Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمد صادق اکبری رییس کل دادگستری استان مازندران امروز در همایش منادیان صلح و سازش، بیان کرد: رسالت مهم شورای حل اختلاف برقراری و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

وی ضمن تبریک آغاز امامت امام زمان (عج) و تقدیر از از منادیان صلح و سازش گفت: رسالت مهم شورای حل اختلاف، برقراری صلح و سازش و ترویج فرهنگ صلح و رضایت در جامعه است که به‌عنوان مرکز توسعه حل اختلاف نیز نام گذاری شده است، با این تعبیر دایره وظایف ان نیز به مراتب گسترش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری تصریح کرد: علاوه بر وظایفی که در شورای حل اختلاف برای این مجموعه تعریف شده است، انجام داوری و میانجی‌گیری نیز در زمره وظایف آن تعریف شده است.

رییس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به نقش اساسی مرکز توسعه حل اختلاف در زمینه صلح و سازش اظهار داشت: در سال گذشته ۲۲ درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شد ولی این مقدار در مقایسه با حجم کلی پرونده‌ها آمار قابل قبولی نیست و مجموعه توسعه حل اختلاف باید با پشتکار و همت و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود آمار صلح و سازش را در پرونده ها افزایش دهد.

رئیس کل دادگستری در مازندران در ادامه تصریح کرد: اصلاح ذات‌البین و انجام صلح و سازش در پرونده‌ها به‌خصوص در پرونده های محکومین به قصاص کار دشوار و طاقت فرسایی است که تنها با پشتکار، دقت ،حوصله و تکنیک‌ها و روش‌های خاص خود به سرانجام می‌رسد‌.

این مسوول ادامه داد: در این بین باید با به‌کارگیری این تکنیک‌ها و همچنین استفاده از ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و همچنین بهره‌گرفتن از معتمدین و کسانی که در این امر می‌توانند یاری رسان باشند لازم و ضروری است.

وی اشاره به سیاست‌های جدید دستگاه قضایی در دوره تحول یادآور شد: از مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه قضایی، ایجاد و ترویج فرهنگ صلح و سازش است چرا که صدور حکم در مقایسه با ایجاد صلح ،سهل الوصول‌تر است ولی با توجه به نقش، وظایف و انتظارات مرکز توسعه حل اختلاف این مجموعه باید تمامی تمرکز خود را در ایجاد صلح و سازش و ترویج آن معطوف کند.

 اکبری با اعلام افزایش ۸ برابری تعداد پرونده‌های محکومین به قصاص نسبت به سال گذشته که منجر به صلح و سازش گردید، گفت: با توجه به اینکه تعداد زیاد محکومین به قصاص در زندان در حال تحمل کیفر هستند، دست‌اندر کاران زندان و منادیان صلح و سازش باید با تلاش و پشتکار بیشتری این امر را پیگیری کنند تا علاوه بر نجات زندگی یک فرد، فرهنگ صلح و سازش و گذشت را نیز در جامعه گسترش دهیم.

به گزارش فارس: در این همایش معاونان قضایی رییس کل ومدیر کل امور زندان های استان مازندران و جمعی از منادیان صلح و سازش سراسر استان مازندران حضور داشتند در پایان از فعالان و دست اندرکاران صلح و سازش نیز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/

منبع: فارس

کلیدواژه: صلح مازندران سازش حل اختلاف توسعه حل اختلاف استان مازندران صلح و سازش فرهنگ صلح پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۳۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی اظهار کرد: در جریان پویش «به عشق علی (ع) می‌بخشم» که طی مدت ۶۸ روز از ولادت تا شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) به اجرا در آمد، به همت صلح‌یاران و شوراهای حل اختلاف در ۸۵ پرونده دارای حکم قصاص نفس در سراسر کشور رضایت حاصل شد.

وی افزود: ۳ هزار و ۴۳۳ نفر نیز در قالب این پویش از زندان آزاد شدند و ۳۸۳ نزاع دسته‌جمعی نیز به مصالحه ختم شد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه همچنین گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، ۶۱۳ مورد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول