Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@00:27:16 GMT

تعیین تکلیف دو صندوق پژوهش و فناوری

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۲۶۳۲

تعیین تکلیف دو صندوق پژوهش و فناوری

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، در پنجاه و یکمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری، بررسی دستورالعمل اعطا و لغو مجوز، هدایت و نظارت بر فعالیت  صندوق‌های پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری جسورانه شرکتی( Corporate Venture Capital= CVC) در دستور کار قرار گرفت و تصمیم‌گیری درباره آن به جلسات بعد موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های دبیرخانه در ۶ ماه نخست سال جاری در محورهای اعطای مجوز، هدایت و توانمندسازی، نظارت بر فعالیت‌های صندوق‌های پژوهش و فناوری و تعاملات با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در راستای توسعه و تقویت صندوق‌ها ارائه شد.  

پس از بررسی گزارش نظارتی از وضعیت سهامداری و عملکردی صندوق پژوهش و فناوری "ایده آل صنعت امروز"، مجوز فعالیت این صندوق با رای اعضای کارگروه لغو شد. علاوه بر آن بر اساس گزارش نظارتی از وضعیت سهامداری و عملکرد صندوق پژوهش و فناوری فن‌آفرین سلامت مرکزی، مقرر شد طی مدت چهار ماه، سهامداران بخش خصوصی این صندوق افزایش یافته، عنوان صندوق به صندوق پژوهش و فناوری استان مرکزی تغییر یافته و همچنین نیروی انسانی متخصص و زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری توسعه یافته و تجهیز شود.

تا زمان اصلاح موارد فوق، صندوق اجازه فعالیت نخواهد داشت.

دکتر علی وحدت، دبیر کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری با بیان اینکه در دوره جدید مدیریتی برنامه‌های توانمندسازی و تقویت و توسعه صندوق‌های پژوهش و فناوری بسیار جدی صورت می‌گیرد، افزود: دبیرخانه کارگروه برای کمک به  توسعه صندوق‌های پژوهش و فناوری تعامل خوبی با دستگاه‌های مختلف ایجاد کرده و هم‌اکنون نقش حامی صندوق‌های پژوهش و فناوری فعال را ایفا می‌کند.

وی عنوان کرد: در راستای شکل‌گیری زیست‌بوم نوآوری در شرکت‌های بزرگ، دستورالعمل اعطا و لغو مجوز، هدایت و نظارت بر فعالیت صندوق‌های پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری جسورانه شرکتی (cvc) در دبیرخانه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری پس از کار تحقیقاتی دقیق و منسجم تدوین شده است تا زمینه‌ای برای بوجود آمدن سازوکار فناوری و نوآوری در شرکت‌های بزرگ باشد. 

بر اساس اعلام روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، اعضا درباره مفاد این دستورالعمل به بحث و تبادل نظر پرداختند. شایان ذکر است بررسی این دستورالعمل در جلسات بعد ادامه خواهد یافت.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1078698 برچسب‌ها صندوق پژوهش و فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: صندوق پژوهش و فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی صندوق های پژوهش و فناوری صندوق پژوهش و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴، تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس برگزار می‌شود. در این برنامه بازدید کنندگان نمایشگاه اینوتکس می‌توانند با زیست بوم نوآوری و فناوری پارک فناوری پردیس آشنا شوند.

آشنایی با شرکت‌های پارک، حوزه فعالیت و محصولات تولیدی آنها، بازدید از فاز‌های مختلف پارک، بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های پارک فناوری پردیس و موزه هوانوردی و آشنایی با مراکز عمومی و تخصصی ارائه دهنده خدمات در پارک از موارد تور‌های بازدید نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ است.

این تور‌ها در ۲ بخش عمومی و دانشگاهی برنامه ریزی شده است که برنامه مجزایی برای گروه‌های دانشگاهی در نظر گرفته شده است.

اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۵۰ شــرکت نوآور و فناور در قالب غرفه دار و بیش از ۱۰ رویداد جانبی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ دستمزد صنف تدارکات سینمای ایران تعیین شد/ سقف ۷۰ میلیون تومان
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • تعیین نرخ دستمزد مدیران، دستیاران و همیاران تدارکات سینما
  • مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
  • تعیین تکلیف احداث شهرک دام غرب شهرکرد پس از ۱۸ سال
  • مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان قم
  • (ویدئو) تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم
  • تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود