Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریبرز مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به ​ترانزیت بالغ‌بر ۶۸ هزار تن کالا از گیلان در هفت‌ماهه امسال اظهار کرد: در هفت‌ماهه نخست سال جاری ۶۸ هزار و ۱۶۰ تن کالا از استان ترانزیت شده که از این مقدار ۴۵ هزار و ۶۷۹ تن از مرز آستارا و ۲۲ هزار و ۴۸۱ تن از مرز انزلی ترانزیت شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۴۵ هزار و ۸۴۹ تن کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد و ۲۲ هزار و ۳۱۱ تن کالا از استان خارج‌شده است، گفت: به ترتیب ترانزیت ورودی استان ۱۰ درصد افزایش و در ترانزیت خروجی از استان شاهد کاهش ۷۷ درصدی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان آرد و چای را عمده‌ترین کالاهای ترانزیت شده دی این مدت برشمرد و افزود: در این مدت ۹۲ هزار و ۳۴۷ تن کالا از مرز آستارا وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشته است.

مرادی با بیان اینکه عمده کالاهای وارداتی مرز آستارا در هفت‌ماهه سال جاری انواع تخته بوده است، تصریح کرد: در این مدت بالغ‌بر ۴۱۲ هزار تن کالا از این مرز صادرشده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته، میوه و تره‌بار نیز عمده کالاهای صادرشده از مرز آستارا در هفت‌ماهه سال جاری بودند.

وی با اشاره به میانگین تردد روزانه ۲۰۹ دستگاه کامیون از مرز آستارا گفت: ۲۲ هزار و ۵۵۶ دستگاه کامیون طی این مدت به مرز آستارا وارد و ۲۲ هزار و ۷۰۸ دستگاه کامیون نیز از این مرز خارج‌شده‌اند؛ همچنین در این مدت هشت دستگاه وسیله نقلیه مسافری به مرز آستارا وارد و دو دستگاه وسیله نقلیه مسافری از این مرز خارج شدند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با اشاره به وضعیت تردد هفت‌ماهه مسافر از مرز آستارا بیان کرد: در هفت‌ماهه نخست سال جاری با میانگین تردد روزانه ۲۳۵ نفر مسافر حدود ۵۰ هزار و ۶۱۸ نفر مسافر از مرز آستارا تردد کرده‌اند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۸۸۴ نفر مسافر وارد و ۲۴ هزار ۷۳۴ نفر مسافر نیز از این مرز خارج‌شده‌اند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان مرز ترانزیت رشد مرز آستارا مرز آستارا هفت ماهه تن کالا نفر مسافر ۲۲ هزار سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۳۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام مدیران برای اتمام طرح‌های نیمه تمام شهرستان آستارا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمدرضا شهاب زاده در جلسه شورای اداری شهرستان آستارا گفت: مردم شهرستان آستارا همواره همراه و همدل مدیران و خدمتگذاران نظام هستند و مشارکت ۷۰ درصدی آن‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲ نمونه‌ای از این همدلی‌ها است که مدیران و مسئولان باید همه با تمام توان در خدمت مردم و برای رفع مشکلات شان گام بردارند.

فرماندار آستارا گفت: مدیران باید تلاش کنند با ارائه گزارش‌های صحیح و به موقع، عملکرد دولت برای توسعه و پیشرفت منطقه را برای مردم تبیین کنند.

شهاب زاده همچنین گفت: در سال گذشته بیش از ۳۳۰ میلیون تومان برای رفع مشکلات آب آشامیدنی و هزار و ۳۷۰ میلیون تومان هم برای رفع مشکلات فاضلاب شهرستان هزینه شد که این روند تا رفع همه مشکلات آب و فاضلاب شهرستان آستارا ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به عملیات گازرسانی به روستا‌های شهرستان، اضافه کرد: تاکنون به ۹۸ درصد روستا‌های آستارا گازرسانی شده و امسال ۲ درصد باقی مانده هم گاز رسانی خواهند شد. 

فرماندار آستارا در خصوص اجرای طرح‌های راهداری این شهرستان گفت: تاکنون ۶۷ میلیارد ریال برای رفع مشکلات راهداری و اجرای ۱۱ طرح بزرگ شهرستان و همچنین ۳۴ میلیارد ریال نیز برای طرح‌های هادی و آسفالت آستارا هزینه شده که با تکمیل دیگر طرح‌های راهداری در درست ساخت، به زودی همه مشکلات مربوط به حوزه راهداری در این شهرستان برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر اتمام همه طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان آستارا، اضافه کرد: پس از تکمیل طرح‌های نیمه تمام شهرستان، هیچ طرح جدیدی تعریف نشود و مدیران با تنظیم اولویت‌های خود بر اساس تحقق شعار سال، از انجام هرگونه اقدام سلیقه‌ای خودداری کنند.

سرهنگ عبدالعلی شعبانی فرمانده انتظامی آستارا هم در این جلسه همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها را برای مبارزه با فساد در شهرستان ضروری دانست و گفت: مهم‌ترین خواسته مردم آستارا، با توجه به مسافر پذیر بودن این شهرستان، برقراری امنیت در همه زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

یاسر همدمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آستارا هم در این جلسه با اشاره به اهداف دستگاه قضا برای دست‌یابی به عدالت و رضایت عمومی، گفت: احیای حقوق عامه از جمله تأمین امنیت، سلامت، بهداشت عمومی، حفاظت از جنگل‌ها، مرتع‌ها و تولید ملی را از اولویت‌های دستگاه قضا است و برطرف کردن مشکلات مردم و تکمیل طرح‌های ملی و استانی در دستور کار دست اندرکاران این دستگاه قرار دارد.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۶ نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا
  • کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت
  • برخورداری ۴۸ روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی
  • اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد
  • بند خاکی قازنقایه جزو بزرگترین بند های خاکی گلستان است
  • برپایی بازارچه توانمندی بانوان کارآفرین در آستارا
  • اهتمام مدیران برای اتمام طرح‌های نیمه تمام شهرستان آستارا
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • هوشمندسازی ناوگان ترانزیت برای افزایش جذابیت ترانزیتی کشور
  • نشاء مکانیزه برنج در آستارا