Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@15:07:38 GMT

وخامت حال 79 هزار بيمار کرونايي در جهان

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۳۷۶۹

وخامت حال 79 هزار بيمار کرونايي در جهان

خبرگزاری آریا- بر اساس آمار، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از 43 میلیون، شمار جان باختگان به بیش از یک میلیون و 164 هزار و تعداد بهبودیافتگان به بیش از 32 میلیون نفر افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری آریا، بر اساس اعلام سایت ورلد او مترز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 43776586 نفر، شمار جان باختگان به 1164515 نفر و شمار بهبودیافتگان به 32179652 نفر افزایش یافته همچنین وضعیت بیش از 79 هزار نفر از مبتلایان، وخیم گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
افزایش محدودیت های کرونایی در اسپانیا
محدودیت‌ها در اسپانیا هم از دوشنبه افزایش یافت تا شمار افراد مبتلا به کووید 19 که بنابر اعلام وزارت بهداشت با سرعت رو به افزایش است کاهش یابد. تاکنون در این کشور مقررات منع آمد و شد شبانه اجرا می‌شد.
منطقه باسک در شمال اسپانیا و شمار دیگری از مناطق از محدودیت ورود و خروج خبر دادند. کاتالونیا هم اعلام کرد به قرنطینه مردم در خانه هایشان در تعطیلات آخر هفته می‌اندیشد.
 
محدودیت های کرونایی در کانادا
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، نخست وزیر کبک دوشنبه از تمدید محدودیت‌ها در مناطق هشدار قرمز از جمله مونترال و کبک برای چهار هفته دیگر خبر داد تا شیوع ویروس را کاهش دهد. از اول اکتبر از مردم کبک خواسته شده است در خانه‌های خود مهمانی برگزار نکنند. کافه ها، رستوران ها، سینما‌ها، موزه‌ها و کتابخانه‌ها نیز قرار است در بسیاری مناطق که در آستانه هشدار قرمز هستند تا 28 اکتبر تعطیل بمانند.
 
شناسایی 285 مورد جدید ابتلا به کرونا  در ازبکستان
به گزارش خبرگزاری تاس از تاشکند، وزارت بهداشت ازبکستان روز سه شنبه اعلام کرد با شناسایی 285 مورد جدید ابتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته شمار مبتلایان در این کشور به 65 هزار و 765 نفر رسید.
وزارت بهداشت ازبکستان همچنین از افزایش شمار فوتی‌های کرونا در این کشور به 561 نفر خبر داد و اعلام کرد شمار مبتلایانی که بهبود یافته اند با 261 نفر افزایش به 62 هزار و 876 نفر رسیده است. مقامات ازبکستان اواسط ماه اوت محدودیت‌های مربوط به کرونا را کاهش دادند. حمل و نقل عمومی در این کشور ازسرگرفته و به هتل ها‏، رستوران ها، سالن‌های آرایش و باشگاه‌های ورزشی اجازه بازگشایی داده شد. این در حالی است که استفاده از ماسک و رعایت فاصلح اجتماعی در این کشور همچنان الزامی است و ممنوعیت برپایی تجمعات ادامه دارد.
 
شناسایی 568 مورد جدید بیمار کرونایی در قرقیزستان
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از بیشکک، مرکز مقابله با بحران قرقیزستان روز سه شنبه اعلام کرد با شناسایی 568 مورد جدید ابتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته شمار مبتلایان در این کشور به 56 هزار و 738 نفر رسید. این مرکز همچنین شمار فوتی‌های کرونا را در این کشور یک هزار و 136 نفر و شمار بهبودیافتگان را 48 هزار و 223 نفر اعلام کرد. همه گیری کرونا در قرقیزستان اواخر ماه ژوئن هنگامیکه شمار روزانه مبتلایان به 700 نفر رسیده بود شدت پیدا کرد. حالت فوق العاده مربوط به شیوع کرونا در این کشور همچنان به قوت خود باقیست.
 
بیش از 29 هزار قربانی کرونا در آرژانتین
به گزارش خبرگزاری شین هوا از بوئنوس آیرس، وزارت بهداشت آرژانتین اعلام کرد با مرگ 406 نفر دیگر از مبتلایان کرونا، شمار فوتی‌ها در این کشور به 29 هزار و 301 نفر رسید. وزارت بهداشت آرژانتین همچنین اعلام کرد 11 هزار و 712 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده است و شمار مبتلایان به یک میلیون و 102 هزار و 301 نفر رسیده است. آرژانتین نخستین مورد ابتلا به کرونا را سوم مارس در این کشور ثبت کرد و تدابیر مربوط به فاصله گذاری اجتماعی را تا هشتم نوامبر تمدید کرده است.
 
افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا در ترکیه به بیش از 363 هزار نفر
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ملی گازته چاپ ترکیه، بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت ترکیه دوشنبه (دیروز) 132 هزار و 913 نفر در ترکیه تحت آزمایش کرونا قرار گرفتند و نتیجه آزمایش 2198 نفر مثبت اعلام شد.
شمار موارد شناسایی شده ابتلا به کرونا در ترکیه به 363 هزار و 999 نفر رسید. 316 هزار و 8 نفر از این افراد بهبود یافته اند. همچنین با جان باختن 75 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا شمار جان باختگان به 9874 نفر رسید. تاکنون 13 میلیون و 350 هزار و 801 نفر در ترکیه تحت آزمایش کرونا قرار گرفته اند. وزارت بهداشت ترکیه شمار بیماران بد حال مبتلا به کرونا را که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این کشور بستری شده اند 1780 نفر اعلام کرد.
 
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آلمان به 449 هزار و 275 نفر
به گزارش خبرگزاری رویترز، موسسه رابرت کخ آلمان اعلام کرد شمار مبتلایان به کرونا در این کشور با 11 هزار و 409 مورد افزایش به 449 هزار و 275 نفر رسیده است.
این موسسه همچنین از افزایش شمار قربانیان کرونا در آلمان خبر داد و اعلام کرد با مرگ 42 نفر دیگر شمار فوتی‌ها به 10,098 نفر رسیده است.
 
ابتلای 16 نفر به ویروس کرونا در چین طی 24 ساعت گذشته
به گزارش خبرگزاری رویترز از شانگهای، بنابر اعلام کمیسیون ملی بهداشت چین در روز سه شنبه، طی 24 ساعت گذشته 16 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در این کشور شناسایی شدند. تا امروز 85826 نفر در چین به کووید 19 مبتلا شده اند. این بیماری همچنین مرگ 4634 نفر را در چین رقم زده است. روز سه شنبه هیچ مورد مرگی گزارش نشد.
 
ده کشور اول جهان در ابتلا به کرونا
تا این لحظه آمریکا با 8 میلیون و 962 هزار نفر، هند با 7 میلیون و 945 هزار، برزیل با 5 میلیون و 411 هزار، روسیه با یک میلیون و 531 هزار، فرانسه با بیش از یک میلیون و 165 هزار، اسپانیا با بیش از یک میلیون و 156 هزار، آرژانتین با بیش از یک میلیون و 102 هزار، کلمبیا با بیش از یک میلیون و 25 هزار، انگلیس با بیش از 894 هزار و مکزیک با بیش از 891 هزار نفر، به ترتیب در رده‌های اول تا دهم ابتلا به ویروس کرونا در جهان قرار دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وخامت بیمار کرونایی مورد جدید ابتلا به کرونا بیش از یک میلیون گزارش خبرگزاری ویروس کرونا ابتلا به کرونا کرونا در این کشور شمار مبتلایان نفر رسیده وزارت بهداشت شمار فوتی ها افزایش شمار روز سه شنبه محدودیت ها هزار نفر نفر رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۳۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۷۲۹ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری الجزیره، وزارت بهداشت غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته مجموعا ۴ جنایت در نوار غزه مرتکب شده‌اند که در مجموعه این اقدام‌ها ۴۳ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به این ترتیب شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه از ۷ اکتبر تاکنون به ۳۳۷۲۹ نفر و تعداد زخمی ها به ۷۶۳۷۱ نفر رسیده است.

این آمار با توجه به آمار روزهای گذشته با کاهش قابل توجهی در تعداد شهدا و مجروحان همراه بود. رژیم صهیونیستی شب گذشته به علت ترس از حملات موشکی و پهپادی ایران هیچ عملیات نظامی در غزه انجام نداده و ساکنان غزه برای اولین بار طی ۱۹۰ روز گذشته بدون ترس از صدای پهپادها و جنگنده‌ها و همچنین انفجارهای ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی شب آرامی را پشت سر گذراندند.

شب گذشته یک خبرنگار فلسطینی با انتشار ویدیویی با اشاره به آرامش منطقه جنگ زده غزه که در هفت ماه اخیر یک ساعت از بمباران در امان نبوده، گفت: از ۱۹۰ روز قبل، امشب آرام‌ترین شب غزه را شاهدیم... همزمان با حمله ایران به اسراییل، هیچ صدایی در آسمان غزه شنیده نمی‌شود.مردم غزه دیشب این آرامش موقت را جشن گرفته و با تجمع در خیابان‌ها، موشک‌هایی که به سمت سرزمین‌های اشغالی در حال حرکت بود را با خوشحالی رصد می‌کردند.

کد خبر 6077723

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۳ هزار و ۷۹۷ نفر رسید
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • افزایش شمار شهدای غزه به 33 هزار و 792 شهید
  • آمار جدید شمار قربانیان جنگ غزه
  • شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۷۲۹ نفر رسید
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش