Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@05:25:10 GMT

رضایی: در آمریکا نظام سیاسی ظالمانه است

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۳۳۵۳

رضایی: در آمریکا نظام سیاسی ظالمانه است

به گزارش افکارنیوز،

 محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز سه شنبه ۶ آبان ماه در همایش بین المللی « افول آمریکا ؛ روند گذشته و تحولات آینده» گفت: افول آمریکا به چند دلیل به ملت و نظام ما ارتباط دارد که اصلی ترین دلیل آن ایجاد مانع در راه پیشرفت ملت ایران است که از دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران آغاز شده و تا ۴٠ سال پس از انقلاب اسلامی نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از سویی دیگر انقلاب اسلامی ایران حرف های جدیدی در منطقه غرب آسیا دارد که در تعارض با فرهنگ آمریکاست، به همین دلیل نیز افول آمریکا برای ملت ما یک مسأله مهم اعتقادی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکا و اروپا در حدود ٢٠٠ سال است که وارد منطقه غرب آسیا شده اند، اظهار کرد: آمریکا و اروپا از ابتدای ورود خود به منطقه غرب آسیا همواره نگاه ارباب و رعیتی به کشورهای منطقه داشته‌اند که بدترین برخورد آن ها با حکام عربستان بود که آن ها را به گاو شیرده تشبیه کردند. این همان نگاهی است که آمریکا سال هاست به ملت های منطقه غرب آسیا دارد که آن ها همچون نوکران آمریکا محسوب می شوند.

وی ادامه داد: رفتارهای آمریکا با مردم خود نیز بسیار بد و منزجر کننده است، چرا که دولت آمریکا به اسم دولت دموکراتیک با مردم خود برخورد های خشونت آمیز و بسیار بدی دارد. اقتصاد آمریکا نیز در رقابت با قدرت های نو ظهور رو به افول گذاشته و در حال عقب ماندگی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه نداشتن هزینه نگهداری نیروهای سرکوبگر در خارج از مرزها و دلارهای بی‌پشتوانه بحران‌های اقتصادی بی شماری را برای آمریکا ایجاد کرده است، تصریح کرد: این بحران ها در آینده مانند بمب ساعتی عمل خواهند کرد. در دولت صلح طلب اوباما و در دولت جنگ طلب ترامپ قدرت نظامی و قدرت دفاعی و امنیتی آمریکا کاهش یافته است و به همین دلیل آمریکا رهبری خود را در جهان از دست داده است.

وی افزود: طرح جدید آمریکا و اسرائیل در محاصره ایران با شکستی بزرگ‌تر در منطقه روبرو خواهد شد. بحران سیاسی درون آمریکا و کشورهایی مثل فرانسه حکایت از یک بحران فلسفی، اعتقادی و ارزشی در غرب دارد. شنیدن صدای جدایی طلبی ایالت هایی از آمریکا و حتی طرح پیش‌بینی‌هایی از قبیل تبدیل شدن اتحادیه های مشترک المنافع نشان از فروپاشی آمریکا دارد.‌ در آمریکا نظام سیاسی ظالمانه است و نبود عدالت در کنار آزادی عمل، باعث سقوط آنها خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آزادی و اختیار بدون عدالت به ظلم مدنی و زیر پا گذاشتن حقوق مردم در جهان تبدیل شده است. آزادی و عدالت نیز هر دو بدون انسانیت الهی به جایی نخواهد رسید و همه اینها بدون هم دروغی بیش نیست. آینده بشریت در گرو نظراتی است که آزادی و عدالت را تفسیر و پیاده‌سازی کند. امروز ما بحران فلسفی را در تئوری پردازان غربی کاملا مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: همان‌هایی که دیروز از بهشت لیبرالیسم صحبت می‌کردند امروز از پایان آن سخن می‌گویند. نبود عدالت و آزادی پایان غرب خواهد بود. آنچه به کشور و جامعه ما مربوط می‌شود از دو بعد قابل بررسی است. اولین مورد این است که افکار آمریکایی در اداره کشور و تاکید آنها بر تحریم‌های آمریکایی منافع ملت ما را به خطر انداخته است‌. امروز ما باید نگاه جدیدی به رویکردها و اندیشه‌های اداری و اقتصادی کشور بیاندازیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: وقتی صاحبان اصلی اقتصاد سرمایه داری و نظام های اقتصادی غربی در حال فروپاشی هستند بسیار تعجب آور است که چرا باید در ایران از آنها استفاده شود. نکته دوم این است که اگر بخواهیم در برابر افول آمریکا جهش پیدا کنیم باید در زمینه اقتصاد، علم و فناوری و همه زمینه‌ها قوی شویم. خوشحالی ما از افول آمریکا کافی نیست، بلکه باید در استفاده از قدرت فناورانه در ادامه زندگی خود و حضور در منطقه جدی باشیم.

وی افزود: افول آمریکا باید با تقویت جمهوری اسلامی و اقتصاد و علوم و فنون در ایران همراه باشد. اگر صرفا نظاره‌گر افول آمریکا باشیم و قدرت‌های دیگر جای آمریکا در منطقه را پرکنند نظاره‌گری بیش نخواهیم بود. بدون بهره بردن از علوم و فنون و دانش های جدید نمی‌توانیم از افول آمریکا استفاده کنیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: افول آمریکا انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی محسن رضایی آمریکا افول آمریکا دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام منطقه غرب آسیا انقلاب اسلامی افول آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۳۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد

به گزارش همشهری آنلاین، پایگاه تحلیلی فارن پالسی نوشت: ‌در صورتی که جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، تحریم‌های نفتی جدیدی علیه ایران، ‌ونزوئلا و روسیه اعمال کند، ‌بخش بزرگی از نفت از بازاری که در حال حاضر کاملاً متعادل است، حذف خواهد شد.

این گزارش با زیر سوال بردن فشار نمایندگان مجلس آمریکا بر رییس جمهور این کشور برای اعمال تحریم‌های نفتی تاکید کرد: چنین تصمیمی برای دولت آمریکا چندان ساده و بی هزینه نخواهد بود.

فارن پالسی نوشت: لایحه تحریم‌های نفتی تنها چند روز پس از آن صادر شد که دولت بایدن، تحت فشار فراحزبی کنگره، لغو تحریم‌ها را از ونزوئلا به ادعای عدم پایبندی تعهدات کاراکاس مبنی بر اجازه برگزاری انتخابات آزاد، پس گرفت. این موضوع می تواند در آینده برای تهیه درجه‌های سنگین‌تر نفتی مورد نیاز پالایشگاه‌های نفتی آمریکا از ونزوئلا دردسرهایی ایجاد کند. این در حالی است که در تمام این مدت، برخلاف میل واشنگتن، کی‌یف به استفاده از پهپادهای دوربرد برای هدف قرار دادن بخش‌هایی از صنعت نفت روسیه ادامه داده و به توانایی این کشور برای صادرات فرآورده‌های نفتی آسیب زده است.

این گزارش با تاکید بر این که بازار نفت در حال حاضر کسری زیادی ندارد، افزود: از نظر عرضه جهانی، در حالی که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و شرکای آن (به جز عراق و ایران) همچنان در حال کاهش تولید هستند، ایالات متحده، کانادا، برزیل و گویان کمبودها را جبران می کنند. ایالات متحده بیشتر از هر کشور دیگری، (حدود ۱۳ میلیون و صد هزار بشکه در روز) به تولید نفت می پردازد، اما بعید است که امسال رشد بیشتری را شاهد باشد. کانادا نیز، ‌می‌تواند امسال نیم میلیون بشکه در روز به تولیدات خود اضافه کند. کشور گویان، هم حدود ۲۵۰ هزار بشکه در روز نسبت به تولیدات سال گذشته خود اضافه کرده است. همه اینها در کنار هم برای جبران هرگونه کاهش تولید از سوی اوپک (در صورت تحریم ایران، ‌روسیه و ونزوئلا) کافی است، ‌مگر این‌که تقاضای جهانی برای نفت بسیار بیشتر از حد انتظار باشد.

روری جانستون، بنیانگذار کامیونیتی کانتکست( Commodity Context)، یک شرکت مشاوره تحقیقاتی بازار نفت، با اشاره به این که هدف عربستان سعودی و اوپک، ‌حفظ قیمت نفت در محدوده ۶۰ تا ۷۵ دلار در هر بشکه است، افزود: با این حال آن‌ها حداقل و حداکثر بسیار بالاتری را در نظر می گیرند تا بتوانند با نوسان‌های بازار جهانی مقابله کنند. به همین دلیل است که هرگونه کاهش میزان نفت در اثر تحریم‌های جدید می‌تواند مشکلی برای عرضه و تقاضای جهانی، قیمت نفت و از نظر سیاسی به ضرر دولت و کمپین انتخاباتی بایدن باشد.

این گزارش با اشاره به این که ایالات متحده به لطف تولید نفت شیل در این کشور، به یک تولیدکننده بزرگ و سپس صادرکننده نفتی مهم و تاثیرگذار در عرصه جهانی تبدیل شده، نوشت: چنین دستاوردی این کشور را قادر ساخته تا تحریم‌های زیادی را علیه کشورهای بیشتری اعمال کند و به همین دلیل واشنگتن شیفته تحریم‌های انرژی شده است. اما این نکته به این معنا نیست که می‌تواند پویایی بازار جهانی نفت را نادیده بگیرد. واقعیتی که قیمت‌ها را در همه جا، حتی در شهرهای کوچک ایالات متحده، تنها چند ماه مانده به انتخابات مهم ریاست جمهوری در این کشور تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کد خبر 847011 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • حمله اسرائیل به ایران نمادین بود | نتانیاهو به متحدانش لگدپرانی می کند
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • نظام سلامت ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه است