Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-معاون اول رئیس جمهور گفت: تامین امنیت غذایی و بی نیازی کشور از واردات محصولات و نهاده‌های بخش کشاورزی از اولویت‌های اساسی کشور است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید با موضوع چالش‌های تولید در بخش کشاورزی با اشاره به اهمیت تولیدات بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی، سیاست ها و جهت گیری کلی کشور را در جهت ایجاد طرح های بزرگ کشاورزی و تولید نهاده های کشاورزی در داخل کشور ارزیابی کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا با فراهم کردن تسهیلات مورد نیاز بخش کشاورزی مانع از واردات محصولات و عوامل بخش تولید کشاورزی نظیر سموم آفت کش و کودهای شیمیایی و سایر عوامل وارداتی تولید در بخش کشاورزی شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیری با اشاره به میزان اشتغال زایی و نقش بخش کشاورزی در تولید ناخالص ملی، گفت: بخش کشاورزی باید بدون اتکا به یارانه ها به بخشی اقتصادی تبدیل شود و بتواند با ارتقاء بهره وری و عبور از وضعیت سنتی کنونی و با استفاده از روش های مدرن علاوه بر افزایش تولید و تامین نیازهای داخلی، تولیدات این بخش به صادرات منجر شود.

وی با تاکید بر اینکه اعضای کارگروه رفع موانع جهش تولید که از هر سه قوه کشور حضور دارند با جهت گیری کلی ایجاد طرح های بزرگ کشاورزی و نیز ایجاد شهرک های تخصصی نهاده ها و عوامل تولید وارداتی کشاورزی موافق هستند، افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید با ایجاد پنجره واحد و انجام پیگیری های موثر و اخذ مجوزهای لازم، زمینه تسریع در ایجاد زیرساخت ها و نیز استفاده از ظرفیت های موجود کشور به ویژه بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهد.

جهانگیری با اشاره به اجرای طرح های بزرگ آب و خاک در استان های غربی کشور و نیز تقاضای برخی کشورهای بزرگ برای واردات محصولات کشاورزی از ایران، گفت: می توان با برنامه ریزی صحیح برای تامین مالی و نیز اجرای طرح های کشاورزی نمونه علاوه بر افزایش بهره وری، صادرات قابل توجهی از محصولات کشاورزی را نیز انجام داد و تکمیل زنجیره تولید نیز می تواند میزان اشتغال زایی در بخش کشاورزی را افزایش دهد.

در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی و امور اقتصادی و دارایی، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان بازرسی کل کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضو کارگروه حضور داشتند، علاوه بر ارائه گزارشی در خصوص مصوبات جلسه گذشته و حل چالش های ریالی و ارزی حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت در شورای پول و اعتبار، گزارشی از سوی معاون وزارت جهاد کشاورزی در خصوص موانع تولید در این بخش در دو حکم پیشنهادی ایجاد شهرک های تخصصی نهاده ها و عوامل تولید وارداتی کشاورزی و نیز ایجاد طرح های بزرگ کشاورزی ارائه شد که پس از بحث و تبادل نظر مقرر گردید این وزارتخانه با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و سایر دستگاه های ذی ربط در خصوص نحوه ایجاد طرح های بزرگ کشاورزی و الزامات ایجاد واحدهای بزرگ کشاورزی از جمله نحوه تامین مالی طرح ها و نیز موضوع مالکیت این واحدها مورد بررسی بیشتر قرار دهد و نتیجه را در جلسات آتی کارگروه موانع جهش تولید برای تصمیم گیری نهایی ارایه نماید.

همچنین اعضا با تاکید بر لزوم کاهش وابستگی کشور به عوامل تولید وارداتی کشاورزی نظیر سموم، کودهای شیمیایی، واکسن ها و سایر نهاده های کشاورزی با ایجاد شهرک های تخصصی به منظور تولید نهاده های مورد نیاز بخش کشاورزی کشور موافقت کردند.

انتهای پیام /

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد ایجاد طرح های بزرگ کشاورزی واردات محصولات بخش کشاورزی نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۳۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از 147 طرح کشاورزی در سال جهش تولید

نوبخت اژدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی استان برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» آغاز شده و در گام نخست در راستای تحقق این شعار تعداد 147 طرح تکمیل به بهره برداری خواهند رسید.

وی خاطرنشان کرد: این طرح ها در حال حاضر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند.

اژدری افزود: با بهره برداری از این طرح ها برای تعداد 450 نفر به صورت مستقیم و برای تعداد 900 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و به میزان ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن به توان تولید استان اضافه خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به رویکرد افزایش ظرفیت واحد های تولیدی استان اردبیل افزود: بررسی ها نشان می دهد تعداد 29 طرح شرایط فنی و کارشناسی لازم برای این مهم دارا هستند که قطعا با اتمام این طرح ها نیز برای تعداد 90 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و توان تولید به میزان ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

اژدری بیان کرد: برنامه ریزی های لازم در خصوص تکمیل و بهره برداری از پایاب سد خدا آفرین در سطح ۲۹ هزار هکتار صورت گرفته که پس از بهره برداری از این پروژه کلیدی و مهم به میزان یک میلیون تن به تولید انواع محصولات کشاورزی استان اضافه خواهد شد و برای تعداد 15 هزار نفر نیز به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد .

وی تصریح کرد: توسعه کشت متراکم گلخانه ای را نیز در سال جاری در سطح ۴۱۲ هکتار در دستور کار داریم که امیدواریم با بهره برداری از این طرح ها در سالجاری نیز به میزان ۵۶ هزار تن به میزان تولیدات کشاورزی استان افزوده شده و برای تعداد یک هزارو ۳۷۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل فعالسازی ۳۸ واحد غیر فعال و نیمه فعال، توسعه زیرساخت های شهرک های کشاورزی، احداث باشگاه ورزشی، توسعه کشت متراکم گلخانه ای و ایجاد فرصت های جدید سرمایه گذاری برای جلب و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی را از دیگر برنامه های الویت دار سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای نیل به اهداف شعار سال عنوان کرد.

کد خبر 6063671

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی محصولات زراعی در لرستان
  • ایجاد زنجیره ارزش در محصولات کشاورزی یکی از برنامه‌های راهبردی لرستان است
  • کشاورزی ارگانیک؛ مفید یا مضر؟
  • «سود» مشوقی برای «مشارکت مردمی» در تولید
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران
  • بهره برداری از 147 طرح کشاورزی در سال جهش تولید
  • تمام شرکت‌های تولید کننده آرد، غنی‌سازی آرد را با آهن و اسید فولیک انجام می‌دهند
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم
  • شرط سازمان غذاودارو برای صادرات محصولات کشاورزی
  • تحقق شعار"جهش تولید" در اولویت برنامه‌های زامیاد قرار دارد/ توسعه و بهبود سبد محصولات زامیاد در دوره جدید مدیریتی