Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمال شیبه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ۶ ماهه سال جاری، ۲۱ میلیارد تومان زکات واجب، مستحبی و فطره در استان خوزستان جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه از این مبالغ ۶ میلیارد تومان زکات واجب، ۴ میلیارد تومان زکات مستحبی و ۱۱ میلیارد تومان نیز زکات فطره و کفاره بوده است، افزود: زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه برای نیازمندان و محرومان از جمله رفع مشکلات معیشتی، درمانی، مسکن، تأمین جهیزیه و تحصیل دانش آموزان مددجویان و ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه همان مکان هزینه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اشاره به اینکه میزان زکات جمع‌آوری‌شده امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد یافته است، بیان کرد: ۹۰ درصد از کل زکات دریافتی به‌منظور رفع مشکلات نیازمندان محرومان و ۱۰ درصد آن برای ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه اختصاص می‌یابد که در این راستا مددجویان تحت حمایت از برکات زکات بهره‌مند شدند.

وی به سرفصل‌های هزینه کرد زکات در سال جاری اشاره کرد و افزود: زکات جمع‌آوری‌شده برای درمان بیماران صعب‌العلاج، ازدواج، تأمین مسکن، آزادی زندانیان و تحصیل هزینه شده است.

شیبه بر تعامل مؤثر حوزه علمیه، امامان جمعه، روحانیون و مبلغان با شورای زکات استان باهدف ترویج فرهنگ زکات تأکید کرد و گفت: برگزاری نشست با کشاورزان قبل از فصل برداشت، تدوین برنامه‌های اعتقادی در حوزه زکات و همکاری صداوسیما و جهاد کشاورزی می‌تواند پرداخت زکات در جامعه را افزایش دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان در پایان گفت: زکات شامل زکات فطره و زکات مال شامل زکات واجب گندم، جو، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره و زکات مستحبی محصولات کشاورزی، باغات، میوه و صیفی‌جات است.

کد خبر 5057401

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد خوزستان زکات کشاورزان خیران ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر شهرکرد نیروی انتظامی گرگان کرمانشاه شهادت امام رضا ع هفته ناجا سانحه تصادف مواد مخدر ستاد ملی مقابله با کرونا میلیارد تومان زکات جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۳۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت ۳۳۰ هزار تن گندم در کرمانشاه

محمدرضا آمویی فرماندار کرمانشاه در جلسه ستاد برداشت گندم شهرستان، گفت : سال قبل هماهنگی خوبی بین اعضا ستاد، اداره غله و جهادکشاورزی را شاهد بودیم و بخشداران مشکلات این حوزه را پیگیر شدند، همچنین بانک‌های عامل مساعدت لازم را انجام دادند.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال پیش بینی می‌شود بیش از ۳۳۰ هزار تن گندم برداشت شود، افزود: از هم اکنون باید پیگیری‌ها برای پرداخت به موقع پول گندم کشاورزان صورت گیرد تا شیرینی برداشت به کام کشاورزان تلخ نشود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه عدم آتش زدن پس‌چر مزارع نیاز به آموزش و اطلاع رسانی همگانی به ویژه از طریق رسانه‌ها داریم، افزود: دستگاه‌های متولی پیش از فرارسیدن فصل گرم باید به این موضوع توجه کنند.

فرماندار کرمانشاه بر لزوم استفاده از کمباین‌های استاندارد، ساماندهی سیلوها، مبارزه با آفت زنگ زرد، رعایت حریم قانونی عرصه کشاورزی و عدم تعرض به منابع طبیعی در این شهرستان تاکید کرد.

آمویی با تاکید بر اهمیت پرداخت زکات در حوزه کشاورزی، اظهار کرد: کشاورزان ما مقید به پرداخت زکات هستند و باید به آنان اطلاع رسانی و آموزش داده شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی
  • پیش‌بینی برداشت ۳۳۰ هزار تن گندم در کرمانشاه