Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس‌جمهور گفت:‌ بخش کشاورزی باید بدون اتکا به یارانه‌ها به بخشی اقتصادی تبدیل شود و بتواند با ارتقاء بهره وری و عبور از وضعیت سنتی کنونی و با استفاده از روش های مدرن تولیدات این بخش به صادرات منجر شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور  در پنجمین جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید با موضوع چالش‌های تولید در بخش کشاورزی با اشاره به اهمیت تولیدات بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی، سیاست ها و جهت گیری کلی کشور را در جهت ایجاد طرح های بزرگ کشاورزی و تولید نهاده های کشاورزی در داخل کشور ارزیابی کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا با فراهم کردن تسهیلات مورد نیاز بخش کشاورزی مانع از واردات محصولات و عوامل بخش تولید کشاورزی نظیر سموم آفت کش و کودهای شیمیایی و سایر عوامل وارداتی تولید در بخش کشاورزی شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جهانگیری با اشاره به میزان اشتغال زایی و نقش بخش کشاورزی در تولید ناخالص ملی، گفت: بخش کشاورزی باید بدون اتکا به یارانه‌ها به بخشی اقتصادی تبدیل شود و بتواند با ارتقاء بهره وری و عبور از وضعیت سنتی کنونی و با استفاده از روش های مدرن علاوه بر افزایش تولید و تامین نیازهای داخلی، تولیدات این بخش به صادرات منجر شود.

وی با تاکید بر اینکه اعضای کارگروه رفع موانع جهش تولید که از هر سه قوه کشور حضور دارند با جهت گیری کلی ایجاد طرح های بزرگ کشاورزی و نیز ایجاد شهرک های تخصصی نهاده ها و عوامل تولید وارداتی کشاورزی موافق هستند، افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید با ایجاد پنجره واحد و انجام پیگیری‌های موثر و اخذ مجوزهای لازم، زمینه تسریع در ایجاد زیرساخت‌ها و نیز استفاده از ظرفیت‌های موجود کشور به ویژه بهره گیری از توان شرکت‌های دانش بنیان اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهد.

جهانگیری با اشاره به اجرای طرح های بزرگ آب و خاک در استان های غربی کشور و نیز تقاضای برخی کشورهای بزرگ برای واردات محصولات کشاورزی از ایران، گفت: می توان با برنامه ریزی صحیح برای تامین مالی و نیز اجرای طرح‌های کشاورزی نمونه علاوه بر افزایش بهره وری، صادرات قابل توجهی از محصولات کشاورزی را نیز انجام داد و تکمیل زنجیره تولید نیز می‌تواند میزان اشتغال زایی در بخش کشاورزی را افزایش دهد.

در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی و امور اقتصادی و دارایی، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان بازرسی کل کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضو کارگروه حضور داشتند، علاوه بر ارائه گزارشی در خصوص مصوبات جلسه گذشته و حل چالش های ریالی و ارزی حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت در شورای پول و اعتبار، گزارشی از سوی معاون وزارت جهاد کشاورزی در خصوص موانع تولید در این بخش در دو حکم پیشنهادی ایجاد شهرک های تخصصی نهاده ها و عوامل تولید وارداتی کشاورزی و نیز ایجاد طرح های بزرگ کشاورزی ارائه شد که پس از بحث و تبادل نظر مقرر گردید این وزارتخانه با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و سایر دستگاه های ذی ربط در خصوص نحوه ایجاد طرح های بزرگ کشاورزی و الزامات ایجاد واحدهای بزرگ کشاورزی از جمله نحوه تامین مالی طرح ها و نیز موضوع مالکیت این واحدها مورد بررسی بیشتر قرار دهد و نتیجه را در جلسات آتی کارگروه موانع جهش تولید برای تصمیم گیری نهایی ارایه نماید.

همچنین اعضا با تاکید بر لزوم کاهش وابستگی کشور به عوامل تولید وارداتی کشاورزی نظیر سموم، کودهای شیمیایی، واکسن ها و سایر نهاده های کشاورزی با ایجاد شهرک های تخصصی به منظور تولید نهاده های مورد نیاز بخش کشاورزی کشور موافقت کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایجاد طرح های بزرگ کشاورزی بخش کشاورزی نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست

محسن رستمی مدیر کل صمت استان قزوین در هنگام بازدید معاون وزیر از واحد صنعتی آسان پک گفت: استان قزوین با داشتن ۳۷۴۰ واحد صنعتی با ۳۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری زمینه اشتغال ۱۵۳ هزار نفر را مهیا کرده است. 

وی افزود: ۱۱۰ واحد صنعتی استان دانش بنیان هستند و پروانه بهره برداری گرفته اند و ۱۷۰ واحد پروانه طرح توسعه دارند و پویا هستند. 

رستمی بیان کرد: قزوین قطب تولید شوینده‌ها و قطعات خودرو است و در صنایع کانی غیر فلزی هم شاخص هستیم و ۵۰۰ واحد کانی غیر فلزی فعال است که در آنها ۲۹ هزار شغل ایجاد کرده و ارزش افزوده مواد معدنی استان را بالا برده اند. 

مدیرکل صمت استان قزوین عنوان کرد: تولید ۷۲ میلیون مترمربع ظرفیت تولید کاشی و سرامیک و دو میلیون تن مواد شوینده و یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن شیشه جایگاه استان را ارتقا بخشیده است. 

وی یادآورشد: در سال قبل ۵۷۴ میلیون دلار صادرات از استان داشتیم و یک واحد فقط ۱۰۰ میلیون دلار صادرات داشته که در استان ثبت نشده و خارج از قزوین بوده است. 

رستمی اظهارداشت: در استان قزوین ۲ هزار فقره جواز تاسیس صنعتی صادر شده که در آنها بیش از ۱۷۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد که با بهره برداری از آنها برای ۸۳ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد. 

وی افزود: در استان ۸۰ طرح بزرگ صنعتی بالای ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داریم که این واحد‌ها بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهند داشت و ۱۶ هزار شغل ایجاد خواهد شد. 

وی گفت: آسان پک یکی از واحد‌های صنایع بسته بندی شاخص استان است که با اجرای طرح‌های توسعه می‌تواند اشتغال بیشتری در استان ایجاد کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • بخشی از اقتدار کشور مرهون تلاش رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی است
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟