Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@00:45:39 GMT

فعالیت ۳۲۶ تشکل کارگری و کارفرمایی در لرستان

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۴۰۸۲

فعالیت ۳۲۶ تشکل کارگری و کارفرمایی در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی آشتاب امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران وضعیت تشکلهای کارگری و کارفرمایی استان را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در لرستان فعالیت‌های خوبی برای توسعه و ارتقا تشکلات صنفی انجام شده و در حال حاضر تشکلهای کارگری و کارفرمایی در حوزه کار و تولید و تصمیم سازی های کلان از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و توسعه و تقویت آنها در محیط‌های کار و تولید تأثیر بسزایی در تنظیم رابطه کارفرما و کارگران ایفا کرده و از تنش‌های کاری، جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جایگاه مهم تشکلات کارگری و کارفرمایی، عنوان کرد: نظر به اهمیت و نقش بسزایی که تشکلات کارگری و کارفرمایی به عنوان شرکای اجتماعی در سالم سازی محیط‌های کارگری و ارتقای سطح بهره وری و به طور کلی در چرخه اقتصادی جامعه ایفا می‌کنند، تقویت و ترغیب و تشویق تشکلات از حیث کمی و کیفی از برنامه‌های مهم این اداره کل بوده که مجموع این تشکلات پایان مهره ماه سال جاری تعداد ۳۲۶ تشکل کارگری و کارفرمایی بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، به ماده ۱۳۱ قانون کار با موضوع ایجاد تشکلهای صنفی و اجرای آن در استان اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس این ماده، کارگران مشمول قانون کار و کارفرمایان یک حرفه یا صنعت می‌توانند مبادرت به تشکیل انجمن‌های صنفی کنند و به همت همکاران اداره تشکلات کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون تعداد ۲۷۴ تشکل کارگری و همچنین ۵۲ تشکل کارفرمایی در واحدهای اقتصادی استان تشکیل شده است.

آشتاب در ادامه، افزود: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد و دوره‌های آموزشی مختلف و به ویژه خود ترکیب مدیریتی تشکل‌ها در شش ماهه نخست سالجاری بیش از هزار نفر ساعت آموزش‌های مرتبط ارائه شده است.

کد خبر 5057437

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان تشکل های کارگری و کارفرمایی ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر شهرکرد نیروی انتظامی گرگان کرمانشاه شهادت امام رضا ع هفته ناجا سانحه تصادف مواد مخدر ستاد ملی مقابله با کرونا کارگری و کارفرمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: همه ظرفیت مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در اختیار هیئت قرار خواهیم داد تا سیاست‌های مجموعه دولت که شامل وزارت ورزش و جوانان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، در استان اجرایی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، میثم مداحی در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت ورزش‌های کارگری استان اصفهان ضمن قدردانی از فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان، گفت: هیئت استان اصفهان حدود دو سال بود که با سرپرستی اداره می‌شد و خوشبختانه امروز هیئت تعیین تکلیف شد.

وی افزود: مجمع امروز که در انتخابات حاضر بود، پشتوانه بسیار خوبی برای هیئت محسوب می‌شود و همین جا اعلام می‌کنم که ما نیز که همه ظرفیت مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در اختیار هیئت قرار خواهیم داد تا سیاست‌های مجموعه دولت که شامل وزارت ورزش و جوانان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، در استان اجرایی شود.

نشست رئیس فدراسیون ورزش کارگری با کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامیجواد رمضی باز هم رئیس فدراسیون ورزش کارگری شد

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خطاب به کاندیداهای مجمع گفت: امروز دیگر رقابت تمام شده و باید رفاقت جایگزین رقابت شود؛ همه کسانی که کاندید شدند، ظرفیت بزرگی دارند و خواهشمندیم که از این ظرفیت در راستای گسترش و اعتلای ورزش کارگری استفاده کنند.

وی ادامه داد: ورزش کارگری اصفهان در گذشته حرف‌های زیادی در سطح کشور داشت و امیدواریم بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
  • تحقق شعار سال در گروی نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان
  • تحقق شعار سال در گرو نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد شهرستانی در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد در شهرستان‌ها