردند

عباس برزگر گفت: ثبت نام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد در آزمون استخدامی از ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ شروع شده و تا آخر فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت و مهلت ثبت نام در این آزمون تمدید نخواهد شد.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری این آزمون اواسط اردیبهشت ماه خواهد بود، اضافه کرد: فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد می‌توانند با مدرک تحصیلی دیپلم به بالا و همچنین افرادی که دارای دیپلم افتخاری هستند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و مشکلی در این رابطه وجود نخواهد داشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: آزمون استخدام فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر یکی از آزمون‌های وعده داده شده در دولت است که به منظور جذب فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد در دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

وی افزود: امیدواریم با ثبت نام این افراد در این آزمون مشکل اشتغال فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد حل شود و با برگزاری آن دیگر مسأله‌ای با عنوان بیکاری در خانواده شهدا و جانبازان ۷۰ درصد نداشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟
  • اسرائیل می‌خواهد برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند
  • مردم استان بوشهر نماد ایرانی واقعی هستند
  • ۳۲۱ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان زنجانی در آزمون استخدامی ثبت نام کردند
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد ریالی خیران برای مدرسه‌سازی در کردستان
  • سهم بالای خانوار از هزینه‌های سلامت، مانع تحقق سیاست‌گذاری‌ها
  • تمدید محدودیت دامنه نوسان سهام
  • افزایش ٤ برابری معاملات بورس و قراردادهای دو جانبه
  • قیمت نفت بالای ۹۰ دلار ایستاد
  • بازگشت دامنه نوسان بورس به حالت عادی از فردا