Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه هفتم شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی به ریاست سعید رضا عاملی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران طی سخنانی گفت: سند تحول آموزش و پرورش دستور کار اصلی جلسه است و یکی از اولویت‌های ده گانه‌ای که در جلسات قبلی به تصویب رسید فضای مجازی آموزش و پرورش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: منظور از فضای مجازی لزوماً نرم افزار شاد نیست، بلکه آموزش پرورش دوم، یعنی باز تولید  آموزش و پرورش چه به لحاظ آموزشی و پژوهشی و چه به لحاظ منابع انسانی، فرایندهای اداری و تقسیمات کشوری در فضای دوم است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: فضای دوم در واقع واقعیت گسترده‌ای است که منبع اصلی آن فضای واقعی آموزش و پرورش است و باید طوری آن را در فضای دوم باز تولید کرد که کیفیت آموزش و پژوهش احراز شود.

عاملی با اشاره به نقدهایی که به نرم افزار شاد وارد می‌شود ادامه داد: به نظر می‌رسد این انتقادات توجهی به مسیر به سمت کمال نرم افزار ندارد.

وی تصریح کرد: محیط مجازی یک محیط ادامه دار است از یک نقطه‌ای شروع می‌کند و به مرور زمان می‌تواند به کمال مطلوب برسد و از این نظر با ساختار فیزیکی متفاوت است. 

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران با اشاره به اینکه در این جلسه کلیت موضوع طرح شد، اضافه کرد: طرحی در پژوهشگاه آموزش مجازی و پژوهشگاه تعلیم و تربیت دانشگاه شهید بهشتی با همکاری آموزش و پرورش تهیه شده است که در این طرح سیاست‌های کلان، راهبردهای کلان و برنامه های کلان آموزش و پرورش در محیط دوم تدوین شده است.

وی با اشاره به این نکته که مسائل آموزش و پرورش باید محور تدوین این بسته سیاستی باشد افزود: الان در فضای دوم ما اطمینان نداریم که دانش آموز در چه شرایطی آموزش را دریافت می‌کند، اما این آموزش‌ها با نرم افزارهای جدید دانش آموز را مقابل معلم می‌نشاند و آموزش چهره به چهره را دریافت می‌کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: فضای دوم باید بتواند واقعیت مجازی یا واقعیت گسترده را به گونه‌ای طراحی کند که کیفیت آموزش بهتر و بیشتر شود و این قضیه به مرور زمان اتفاق خواهد افتاد.

عاملی بیان کرد: برخی از این نرم افزارهای جستجوی اطلاعات که امروزه در دسترس ما است روز اول که شروع به کار کردند به عنوان یک جعبه جستجوی اطلاعات معمولی بودند ولی به مرور زمان قدرت های لایه‌بندی شده‌ای در جستجوی خبر، داده‌های علمی و جستجوی داده‌های مربوط به فضای سبز و غیره پیدا کردند و داده‌ها و لایه‌بندی‌های مختلفی به وجود آمد و دو دهه مسیر رشد و پیشرفت را طی کردند.

وی افزود: طبیعتاً اگر آموزش و پرورش امروز با دقت و با ظرفیت بالایی این حوزه را جلو ببرد می تواند به موفقیت‌های بسیار عالی دست یابد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: باید همه ظرفیت‌های سامانه‌ای آموزش و پرورش در قالب یک پلتفرم و به صورت یکپارچه قابل دسترسی باشد و این پراکندگی سامانه‌ای تبدیل به یکپارچگی سامانه‌ای شود.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: یکی از نکات محوری که امروز تأکید شد جایگاه بخش خصوصی و اپراتورها بود که در این فضای دوم آموزش و پرورش، می‌توانند نقش کلیدی داشته باشند.

وی ادامه داد: اساساً در این محیط کاملاً نگاه مرکزی و غیر مرکزی وجود دارد، و در عین حال که ما یک پلتفرم مرکزی ایجاد می‌کنیم اما برای همه به صورت غیرمرکزی امکان کنش‌گری و بازیگری را فراهم می‌کنیم.

عاملی با اشاره به این نکته که کیفیت‌ها برنده چنین محیطی هستند و هرکسی که کیفیت خدمات بهتری بتواند ارائه دهد نقش بازیگری بیشتری دارد افزود: جستجوگرهای زیادی در دنیا وجود دارد اما همه این‌ها در یک سطح نیستند و خدمات آنها متفاوت و متنوع است، این موضوع و نگاه ما در این بستر همین است.

وی تصریح کرد: اگر نوع خدمات در هریک از شرکت‌های دانش بنیان، اپراتورهای کشور و بخش‌های خصوصی کیفیت بهتری باشد نقش آفرینی بیشتری نیز در این محیط خواهند داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نظام آموزشی تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آموزش و پرورش فضای دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۳۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888771

دیگر خبرها

  • پذیرش بیش از ۵۲۰۰ نفر در مراکز اسکان نوروزی قزوین
  • چراغ هیچ کدرشته-محل دارای متقاضی یا اشتغال خاموش نشده است
  • اسکان مسافران نوروزی در ۷۰۰۰ فضای آموزش و پرورش اصفهان از ۶۵۰ هزار نفر عبور کرد
  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • اسکان بیش از ۲ هزار خانوار در مدارس خراسان جنوبی
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • بانکی پور: فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست