Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@07:04:43 GMT

ترور نافرجام وزیر ورزش و جوانان یمن 

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۳۹۶۹

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از الجزیره، "حسن زید" وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعاء، صبح سه شنبه هدف ترور افراد مسلح ناشناس قرار گرفت.
منابع محلی یمن خبر دادند که افراد ناشناس قصد ترور حسین زید را داشتند، اما در رسیدن به هدف خود ناکام ماندند.

برچسب‌ها تروریسم جنبش انصارالله عربستان سعودی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم جنبش انصارالله عربستان سعودی تروریسم جنبش انصارالله عربستان سعودی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید ورزش شنا که از آن ها بی خبر بودید

شنا ورزشی مؤثر اما بی دردسر است که می تواند برای هر کسی مفید باشد. کارشناسان می گویند شنا کردن به مدت دست کم ۳۰ دقیقه یا انجام ۲۰ تا ۶۰ دور شنا (طی کردن طول استخر) می تواند سلامت کلی بدن را به میزان چشمگیری بهبود بخشد. شنای روزانه همچنین با فواید متعددی همراه است و هیچ عارضه ی جانبی منفی ندارد.

به گزارش روزیاتو، در ادامه می خواهیم ببینیم انجام ورزش شنا به طور منظم چه فوایدی دارد.

۱- کیفیت خواب تان ممکن است بهبود یابد

پژوهش ها نشان داده ورزش های هوازی کیفیت خواب را بهبود می بخشند و شنا نیز از این قاعده مستثنی نیست. بر اساس تحقیقات، تعریق در هنگام فعالیت فیزیکی می تواند کیفیت خواب را بهبود ببخشد. ورزش شنا راهی عالی برای بهره مندی از فواید قلبی عروقی بدون تعریق زیاد است. با شنا کردن تمام بدن به آرامش می رسد، از جمله ضربان قلب، امری که به مغز کمک می کند سریع تر در خواب فرو رود.

۲- می تواند باعث افزایش هوش درکودکان شود

دانشمندان استرالیایی در پژوهشی بر روی ۷ هزار کودک زیر ۵ سال، به مقایسه ی کودکانی که به طور منظم شنا می کردند با کودکانی که این کار را انجام نمی دادند، پرداختند. این پژوهش نشان داد کودکانی که عادت به شنا داشتند از مهارت های حرکتی بهتری برخوردار بودند و در یادگیری زبان و ریاضی عملکرد سریع تری داشتند.

این یافته ها نشان می دهد که آشنا کردن کودکان با ورزش شنا در سنین پایین هم کمک می کند مهارت بیشتری در شنا پیدا کنند و هم توانایی های شناختی آن ها را افزایش می دهد.

۳- ممکن است باعث افزایش ظرفیت ریه ها شود

شنا یک ورزش قلبی عروقی عالی است، چرا که قلب را به پمپاژ اکسیژن به سمت عضلات برای تسهیل حرکت وامی دارد. با ادامه یافتن شنا، عضلات به اکسیژن بیشتری نیاز پیدا می کنند، امری که باعث می شود ضربان قلب بالا برود تا این نیاز محقق شود.

به علاوه، در زمان شنا ریه ها تلاش بیشتری می کند تا بتواند اکسیژنی که بدن برای انجام این فعالیت نیاز دارد را تأمین کند، امری که به مرور باعث افزایش ظرفیت ریه ها می شود. برای برخورداری کامل از فواید شنا به داشتن استمرار و برنامه ای مدون در این ورزش نیاز است.

۴- می تواند از سرعت پیری بکاهد

گرچه هیچ چیز نمی تواند به طور کامل روند پیری را معکوس کند، اما ورزش شنا از فواید زیادی در این خصوص برخوردار است. شنای منظم می تواند به کاهش فشار خون کمک کند، سلامت قلبی عروقی را بهبود ببخشد، توده ی عضلانی را افزایش دهد، گردش خون و اکسیژن را بهبود ببخشد و حفظ تعادل را برای سالمندان راحت تر کند. به علاوه، شنای منظم ممکن است برای افراد مبتلا به دردهای مفصلی کمک کننده باشد.

۵- می تواند برای افراد مبتلا به آسم کمک کننده باشد

ورزش در هوای سرد یا خشک ممکن است برای افراد مبتلا به آسم دشوار باشد، چون می تواند باعث منقبض شدن نایژه های درون ریه ها شود، امری که تنفس را دشوار می کند. با این حال، شنا ورزشی سبک است که می تواند این مشکل را تسکین بخشد.

محیط مرطوب استخرهای شنا به جبران شدن رطوبتی که در حین تنفس فعال از دست می رود، کمک می کند، امری که به افراد مبتلا به آسم کمک می کند بتوانند ورزش راحت تری داشته باشند.

۶- می تواند سطح کلی انرژی را افزایش دهد

همه از نقش فعالیت فیزیکی بر افزایش طول عمر و بهبود سطح انرژی آگاه هستیم. به ویژه ورزش شنا می تواند برای افرادی از هر سن و سطحی از آمادگی مفید باشد. ۳۰ دقیقه شنا، ۳ بار در هفته می تواند هم بدن و هم سلامت کلی را از فواید چشمگیری برخوردار کند. شنا همچنین سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد، امری که کمک می کند بتوانید با کمترین زحمت، تناسب اندام خود را حفظ کنید.

۷- می تواند برای افراد دارای معلولیت و مبتلایان اِم‌اِس مفید باشد

افراد درگیر با معلولیت های حرکتی اغلب گزینه های زیادی در بحث ورزش ندارند. با این حال، شنا می تواند انتخاب عالی ای برای آن ها باشد، چون این ورزش می تواند فشار وارده بر مفصل ها و عضلات را کاهش دهد و در عین حال، باعث تقویت آن ها شود. انجام ورزش شنا همچنین حسی از خودکفایی می بخشد که به فرد این امکان را می دهد که بدون اتکا به کمک دیگران ورزش کنند.

برای افراد مبتلا به اِم‌اِس هم شنا می تواند به کاهش درد کمک کند. پژوهشی نشان داد کسانی که به طور منظم ورزش می کردند کاهش درد قابل توجهی را تجربه کرده بود.

۸- می تواند توده ی عضلانی را افزایش دهد

شنا شاید مانند وزنه برداری نباشد، اما ورزشی متعادل است که می تواند همه گروه های عضلانی بدن را بسته به نحوه ی شنا، درگیر کند. شنا می تواند با برداشتن فشار از روی مفصل ها و فراهم کردن یک فعالیت فیزیکی همه جانبه، به کاهش تنش عضلانی، آسیب ها و استرس متابولیک کمک کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فواید ورزش شنا که از آن ها بی خبر بودید
  • گشایش سالن ورزشی شهدای روستای انارمرز جویبار
  • وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «منبع ترور» خواند
  • بردسکن میزبان مسابقات کشتی نونهالان خراسان رضوی است
  • ۸ ورزشکار مازندران سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند
  • فضای ورزشی در شهرستان بیرجند توسعه یابد
  • مادورو از خنثی شدن دو طرح ترور علیه خود طی ۱۵ روز گذشته خبر داد
  • بانوان ورزشکار حمایت می‌شوند/ افزایش کسب کرسی‌های بین‌المللی
  • نگاه به هیات‌های ورزشی و سمن ها برابر خواهد بود / تاکید بر حضور سمن ها در شوراهای تخصصی
  • هوادار تهران در مسیر دریافت مجوز ملی و حرفه‌ای