Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اکبر حسین‌رضا معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: در خصوص تخفیف شهریه ضمن اطلاع‌رسانی در سایت دانشگاه به کلیه دانشجویانی که حائز شرایط بخشنامه مربوطه از جمله خانواده‌های دانشجویان کم درآمد، چند دانشجویی، ‌دانشجویان دارای رتبه‌های فرهنگی هنری و علمی ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین‌رضا گفت: خانواده اعضای هیات علمی، ‌ممتازین ورزشی، ‌دانشجویان قاری و حافظ قرآن، ‌دانشجویان دارای بیماری خاص، تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و دانشجویانی که در حین تحصیل ازدواج کرده باشند براساس ضوابط و بخشنامه مربوطه، می‌توانند از تخفیف شهریه دانشجویی استفاده کنند که این امر مهم با استقبال دانشجویان مواجه شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در رابطه با توسعه و هدایت تشکل‌های دانشجویی، اظهار کرد: ایجاد فضای صمیمی و حمایت از حضور جوانان در عرصه فعالیت‌های جمعی در چارچوب مقررات همچنین ایجاد انگیزه به دانشجویان و مشاوره به آنان است که بستر را برای توسعه تشکل‌های دانشجویی فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی کمبود دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در فعالیت‌های تشکلی است. اکثر دانشجویان به فکر راه‌های تامین هزینه تحصیلی هستند و کمتر علاقه‌ به انجام فعالیت‌های صنفی و دانشجویی دارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد نجف‌آباد گفت: در رابطه با نشریات دانشجویی سعی شده از توان و ظرفیت دانشجویان جهت طراحی مجلات استفاده شود و درقالب تخفیف شهریه و یا در نظر گرفتن مبلغ ۲۰۰ هزار برای هر نشریه کار طراحی انجام شود.

حسین‌رضا ادامه داد: در مجموع قرار است نشریات دانشجویی در بستر الکترونیکی منتشر شود و در این رابطه به‌طور کل مبلغ ناچیزی در نظر گرفته شده است که این موضوع بر بی‌انگیزگی دانشجویان تاثیر بسزایی داشته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، تصریح کرد: دستورالعمل‌های حجاب باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر نظارت بر موارد مندرج در بخشنامه و انجام فعالیت‌های نظارتی و انضباطی، کار فرهنگی نظیر مشاوره همراه آن انجام شود تا افراد خاطی شناسایی و به مشاور راهنمایی شوند و این نیازمند همکاری تمامی بخش‌های دانشگاه به ویژه حراست، حوزه فرهنگی و حوزه مشاوره است.

وی ادامه داد: ابلاغ دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری هیچ تاثیری نداشته است بزرگترین چالش عفاف و حجاب عدم رعایت آن در جامعه است که این دانشجویان از دل این جامعه به دانشگاه‌ها می‌آیند. وضعیت عفاف و حجاب در دانشگاه نسبت به وضعیت در جامعه خوب است که این هم دلیل بر زحمات عوامل اجرایی است و موارد شاخص و نامناسب به کمیته انضاطی و مشاوره فرهنگی ارجاع می شود.

حسین‌رضا تأکید کرد: وجود دستورالعمل از این جهت که یک قانون واحد مورد توجه قرار بگیرد خوب است، اما برای بهبود وضعیت حجاب باید مراقبت میدانی در ورودی دانشگاه و سطح دانشگاه توسط عوامل حفاظت فیزیکی صورت گیرد تا افراد هنجار شکن شناسایی و برای مراحل مشاوره به مرکز مشاوره فرهنگی ارجاع داده شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، افزود: پیشنهاد ما این است که حتی الامکان دستور العمل موجود باقی بماند و موضوع جدیدی جایگزین نشود و فقط در روش‌های برخورد سازنده با متجاهران تجدید نظر شود و هر روز کار ویژه ابتکاری بهتری در حوزه عمل ارائه شود.

انتهای پیام/ 

حبیبه رحیمیان کد خبر: 1078575 برچسب‌ها تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد نشریات دانشجویی تخفیف شهریه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد نشریات دانشجویی تخفیف شهریه تشکل های دانشجویی تخفیف شهریه حسین رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۳۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر

دانشجویان و کارکنان فعال دانشگاه سیدنی استرالیا یک اردوگاه همبستگی با مردم غزه راه‌اندازی کردند که شامل تظاهرات دانشجویی، چادر زدن و سخنرانی پیرامون فلسطین در محوطه دانشگاه است.

به گزارش الجزیره، این اردوی دانشجویی با بنر‌های بزرگی حاوی نوشته‌های «فلسطین را آزاد کنید» و «از رودخانه تا دریا» مزین شده بود.

گفته می‌شود این اردو با سخنرانی یک فعال دانشجویی در مورد جنگ غزه آغاز شده و در آن دانشجویان از مدیریت دانشگاه درخواست کردند که هر گونه رابطه با اسرائیل را قطع کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دانشجویان از چندین دانشگاه مختلف استرالیا در این اردوگاه حضور داشتند. 

این اردو در حالی در محوطه دانشگاه سیدنی برگزار شده که طی هفته گذشته، در آمریکا نیز اعتراضات دانشجویی پیرامون جنگ غزه افزایش یافته است. در حال حاضر تعدادی اردوگاه در دانشگاه کلمبیا، ییل و نیویورک برقرار است و پلیس برای دستگیری تظاهرکنندگان به محوطه چندین دانشگاه فراخوانده شده است.  خواسته دانشجویان در این تظاهرات برقراری آتش‌بس دائمی در غزه، پایان دادن به تامین نظامی رژیم صهیونیستی و قطع رابطه با شرکت‌هایی است که تسلیحات جنگ را تامین می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیر شهریه‌ای استان تهران