Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فیلم کوتاه مستند "دریاچه امید" به کارگردانی "فاطمه مرزبان" از ‌استان کردستان به بخش رقابتی سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه پیدا کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، , و به نقل از ارشاد کردستان، فیلم کوتاه مستند "دریاچه امید" به کارگردانی "فاطمه مرزبان" تولید حوزه هنری ‌استان کردستان به بخش رقابتی سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه مرزبان با آثار مستند سابقه حضور در چندین دوره جشنواره عمار را دارد و بیش از این با فیلم "عروس وامنان"رتبه اول بخش اقتصاد مقاومتی ششمین جشنواره فیلم عمار را کسب کرده و با فیلم‌های "وقتی گفتند نمی‌شود"، "من می‌مانم" و "در آستانه فصل سرد "حضور موفقی را در جشنواره‌های مختلف داشته و در "دریاچه امید" داستان یکی از"کوله‌بران کُرد" را به تصویر در آورده است.

"عطا تارنگ"ساکن یکی از روستاهای مرزی مریوان به دلیل نبود شغل چند سالی به کوله‌بری مشغول و سپس در تعاونی ماهی‌گیران دریاچه زریبار که توسط یکی از دوستانش تشکیل شده، مشغول به کار می‌شود و در طول 4 سال ضمن حفاظت از محیط زیست و معرفی جاذبه‌های گردشگری کردستان، با فراهم کردن فرصت‌های شغلی تلاش کرده تا تعداد جوانان کوله‌بر را کاهش دهد.

در این مستند وریا گلزاریان به عنوان تصویربردار، احمد ملاشاهی به عنوان نویسنده، محمد احمدی در بخش تدوین، فردین ملاویسی‌ صدابردار و نیما پورمحمد و اکبر گلی به عنوان دستیاران تصویر، کارگردان این فیلم را همراهی کرده‌اند.

سی‌وهفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران با نشست‌های «37-20» آغاز می‌شوداعلام اسامی آثار راه یافته به مسابقه سینمای ایران جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

فاطمه مرزبان مستند ساز گلستانی ساکن شهر سنندج و فارغ‌التحصیل کارشناسی عکاسی با گرایش فیلم‌سازی بوده که در چند سال اخیر همکاری با حوزه هنری استان کردستان را آغاز و در بسیاری از جشنواره‌های داخلی و خارجی عناوین مختلفی را کسب کرده است.

در بخش سینمای ایران سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در مجموع 134 فیلم در بخش‌های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی به مرحله نهایی و رقابتی جشنواره راه پیدا کردند.

در بخش مستند در کنار فیلم" دریاچه امید" به کارگردانی" فاطمه مرزبان" تولید حوزه هنری کردستان، فیلم‌های "گاندو" به کارگردانی "تیمور قادری" از کامیاران، "رقص برای مرگ" به کارگردانی "زانیار عزیزی" از سنندج، " کاک ئیره ج" به کارگردانی "جمشید فرجوند فردا" از بیجار، و در بخش پویانمایی فیلم" «خولانه وه/ The Rotation» به کارگردانی هژیر اسدی از سنندج نیز به بخش نهایی و رقابتی راه پیدا کرده‌اند.

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی از 7 آبان با برگزاری نشست‌های تخصصی «37-20» آغاز می‌شود.

انتهای پیام/483/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران دریاچه امید راه پیدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس انجمن سینمای جوان مهاباد گفت: چهار فیلم کوتاه داستانی امسال با موضوع اجتماعی در این دفتر تولید و آماده نمایش شده است.

رحیم بایزیدی افزود: این فیلم ها شامل دوراهی، ژیان، سکالا و پاک کن هستند که فیلم سازان جوان مهابادی آنها را تولید کرده اند.

بایزیدی اظهارکرد: فیلم کوتاه داستانی "دوراهی" با موضوع پسر بچه ای که مادرش مسئولیت خرید وسایل خانه را به وی می دهد، به نویسندگی و کارگردانی "شیدا فرجاد" و فیلم‌کوتاه داستانی " ژیان" با موضوع پاکبانی که برای تسکین رنج‌ ها و آرامش خود راهی برای خود می‌یابد، به نویسندگی و کارگردانی "محمد ادیب خضر زاده" تولید شده است.

رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد گفت: همچینن فیلم کوتاه داستانی" سکالا" با موضوع ازدواج و روایت جوانی که برای خواسته های همسر آینده اش تلاش می‌کند به نویسندگی کامیار قادری و علی امینی نیا و کارگردانی "کامیار قادری" تولید شده است.

بایزیدی افزود: فیلم کوتاه "پاک کن" هم داستان‌ مردی را روایت می‌کند که درحال تکمیل‌کردن و نوشتن ‌رمان است که طی ‌یک اتفاق زندگی وی دچار تحول می‌شود که نویسندگی و کارگردانی این اثر را "علی امینی نیا" انجام داده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۲ فیلم کوتاه داستانی با موضوعهای مختلف در این دفتر تولید شده‌ بود.

دیگر خبرها

  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می‌شود
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • ۴ فیلم کوتاه‌داستانی در سینمای جوان مهاباد تولید شد