Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رشید قربانی صبح امروز در دومین جلسه شورای راهبری مدیران مدارس و مراکز با نیازهای ویژه استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: آموزش همه دانش‌آموزان بر اساس امکانات موجود مهم‌ترین وظیفه آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا شرایط متفاوتی را نسبت به سال‌های تحصیلی گذشته تجربه کردیم، گفت: معلمان در این شرایط بیشتر از گذشته تلاش و فعالیت کردند تا بستر آموزشی مناسب را برای دانش‌آموزان فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعلام کرد: اینکه مدیر مدرسه بداند دانش‌آموز با چه شرایطی درس می‌خواند و در چه جایگاه تحصیلی قرار دارد باید در اطلس آموزشی مدرسه تدوین شود تا بتوانیم با پوشش حداکثری دانش‌آموزان گامی در راستای برقرای عدالت آموزشی برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اهمیت تدوین اطلس آموزشی ویژه تمامی دانش‌آموزان متناسب با امکانات مدارس بیان کرد: در راستای تحقق تمامی برنامه و فعالیت‌های آموزش و پرورش استثنایی استان تلاش می‌کنیم.

قربانی بر فعال بودن مدارس و حضور عوامل اجرایی برای پیگیری مسائل آموزشی دانش‌آموزان در زمان آموزش مجازی تأکید کرد و افزود: نباید هیچ دانش‌آموزی از گردونه آموزش خارج شود.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه پیچیده، تخصصی و مشکل‌تر است، عنوان کرد: آینده خوب برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با برنامه‌ریزی صحیح و پیش‌بینی نیازهای آنها شروع می‌شود.

وی در ادامه از موفقیت‌های کشوری کسب شده آموزش و پرورش استثنایی کردستان تقدیر و تشکر کرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: بر اساس آمارهای جهانی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کودکان به نحوی دارای مشکلات جسمی، حسی یا رشدی هستند و تشخیص به موقع این کودکان نه تنها می‌تواند از بروز و تشدید معلولیت‌ها در آنها جلوگیری نماید بلکه در رفع مشکلات آموزشی آنان نیز موثر است و تشخیص ندادن به موقع مشکلات، آسیب‌های جبران ناپذیری را دارد.

رنجبر با تأکید بر دایر بودن کلاس‌های درس روستایی و مناطق کم جمعیت با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی افزود: تاکنون 20 دستگاه تبلت با مشارکت خیرین و استفاده از برنامه خدمات حمایتی، توانبخشی و درمانی برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت مناطق کمتر برخوردار تهیه و در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی گفت: تمهید مقدمات جذب 10 نیروی طرحی برای جبران کمبود نیروی کاردرمانی، گفتار درمانی و ارائه خدمات توانبخشی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان فراهم شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه برنامه سنجش برای بیست و ششمین سال متوالی در دو مرحله اولیه و تخصصی با هدف جای‌دهی صحیح آموزشی و انجام مداخلات بهنگام برای تمام نوآموزان بدوورود به دبستان استان از چهارم مرداد آغاز شده است، گفت: شهرستان‌های مریوان، قروه، سنندج ناحیه یک و منطقه موچش نسبت به پوشش صدرصدی جمعیت هدف اقدامات لازم را انجام دهند.

رنجبر گفت: طرح خدمات حمایتی با هدف ایجاد و تقویت فرصت‌های برابر آموزشی و پرورشی، توسعه کمی و کیفی خدمات توانبخشی، ارتقای برنامه‌های بهداشتی و توانمندسازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برای دستیابی به زندگی مطلوب و ایجاد امنیت روانی والدین آنان در آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان اجرا می‌شود.

 وی با بیان اینکه یک میلیارد و  500 میلیون ریال بابت خدمات حمایتی به استان اختصاص داده شده از مدیران مدارس با نیازهای ویژه استان خواست نسبت به ثبت پرونده‌های درمانی دانش‌آموزان متقاضی در سامانه بهداشتی و ارسال آن به اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در اسرع وقت اقدام کنند.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل آموزش و پرورش رئیس آموزش استثنایی استان کردستان دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزش و پرورش استثنایی نیازهای ویژه استان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور

افشین امیریان با اشاره به هفته سلامت و بهداشت که همه‌ساله از یکم لغایت هفتم اردیبهشت برگزار می‌شود، اظهار داشت: شعار هفته سلامت و بهداشت امسال سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت انتخاب شده که به همین مناسبت، آموزش و پرورش استان نیز با همکاری موثر دانش‌آموزان و اولیا در جهت سلامت جسمانی و روحیه دانش‌آموزان اقدامات موثری انجام خواهد داد.

وی افزود: ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان بی‌شک سرمایه‌گذاری مهمی برای نسل‌های آینده است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن توجه ویژه‌ای شده است.

امیریان اضافه کرد: برگزاری همایش استانی هفته سلامت به منظور تجلیل از فعالین حوزه سلامت در بخش سفیران سلامت دانش‌آموزی و مراقبان سلامت، برگزاری پیاده‌روی عمومی کارکنان اداره کل و ادارات مناطق هفده‌گانه آموزش و پرورش، معاینات غربالگری و پزشکی کارکنان اداره کل و همچنین ادارات مناطق هفده‌گانه آموزش و پرورش، جزو برنامه‌های هفته سلامت و بهداشت در سطح ادارات خواهد بود.

بیشتر بخوانید

بهبود شاخص‌های حوزه سلامت از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی است

وی بیان داشت: به مناسبت هفته سلامت و بهداشت در مدارس استان نیز برنامه‌های آموزشی متنوعی از جمله آموزش سلامت در مدارس با مشارکت مراقبان سلامت و مراکز جامع سلامت، جشنواره‌های فضای سالم در مدارس و نمایشگاه‌های نقاشی با موضوع سلامت برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد