Web Analytics Made Easy - Statcounter

وبینار معاونت امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان با مدیران کل استانی برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در حاشیه برگزاری کنفرانس ویدیویی معاون پارلمانی این وزارت با مدیران کل استان ها، جمشید تقی زاده معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌ها، بررسی قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان را که بعد از 49 سال به تصویب مجلس شورای اسلامی و تاییدیه شورای نگهبان رسیده است، محور این جلسه عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقی زاده گفت: در این مصوبه وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی ورزش و ساماندهی امور جوانان وظایف و اختیارات قدرتمندی را عهده دار است. جلب مشارکت ها، تشویق و حمایت از سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، کشف و پرورش استعدادها، ترویج ارزش ها و موازین اسلامی و فرهنگی از موارد مهم در بخش های این مصوبه هستند.

او اظهار داشت: در این وبینار موضوعات گوناگونی از جمله نظارت بر حسن اجرای برنامه های کلیه دستگاه های اجرایی، آمایش سرزمین، مراودات بین المللی، تشکیل شورای عالی ورزش، ساختار سازمانی و تشکیلات تفضیلی استان ها، ساماندهی امور جوانان، پیگیری اجرای مصوبات شورای عالی، تامین متناسب و متوازن زیرساخت ها، امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز توسعه ورزش، ایجاد فرصت مناسب و عادلانه برای گسترش ورزش بانوان و معلولان مورد تاکید قرار گرفت.

معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص لایحه نظام جامع امور باشگاه ها تصریح کرد: پیشنویس لایحه به تمامی مدیران کل استان ها ارسال و ظرف مدت یک هفته نظرات و پیشنهادات آن ها اخذ خواهد شد تا لایحه نهایی تدوین و از طریق وزارت ورزش و جوانان به هیات دولت ارائه شود.

او توسعه و تعمیم ورزش همگانی، توسعه و ارتقای ورزش قهرمانی، ساماندهی و گسترش ورزش حرفه ای، حمایت و تقویت ورزش تربیتی، توسعه و تقویت ورزش بانوان، تحکیم و تقویت معنویت و ارزش های اخلاقی و ارتقا و ترویج شایستگی های فنی و حرفه ای را از اهداف ورزش در این مصوبه نام برد.

تقی زاده افزود: به منظور تکریم و حمایت از قهرمانان، پیشکسوتان، نابینایان و ناشنوایان، معلولان و ناشنوایان دارای عناوین قهرمانی و غیرشاغل، صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور در فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی قرار می گیرد. اساسنامه صندوق توسط وزارت ورزش و جوانان تهیه می شود و ظرف مدت شش ماه پس از لازم الاجرا شدن قانون، به تصویت هیات وزیران می رسد.

شیوه نامه خیرین ورزشی، عزل و نصب معاونین اداره کل و مسئولان شهرستان ها، شیوه ارزیابی عملکرد استان ها، کد شناسه برای هیات های ورزشی و برگزاری جلسه ویژه ورزش مناطق آزاد از دیگر موضوعات مورد بحث توسط تقی زاده عنوان شد.

معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌ها، تدوین جدول پیشنهادی درصد بخشودگی اماکن ورزشی متضرر از کرونا، حضور مدیران کل استانی در جلسه شواری معاونین جهت ارائه گزارش استان متبوع، تقسیم بندی استان ها به پنج منطقه جهت همفکری و تعامل در خصوص مباحث مطروحه، مستندسازی اماکن ورزشی استان ها و ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعات را از مصوبات کنفرانس ویدیویی نام برد.

در این وبینار جمشید تقی‌زاده معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌ها، مرتضی فلاح مدیرکل حقوقی، سید مجید سیدمومنی، مدیرکل مجلس، محمد سلطانی، معاون اداره کل استان‌ها و نصرالله پریچهره سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جمشید تقی زاده وزارت ورزش و جوانان مدیران کل استان مجلس و استان ها امور حقوقی تقی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد+ جزئیات

ستاد انتخابات کشور، کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.

به گزارش مشرق، بنا به اعلام ستاد انتخابات کشور، کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

۱. تعیین تعداد و محل استقرار شعب اخذ رأی (۲۱/فروردین/۱۴۰۳ تا ۲۷/فروردین/۱۴۰۳)

۲. صدور دستور تجدید انتخاب معتمدین هیأت اجرایی (۲۸/فروردین/۱۴۰۳)

۳. اطلاع رسانی فهرست امکانات، تسهیلات و برنامه زمانبندی، هزینه استفاده از آنها و نحوه مراجعه نامزدها توسط هیأت بررسی تبلیغات استان (حداکثر دو هفته قبل از شروع تبلیغات ۳۰/فروردین/۱۴۰۳)

۴. انتخاب اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی توسط هیأت اجرایی و معرفی به فرماندار یا بخشدار جهت صدور حکم (۲۹/فروردین/۱۴۰۳ تا ۰۷/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۵. انتشار آگهی اسامی نامزدهایی که به مرحله دوم راه یافته‌اند در سراسر حوزه انتخابیه توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مربوطه(اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه های عمومی و صداوسیمای مرکز استان) (۱۱/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۶. انتشار آگهی انتخابات در سراسر حوزه‌های انتخابیه‌ای مرحله دوم توسط هیأت‌های اجرایی مراکز حوزه انتخابیه مربوطه (اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه های عمومی و صداوسیمای مرکز استان) (۱۱/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۷. صدور احکام اعضای شعب اخذ رأی مرحله دوم و دعوت از آنان جهت شرکت در جلسه توجیهی (۱۱/اردیبهشت/۱۴۰۳ تا۲۰/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۸. تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان (از ساعت ۰۰:۰۰ روز پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰) (۱۳/اردیبهشت/۱۴۰۳ تا ۲۰/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۹. ثبت کلیه فرآیندها و امکانات الکترونیکی برای برگزاری انتخابات کاملاً الکترونیکی و تأیید شورای نگهبان (یک هفته قبل از روز اخذ رأی ۱۴/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۱۰. صدور کارت جهت حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی از سوی هیات نظارت مربوطه (۱۸/اردیبهشت/۱۴۰۳ تا ۲۰/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۱۱. ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان (ممنوعیت از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰/۰۲/۱۴۰۳ آغاز می‌شود.) (۲۰/اردیبهشت/۱۴۰۳)

۱۲. اخذ رأی از واجدین شرایط (۲۱/اردیبهشت/۱۴۰۳)

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۱ حوزه با رقابت برای ۴۴ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

اسامی این ۲۱ حوزه را به شرح زیر است:

«تبریز، آذرشهر و اسکو»، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان»، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدا بنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» و «ملایر».

دیگر خبرها

  • معاون وزیر ورزش: واگذاری استقلال و پرسپولیس، آرزوی دیرینه هواداران است
  • مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها منصوب شد
  • انتصاب مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش
  • حمایت کم‌سابقه از ورزش بوشهر/ اماکن ورزشی استان تجهیز می‌شوند
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هیئت‌های ورزشی بوشهر
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس منتشر شد
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد+ جزئیات
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • جدول زمان‌بندی دور دوم انتخابات مجلس منتشر شد