Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس با پیشنهاد تحقیق و تفحص از سازمان منطقه تجاری و صنعتی اروند موافقت کردند.

به گزارش گروه سیاسی برنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 6 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی با 187 رأی موافق با درخواست تحقیق و تفحص از سازمان منطقه تجاری و صنعتی اروند که پیش از این در کمیسیون مربوطه به تصویب رسیده بود، موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان درمجلس که به عنوان طراح تحقیق و تفحص سخن می‌گفت، اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد اروند به شکل ملکوک‌الطوایفی اداره می‌شود و به خاطره تلخی برای مردم تبدیل شده است و اگر همان روزی که ما فریاد زدیم که به داد منطقه برسید و از فساد و ضعف مدیریت در استان غافل نشوید به آن رسیدگی می‌شد امروز به این وضع دچار نمی‌شد و شاهد حیف و میل اموال بیت‌المال در آن نبودیم.

وی افزود: از دیوان محاسبات تشکر می‌کنیم که گزارش کاملی از وضعیت منطقه تدوین و ارائه کرده‌اند و به خوبی این گزارش نشان داد که منطقه آبادان و خرمشهر و منطقه آزاد اروند به چه وضعیتی دچار است.

مولوی تأکید کرد: به چه حقی 135 خودرو خریداری شده و در سطح استان توزیع شده است و باید مسئولین استانی و منطقه آزاد در این خصوص توضیح دهند ، به چه حقی سفرهای خارجی لهستان، عمان و کشورهای دیگر انجام شده و به جای آن که به مناطق محروم در خرمشهر و آبادان سر زده شود به کشورهای خارجی می‌روند. به چه حقی دو هزار و 181 وام کم بهره به دوستان و نزدیکان خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: چه کسی به شما اجازه داده است 34 حساب دولتی داشته باشید و از سرمایه منطقه آزاد در بانک‌ها سپرده‌گذاری کنید و سود آنها را بین خود توزیع کنید و چه کسی به شما اجازه داده است منافع شخصی، گروهی و خانوادگی خود را در منطقه آزاد جستجو کنید. مردم آبادان و خرمشهر آرزو دارند که منطقه آزاد نباشد و آنها محرومیت نکشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌ها و اسناد موجود مسئولین منطقه آزاد پرونده باز در دادگاه دارند، گفت: در حال حاضر تعدادی از مدیران منطقه آزاد با قرار وثیقه آزاد هستند و چگونه است که هنوز در مسئولیت قرار دارند و این مسئولیت را چه کسی به آنها داده است و با وجود همین بی‌کفایتی‌ها است که نرخ بیکاری در آبادان و خرمشهر با همه ظرفیت‌هایش پایین‌تر از شاخص استانی است و مشکلات و مسائلی نظیر نداشتن شبکه فاضلاب، ضعف در آب شرب، مشکلات برق‌رسانی، آسفالت، فضاهای شهری و نظایر آنها را دارد و در سطح استان نیز با ضعف مدیریت دست و پنجه نرم می‌کنند و بارها و بارها فریاد زدیم اما توجهی به آن نشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان منطقه تحقیق و تفحص منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۳۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر یزد، طرح تحقیق و تفحص در قسمت انتهایی بلوار مرحوم ابوترابی مبنی بر بررسی تطبیق طرح اجرایی با طرح مصوب به کمیسیون نظارت و حقوقی شورا واگذار شده و در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، محمدمهدی نیکونژاد در خصوص تحقیق و تفحص در قسمت انتهایی بلوار مرحوم ابوترابی مبنی بر بررسی تطبیق طرح اجرایی با طرح مصوب اظهار کرد: موضوع در چندین جلسه کمیسیون به صورت میدانی و ستادی با حضور شهردار وقت و شهردار فعلی منطقه سه، همچنین مدیر املاک وقت و فعلی منطقه و سایر مدیران شهرداری دخیل در موضوع مطرح و بررسی‌های لازم صورت گرفت.

وی افزود: با بررسی کلیه سوابق، مستندات و مکاتبات موجود از سال ۱۳۷۷ تاکنون و تشکیل جلسه کمیته نظارت با حضور مدیران ادارات بازرسی، حقوقی و حراست شهرداری و احصاء اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته، همچنین بررسی تطبیق یا عدم تطبیق طرح اجرایی با طرح مصوب بلوار مذکور، گزارش اولیه آن آماده شده که پس از نهایی شدن، گزارش مبسوط آن به صحن علنی شورا جهت تصمیم‌گیری ارسال خواهد شد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد ضمن تاکید بر نظارت جدی و مؤثر بر اجرای پروژه‌ها بر اجرای پروژه‌های شهری طبق طرح مصوب تاکید کرد.

کد خبر 745587

دیگر خبرها

  • رشد نم هوا در اروند
  • تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی
  • انجام طرح تحقیق و تفحص از بلوار مرحوم ابوترابی
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون فراهم شده است
  • آسمانی صاف در اروند