Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، سیدجواد حسینی کیا، درخصوص تشکیل سامانه جامع تجارت، گفت: به یقین تشکیل این سامانه به دلیل جلوگیری از قاچاق کالا اتفاق مهمی در کشور خواهد بود، این درحالی است که قاچاق در بخش‌های مختلف تجارتی به وضوح مشاهده می‌شود مثلا فقط ۲ و نیم میلیارد قاچاق در حوزه کالاهای اساسی داریم.   

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تشکیل سامانه جامع تجارت شفافیت خوبی را امور اقتصادی به ویژه واردات کالا به وجود می‌آورد، تاکید کرد: نظارت جدی بر سامانه با هدف جلوگیری از وقوع فساد در این سامانه نیز ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سامانه جامع تجارت باید گمرک، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، انبارهای کشور، بخش ثبت سفارشات وزارت صمت و فروشگاه‌ها را به یکدیگر متصل کند زیرا درصورت ایجاد این زنجیره می‌توان ورود کالای قاچاق را کاهش داد.

به گفته این نماینده مجلس سامانه جامع تجارت میزان مصرف و تعداد ثبت سفارش یک کالا را در کشور مشخص خواهد کرد و می‌تواند شفافیت خوبی نیز در حوزه مالیات ایجاد کند.

حسینی‌کیا با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه جامع تجارت و توسعه فعالیت‌های آن جزو مطالبات وکلای مردم در خانه ملت است، افزود: یکی از مشکلات پیش‌روی کنترل بازار، نبود بانک اطلاعاتی قوی درباره آمار کالاها است. به طور مثال نمی‌دانیم نهاده‌های دامی به چه میزان وارد شده و اکنون در کدام انبارها نگه‌داری می‌شوند؟ لذا با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیقی از وضعیت کالاها در اختیار قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه جامع تجارت، صفر تا صد فرآیند واردات شفاف می‌کند، ادامه داد: نه تنها ثبت کالا در این سامانه از احتکار جلوگیری می‌کند، بلکه بر کاهش قیمت کالاها نیز به دلیل حذف سوداگران اثرگذار است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی فولاد نماینده سامانه جامع تجارت راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز ۵ کشور اول مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران در سال ۱۴۰۲ بوده، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان است. 

امیرجمشیدی، کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

او اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۲، ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا از مبدا پاکستان از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی طی فروردین ماه سال‌جاری به پاکستان گفت: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا