Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@09:46:06 GMT

بندرعباسی ها روزانه ۴۰۰ تن زباله تولید می کنند

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۳۵۵۰

بندرعباسی ها روزانه ۴۰۰ تن زباله تولید می کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اسماعیل موحدی نژاد اظهار کرد: از مردم تقاضا می شود زباله های تولیدی خود را هر شب راس ساعت ۲۱ از منزل خارج کنند تا از انباشت آن در طول روز و آلودگی محیط زیست جلوگیری شود.*

وی عنوان داشت: مدتی است که برخی از خانواده‌ها صبح ها موقع خروج از منزل و یا در ساعات روز زباله های تولیدی خود را درون مخازن قرار می‌دهند و همین موضوع عامل تجمع انبوهی از زباله‌ها تا زمان جمع آوری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس اضافه کرد: قرار دادن زود هنگام زباله در مخازن علاوه بر پیدایش زباله گردها، زمینه انتشار بوی نامطبوع، رشد و تغذیه حشرات و جوندگان و سگ‌های بلاصاحب را فراهم می کند.

 موحدی نژاد تصریح کرد: جمع آوری زباله هر شب بعد از ۲۱ ساعتی کشوری است که همه موضوعات از جمله پیشگیری از ایجاد ترافیک در آن دیده شده است.

وی اظهار داشت: هزینه جمع آوری زباله در شهر بر اساس میزان تناژ تولیدی بالاست و به همین دلیل امکان جمع آوری دو یا چند بار در روز زباله که درخواست برخی از شهروندان است وجود ندارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مردم نقش تعیین کننده‌ای در پاکیزگی شهر و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی دارند از همه شهروندان درخواست کرد در ساعات ابتدایی شب و یا ساعت اعلام شده زباله‌های خود را درون مخازن قرار دهند و از خروج زود هنگام آن در دیگر ساعات روز خودداری کنند.

موحدی نژاد بر همراهی بیشتر شهروندان با مجموعه مدیریت شهری به منظور حفظ محیط زیست و همچنین فرهنگ سازی رسانه ها در این زمینه تاکید کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده انباشت زباله در هر نقطه از شهر موضوع را با شماره ۱۳۷ شهرداری بندرعباس اطلاع دهند تا نسبت به جمع آوری سریع آن ها اقدام شود.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: زباله بندرعباس هرمزگان شهرداری بندرعباس جمع آوری زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۳۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم /برخی گاراژدارها از زباله گردها سوءاستفاده می‌کنند

سیدعبدالله میرابراهیمی،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم  اظهار کرد: سخت‌ترین فعالیت حوزه پسماند در سطح شهر، تعیین تکلیف افراد دوره‌گرد و جمع‌کننده ضایعات است که فعالیت آنها خلاف ضوابط و قوانین کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از این افراد نیازمند هستند و دستگاه‌های ذی‌ربط باید برای آنها اقدامات حمایتی داشته باشند، افزود: شهرداری تلاش می‌کند به واسطه فعالیت این افراد مشکلات بهداشتی ایجاد نشود و در عین حال مشکلات اقتصادی آنها نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با تأکید بر اینکه برخی افراد زباله‌گرد یا کودک هستند و یا بسیار مسن محسوب می‌شوند، گفت: برخی از این افراد توسط افراد متمول و گاراژدار‌ها تحت سواستفاده قرار گرفته‌اند و مدارکی در اختیار گاراژ‌ها دارند که مجبور به این فعالیت غیرقانونی هستند و نمی‌توانند با شهرداری همکاری کنند.

 میرابراهیمی ادامه داد: سال گذشته با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و تأکیدات مقام قضایی نسبت به پلمب و جمع‌آوری بخشی از این گاراژ‌ها اقدام و مقرر شد تا در فرصت در نظر گرفته‌شده از محدوده شهر خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه زباله‌گردی اتباع یکی دیگر از مشکلاتی است که حتی مجوز ورود به کشور را ندارند، یادآور شد: بنابراین نمی‌توان برای آنها فعالیت خاصی تعریف کرد که با اداره کل اتباع برای جمع‌آوری آنها هماهنگی لازم انجام‌شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم تصریح کرد: سال گذشته ۸۰ گاراژ با محوریت و هدف بافت مسکونی شناسایی و پلمب شد و با تکمیل مجتمع پردازش در جاده کوه سفید تمام گاراژ‌ها به این مرکز انتقال داده می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  • روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران/ سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند؟
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران
  • پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم /برخی گاراژدارها از زباله گردها سوءاستفاده می‌کنند
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران | سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • پشت پرده سلاطین زباله تهران فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • پشت پرده مافیای زباله فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • توقیف ۵۴ دستگاه خودرو انتقال پسماند غیر مجاز | کشف ۲۰۰ تن پسماند از زباله گردها