Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: انجام بلندمرتبه سازی در مناطق مرفه نشین و پرشیب نشان از مبنای غیرکارشناسانه طرح تفصیلی دارد در حالی که می توان بلندمرتبه سازی را به مناطق مرکزی و کم شیب شهر منتقل کرد. طرح تفصیلی هر منطقه باید با ویژگی های آن منطقه و به صورت منطقه ای طراحی شود.
سید مصطفی موسوی لاری، شهردار منطقه 9 در گفتگو با شهر با بیان اینکه طرح تفصیلی از اساس با نگاه غیرکارشناسی نوشته شده است، گفت: مبنای طرح تفصیلی براین اساس گذاشته شده که متراژ و عرض زمین چقدر باشد و در تجمیع یک طبقه اضافه داده شود و این مبنا کاملا غیرکارشناسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال در منطقه شمیران به عنوان منطقه مرفه نشین شهر نباید اجازه ساخت آپارتمان و برج داده می شد، به دلیل اینکه اهالی آنجا توانایی ساخت ساختمان های مناسب را داشتند و در صورت فرسودگی نیز می توانستند آن را بازسازی کنند.
او افزود: می توان با یک طرح مناسب بلندمرتبه سازی ها را به مناطقی مانند منطقه 9 منتقل کرد چرا که هم مرکزیت دارند و هم اینکه امکان حمل و نقل عمومی در آن فراهم تر است و به دلیل شیب کمی که دارد هزینه های بلندمرتبه سازی در آن پایین تر است. این در حالی است که در تهران برخلاف همه جای دنیا توسعه به سمت نقاط و مناطق پرشیب سوق داده شده است.
موسوی لاری با بیان اینکه اساسا طرح تفصیلی شهر را نابود کرده و بیشترین ضربه را به مناطقی مانند منطقه 9 وارد کرده است، گفت: ابتدا طرح تفصیلی هر منطقه به یک مشاور داده شد بعد از آن برای حفظ یکپارچگی شهر، طرح همه مناطق به یک مشاور سپرده شد که آن مشاور هم تنها چند ضابطه برای آن نوشت در صورتی که باید در نظر داشت که طرح جامع مباحث را به صورت کلان مطرح کرده و هر منطقه باید با ویژگی های آن منطقه و به صورت منطقه ای طراحی شود ولی در قالب طرح جامع و کلان دیده شود.
سرپرست منطقه 9 ادامه داد: در نزدیکی نیاوران در منطقه یک، روستای حاشیه نشین «آبک» را داریم که یکی از مناطق حاشیه نشینی است که اول انقلاب به صورت «زورآبادی» با خانه های 40 و 50 متری در زمین هایی با متراژ پایین ساخته شد. آیا آنجا می تواند با بافت کناری خود یعنی نیاوران و ویلاهای چندهزار متری اش و بافت سنتی و روستایی جماران ضابطه ای مشابه داشته باشد؟
او یادآور شد: در شهرسازی برای صدور نقشه باید طرح در پلان یک پانصدم دیده شود در صورتی که در طرح تفصیلی این رقم یک دو هزارم است. جزییاتی در زمان صدور نقشه مهم است که با نقشه های یک دو هزارم دیده نمی شود، همچنین مشکلاتی در بافت فرسوده وجود دارد. به مردم گفته می شود که بیشتر از سه طبقه نمی توانند. از آنجایی که مردم منطقه 9 وضعیت مالی مناسبی ندارند نیاز به مشارکت سرمایه گذار و سازنده است که آنها نیز نظرشان این است که کمتر از چهار طبقه به صرفه نیست بنابراین نوسازی هرگز انجام نمی شود و این بافت فرسوده می ماند.
خبرنگار: علی سی پی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بلندمرتبه سازی طرح تفصیلی منطقه 9

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در این منطقه از تهران می‌توان با ۲۰۰ میلیون تومان خانه رهن کرد

جدیدترین قیمت رهن و اجاره واحد‌های مسکونی در منطقه ۱۷ تهران و براساس اطلاعات میدانی نشان می‌دهد که برای رهن یک واحد ۸۰ متری در محله آذری حدود ۳۵۰ میلیون تومان پول لازم است.

به گزارش مهر، یک آپارتمان ۸۵ متری دوخوابه در منطقه ۱۷ محله فلاح - سجاد (ع) تهران با پرداخت (۷۰۰ میلیون تومان) ودیعه و کرایه ماهیانه (صد میلیون ریال) قابل اجاره و این واحد ساخت (۱۳۹۷) است.

بر اساس آمار قیمت‌ها، برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۸۰ متری دوخوابه، ۶ سال ساخت در منطقه ۱۷ محله امام‌زاده حسن تهران، نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه خواهید بود.

قیمت خرید واحد‌های دیگر در منطقه ۱۷ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

دیگر خبرها

  • علامه جعفری از شایستگی تفکر به صورت بالفعل برخوردار بود
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی
  • در این منطقه از تهران می‌توان با ۲۰۰ میلیون تومان خانه رهن کرد
  • سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در شهرستان چگنی
  • قیمت روز رابیتس و هر آنچه باید درباره آن بدانیم
  • برخی از کارکنان موسسه مالی و اعتباری نور همچنان در صف انتظار جذب رسمی در بانک ملی