Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:48:46 GMT

نماد آثار تاریخی البرز در پارک اقوام جانمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۳۳۶۳

نماد آثار تاریخی البرز در پارک اقوام جانمایی می‌شود

منصور وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بحث احیای هویت فرهنگی شهر کرج را به صورت جدی دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: با توجه به تلاش‌های گروهای مختلف در عرصه فرهنگی و نهادهای رسمی، شهر کرج نیاز به احیای هویت فرهنگی به دلایل گوناگون دارد.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از جمعیت کرج از اقوام گوناگون و مهاجر بوده‌اند و شهریت آن از قدمت بالایی برخوردار نیست، تصریح کرد: کرج کمتر از یک قرن پیش هویت خود را به عنوان شهر پیدا کرده است، بنابراین شناسایی ریشه‌های تاریخی، آثار، ابنیه و امکاناتی که در این منطقه قرار داشته امری لازم و ضروری برای پیدایش فرهنگ بومی و هویت‌بخشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر کرج بیان کرد: به صورت مصداقی روی موضوعات فرهنگی و تاریخی یک قرن اخیر در شهر کرج و استان البرز کار شده است.

وی با اشاره به آثار تاریخی، باستانی و ابنیه شهر کرج که مربوط به دوران قبل از انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه می‌توان از حمام مصباح، کاخ سلیمانیه و چندین و چند اثر دیگر نام برد.

وحیدی با تأکید به ضرورت احیای بافت سنتی یکی از محلات قدیمی کرج به نام ده مصباح گفت: در خصوص احیای آثار این منطقه تلاش می‌شود و در کارگروه احیای هویت فرهنگی جلسات مستمری با حضور مسئولان رسمی گردشگری و میراث فرهنگی برگزار شده است.

وی درباره آثار و بناهای شهر کرج بعد از دوران انقلاب اسلامی عنوان کرد: برای احیای هویت دینی و ارزش‌های انقلابی ایثار، جهاد و شهادت تلاش می‌شود که غسال‌خانه بیلقان که پیکر مطهر بیش از ۴ هزار شهید در آنجا غسل و کفن شده است تبدیل به مرکز فرهنگی و موزه شهدا شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر کرج با بیان اینکه با تلاش شورا پارک اقوام در هسته مرکزی شهر کرج احداث شده است، متذکر شد: تأکید شده که نماد آثار تاریخی شهر کرج و استان البرز در این پارک جانمایی شود و در فاز دوم پروژه، سازمان سیما و منظر در نظر دارد، آثاری از تپه ازبکی را در پارک اقوام جانمایی کند.

کد خبر 5057366

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی شورای شهر کرج ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر شهرکرد نیروی انتظامی گرگان کرمانشاه شهادت امام رضا ع هفته ناجا سانحه تصادف مواد مخدر ستاد ملی مقابله با کرونا احیای هویت شهر کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،در نخستین دوره این رویداد سینمایی ۶۵ فیلم‌ کوتاه داستانی برای رقابت در بخش اصلی انتخاب شده‌اند.
لیلا زارع، بازیگر سینما و تلویزیون و یکی از اعضای هیئت انتخاب بخش فیلم‌های کوتاه داستانی درباره برداشت خود از فیلم‌های ارائه شده به جشنواره گفت: «تعدادی از فیلم‌های ارائه‌شده خیلی خوب بودند و از دیدن آن‌ها لذت بردم. تعدادی بسیار ضعیف بودند که جای بحث نداشت. تعداد زیادی از فیلم‌ها نیز در سطح متوسط بودند یا در بعضی زمینه‌ها خوب و در بعضی زمینه‌ها ضعیف یا به‌طور کلی بسیار متوسط بودند که با بحث و بررسی در جلسه، انتخاب یا حذف شدند.»
زارع درباره ایده‌های مرتبط با اقوام و سوژه آثار گفت: «بعضی فیلمسازان جوان به دنبال سوژه‌ فیلم‌های موفق یا سوژه‌های تکراری که مورد توجه قرار گرفتند می‌روند و فراموش می‌کنند سوژه خاص صرفاً باعث موفقیت یک فیلم نمی‌شود؛ جنبه فنی و تمام جزئیات و نوع نگاه به سوژه و نوع روایت و خیلی نکات کلیدی دیگر، همه و همه موفقیت یک اثر را رقم می‌زند.»
او با بیان این که در بین آثار ارائه‌شده به نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نیز چنین مسئله‌ای کم و بیش به چشم می‌آمد، افزود: «البته تنوع سوژه در بین آثارِ با موضوع اقوام نسبتاً رضایت‌بخش بود، همچنین خلاقیت در نوع بیان، موضوع و همه جزئیات، طوری که حتی در بیان سوژه‌های تکراری نیز کارهای موفق را شاهد بودیم.»


بازیگر فیلم «ما همه خوبیم» درباره نحوه انتخاب آثار گفت: «خوشبختانه ترکیب هیئت انتخاب به‌نوعی بود که جدا از بحث فنی، تنوع سلیقه دیده می‌شد. تعدادی از فیلم‌ها واقعاً همه نظرات را تأمین‌ می‌کرد و تعدادی نیز ازنظر همه ما، کارهای ضعیف محسوب می‌شدند، اما اکثر کارها با تمام نقاط قوت یا ضعفی که داشتند به‌طور کامل مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفتند و از بین آن‌ها آثار مطلوب‌تر انتخاب شدند.»
زارع با اشاره به کار بازیگران آثار انتخاب‌شده گفت: «می‌توانم بگویم در بین فیلم‌هایی که به بخش رقابتی نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی راه پیدا کردند، تعدادی از نقش‌آفرینی‌ها واقعاً قابل توجه است. چه در بین بازیگران حرفه‌ای و چه بازیگران کمتر دیده‌شده بازی‌های درخشانی را شاهد بودم.»
او درباره همکاری بخش خصوصی و دولتی برای برگزاری رویدادهای هنری گفت: «به نظر من باید خدا را شکر کرد که چنین جشنواره‌های خصوصی برگزار می‌شود، به این دلیل که به فیلمسازان فرصت می‌دهد با شرکت در آن کارهای خودشان را محک بزنند، مسیرشان را انتخاب کنند و افراد مستعد زودتر شناسایی شوند. فکر می‌کنم اگر در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کنیم به‌زودی در این صنعت با محدودیت و کشف استعدادها به شکل ناقص روبرو خواهیم شد.»
نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی، به دبیری کمال تبریزی و با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین»، ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت‌ در تهران برگزار می‌شود.


۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899013

دیگر خبرها

  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز