Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان گفت: درآمد بازاریان و کسبه همدان نسبت به زمان پیش از شیوع کرونا، ۸۰ درصد کاهش یافته است. - اخبار استانها -

احمد گازرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: بازار همدان وضعیت خوبی ندارد چون شیوع کرونا و ترس از ابتلا به این بیماری  سبب کاهش تردد مردم در بازار شده و در عین حال گرانی روزانه کالاها شرایط خرید را هم برای کسبه و هم مردم سخت‌تر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه بیشتر کالاهای موجود در بازار نرخ ثابتی ندارد و به صورت روزانه در حال تغییر است، تصریح کرد: به همین دلیل مردم بین خرید و نخریدن  کالاهای مورد نیاز خود سردرگم هستند و فروشندگان هم دودل از اینکه بفروشند یا نه چون احتمالا نمی‌توانند دوباره همین کالا را در مغازه خود جایگزین کنند.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان با بیان اینکه  میزان  تولید کالاها نسبت به گذشته کاهش چشمگیری یافته است، گفت: گرانی مواد اولیه، مشکل واردات و کمبود تقاضا روند تولید را کاهش داده تا جایی که می‌بینیم بسیاری از کالاها اکنون در بازار متناسب با تقاضا نیست و همین روند به گرانی دامن زده است.

گازرانی با گلایه از نوسانات قیمت، اظهار داشت: برخی واحدها  بخاطر ترس از گرانی از فروش کالاهای موجود در انبار خود امتناع می‌کنند و معتقدند با فروش این اقلام باید رقم بالایی روی سرمایه اولیه بگذارند تا بتوانند دوباره همان کالا را برای عرضه تامین کنند؛ بنابراین بهتر است که اکنون نفروشند که نیازی به افزایش سرمایه در این اوضاع نابسامان نداشته باشند.

وی با بیان اینکه اداره مالیاتی باید وضعیت درآمد بازاریان را مد نظر قرار دهد، تصریح کرد: اگرچه قیمت کالاها چند برابر شده اما میزان درآمد و دخل کسبه به عدد و رقم 4 سال قبل رسیده است، بنابراین مسئولان مربوطه باید برای ادامه حیاط اقتصادی کسبه راهکارهای مناسبی ارایه کنند و همراهی کنند.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان با بیان اینکه هزینه تولید کالاها نسبت به سال گذشته چند برابر شده است، گفت: برخی از کارگاه‌های کوچک بخاطر کمبود تقاضا و کاهش ثبت سفارش به تعطیلی شده‌اند که اتفاقا تعداد آنها کم نیست، از این رو بارها به مسئولان و مدیران دولتی توصیه کردیم تسهیلاتی که مدنظر دارند باید بیشتر برای کارگاه‌های کوچک و متوسط باشد چون منابع مالی آنها بسیار ضعیف است.

کرونا دوباره یزد را تعطیل کرد؛ تعطیلی تمام اصناف یزد به جز 11 گروه صنفی از فرداوضعیت قرمز کرونایی در کردستان؛ تعطیلی یک هفته‌ای شهرستان بانه و بیجار و اصنافبسیج اصناف استان البرز برای کنترل گران‌فروشی به میدان آمد

گازرانی درباره نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازار نیز اظهار داشت: بازرسان اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و اداره بهداشت به صورت روزانه وضعیت بازار را رصد می‌کنند و آموزش‌های لازم را در اختیار واحدها قرار می‌دهند، اما با توجه به گستره سطح بازار نیروهای مربوطه در اتحادیه‌ها به تعداد کافی نیست.

وی با تاکید بر اینکه حضور افراد بدون ماسک در مراکز خرید، فروشگاه‌ها و اماکن عمومی ممنوع است، گفت: واحدهایی که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند پلمب می‌شود.

انتهای پیام/743/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۱,۹۹۵ تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۵ تومان (۰.۷۵ درصد) کاهش یافته است. هر واحد لیر ترکیه، روز گذشته با قیمت ۲,۰۱۰ تومان معامله می‌شد.

امروز لیر ترکیه در بازار آزاد بر خلاف رشد قبلی با کاهش قیمت روبرو بوده است، بطوری که لیر ترکیه که در بازار آزاد دیروز به ۲,۰۱۰ تومان رسیده بود. امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۵ تومانی (۰.۷۵ درصد) به ۱,۹۹۵ رسید. بالاترین قیمت لیر ترکیه در ۲۴ ساعت گذشته ۲,۰۰۰ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۱,۹۹۵ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی لیر ترکیه نسبت به هفته گذشته ۲.۲۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد لیر ترکیه در شش ماه گذشته حدود ۷.۸۴ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت لیر ترکیه سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟