Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد مسجدجامعی در جلسه امروز شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود، با طرح این سوال که چرا تذکرات اعضای شورای شهر به جایی نمی‌رسد، گفت: در گذشته، ری در ساخت جدید تهران به محلی برای استقرار کارگاه‌های صنعتی تعریف شده بود و به همین دلیل امروزه شاهد هستیم که صنایع زیادی در اطراف ری مستقر هستند و این ظرفیتی دارد که می‌توانیم این محدوده را به موزه میراث صنعتی ایران تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به توسعه روز افزون ری گفت: لازم است با توجه به شرایط جدید ری، نگاه جدیدی به این منطقه داشته باشیم و به همین دلیل است که در سند توسعه‌ای تهران، ری را محلی برای توسعه گردشگری و زیارت تعریف کردیم.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به شکایت کارخانه سیمان از خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران گفت: نماینده شورا در راستای فعالیت نمایندگی مورد پرسش قضایی قرار گرفته و این اتفاق خوبی نیست و لازم است که هیات رئیسه وارد شود.

مسجد جامعی در بخش دیگری از تذکر خود با بیان اینکه شهرداری تهران بیش از ۵۰ موزه دارد گفت: من خانه موزه‌ای را می‌شناسم که به اندازه انگشتان دو دست بازدید ندارد و در یک خانه موزه دیگر که اتفاقاً با آقای حناچی به آنجا رفتیم، دیدیم اصلاً خانواده آن فرد دخیل در امورات نیستند. پس لازم است درباره وضعیت موزه‌های تحت مدیریت شهرداری گزارشی ارائه شود، چراکه هر روز تعداد این موزه‌ها در حال افزایش است اما نه تنها منشا تاثیر نیستند بلکه منشا دل مردگی و غفلت هستند.

وی تاکید کرد: باید اساسنامه‌ای برای وضعیت آشفته این موزه‌ها تهیه کنیم.

کد خبر 5057444

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران موزه هفته ناجا ویروس کرونا شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش پلیس راهور شبکه شاد قوه قضاییه گردشگری آلودگی هوا نیروی انتظامی وضعیت راهها آیت الله سید ابراهیم رئیسی سردار حسین اشتری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰۰۰ پروژه توسعه محلی در یک‌سال/ حمایت، نظارت و نقد شهرداری در کنار هم باشد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جریان ارائه گزارش تجمیعی پروژه‌های توسعه محلی سال ۱۴۰۲ مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، اظهار کرد: طرح رصد به تنهایی در بحث پروژه‌های توسعه محلی عملیات نکرد، همه اعضای شورای شهر به نوعی در بحث پروژه‌های توسعه محلی مشارکت داشتند چراکه همانطور که رئیس شورای شهر گفتند، اعضای شورا میان مردم هستند.

آخوندی ادامه داد: به عنوان نمونه حضور آقای امانی در محلات در روند طرح رصد کمک کننده بود. همچنین حضور تمامی اعضا در روزهای هفته در مناطق مختلف و نشست با شهرو‌ندان، در طرح رصد کمک کرد تا پروژه های توسعه محلی به طور دقیق برنامه ریزی و اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح رصد آن چیزی که وظیفه شورای شهر به نحو مطلوب اتفاق افتاد، افزود: ما در کنار شهرداری هستیم و خود را جدا از شهرداری تهران نمی‌دانیم چراکه شهردار را خودمان انتخاب کردیم بنابراین در عین حمایت از شهرداری، بر عملکردشان نظارت می‌کنیم و هر جا نیاز بود نقد هم میکنیم، بنابراین در طرح رصد سعی کردیم این روند را به طور کامل دنبال کنیم. همچنین باید این را در نظر داشت که اگر ورود اعضای شورا در میدان نباشد بسیاری از ‌پروژ‌ه‌ها با سختی و زمان بیشتری به نتیجه خواهد رسید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت: هزار پروژه توسعه محلی در یکسال به نتیجه رسید و این نتیجه پیگیری‌ها و حضور اعضای شورا در پروژه‌ها بود، علاوه براین، پروژه‌های بزرگ مقیاس را نیز پیگیری می‌کنیم و در جایی که انتقاد وارد بود هم نقد را داشتیم، همانطور که مدتی پیش رئیس کمیته بودجه از صفر بودن پیشرفت فیزیکی برخی از ‌پروژه‌ها انتقاد کرد.

آخوندی تصریح کرد: به این نتیجه می‌رسیم که نمی‌توانیم بگوییم شورای شهر فقط انتقاد ‌کند، یا فقط نظارت داشته باشد و یا فقط دنبال حمایت از شهرداری باشد، شورای شهر اگر می‌خواهد درست عمل کند باید در عین حال که در میدان حضور دارد و در کنار مدیران شهری است به موقع هم انتقاد کند، هرچند که باید در صحن شورای شهر پیام امید و اتحاد را به مردم دهیم و مسائل را در جلسات با شهرداری حل و فصل کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • بدری نماینده مجلس: وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است
  • توسعه بازارهای روز ، اولویت شهرداری شهرکرد
  • کفن و دفن جدیدی در آرامستان‌های قدیمی شهر تهران انجام نمی‌شود
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله گرد‌ها ؟
  • سال جدید برنامه‌های خوبی را برای توسعه و عمران شهر ایلام داریم
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله‌گرد‌ها؟
  • توسعه شهری ارومیه در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
  • اجرای ۱۰۰۰ پروژه توسعه محلی در یک‌سال/ حمایت، نظارت و نقد شهرداری در کنار هم باشد
  • طرح های توسعه محلی مناطق ۲۲ گانه تهران زیر ذره بین شورا