Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@04:20:15 GMT

ضرر و زیان مستاجران غرفه های شهرداری در ایام کرونا

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۴۱۴۹

ضرر و زیان مستاجران غرفه های شهرداری در ایام کرونا

به گزارش خبرنگار مهر، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره تخفیف به مستاجران شهرداری گفت: بیش از ۸ ماه است مشکل کرونا را داریم و برخی غرفه داران شهرداری ازجمله غرفه‌های مراکز ورزشی، مترو و غیره به دلیل شرایط موجود دچار ضرر و زیان شدند و تقاضای جبران این ضرر و زیان را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر تهران گفت: از همین رو این افراد امکان پرداخت اجاره بها خود را ندارند و این امر موجب شکایت شهرداری از این افراد می‌شود. همین امر موجب شد تا لایحه تخفیف به مستاجران شهرداری به بحث گذاشته شود تا هم شغل این افراد ادامه و هم ضرر و زیان‌ها کاهش یابد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر نیز میزان این تخفیفات هنوز مشخص نیست.

هاشمی در پاسخ به این سوال که در برخی محلات تهران برخی اهالی کوچه‌های بن بست را بسته و بر سر کوچه نیز نگهبان گذاشته‌اند و آیا این امر قانونی است یا خیر گفت: این محلات اغلب جنبه امنیتی دارد و اغلب نیروهای بازنشسته شرکت‌های انتظامی ساکن آن هستند. البته فکر می‌کنم از سوی سیستم انتظامی کشور این اجازه داده شده است. اما باید دستورالعمل این موارد بررسی، موارد آن احصا و با آن مقابله شود. در صورت شکایت ساکنین محلات نیز شهرداری تهران می‌تواند به این موضوع ورود کند.

کد خبر 5057428

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری تهران محسن هاشمی شورای شهر تهران ویروس کرونا هفته ناجا ویروس کرونا شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش پلیس راهور شبکه شاد قوه قضاییه گردشگری آلودگی هوا نیروی انتظامی وضعیت راهها آیت الله سید ابراهیم رئیسی سردار حسین اشتری ضرر و زیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذر ۳۰ تیر در طراحی جدید چه تغییراتی می‌کند؟

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای گذر ۳۰ تیر، اظهار کرد: کاربری سابق این خیابان برای ما قابل قبول نبود و در منزلت و شأن یک گذر فرهنگی و تاریخی در یکی از قدیمی‌ترین نقطه‌های تهران با آثار و ابنیه فاخر نبود.

وی با بیان اینکه درست در فضایی که گردشگران می‌توانستند از فضای تاریخی و فرهنگی این خیابان استفاده کنند، گذر خوراکی شکل گرفته بود، یادآور شد: خوشبختانه بعد از مدت‌ها پیگیری به این نتیجه رسیدند که کاربری این گذر باید تغییر کند و به نقطه‌ای تبدیل شود که کاربری فرهنگی داشته باشد.

نادعلی با اشاره به برپایی غرفه‌های صنایع دستی و محصولات فرهنگی و هنری در این گذر، تصریح کرد: برنامه‌ریزی لازم انجام شده که نسبت به گذشته، غرفه‌های کمتری در این گذر ایجاد شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه آلودگی و بوی ناشی از استقرار غرفه‌های خوراکی و غذا برای بیمارستان موجود در محل زیان‌بار بود، خاطرنشان کرد: اقدامات جدید به این معنا نیست که غرفه عرضه غذا و خوراکی در گذر ۳۰ تیر پیش‌بینی نشده باشد و به اندازه و تناسب تردد شهروندان و گردشگران، این غرفه‌ها مستقر خواهند شد.

وی نسبت به انجام سریع‌تر اقدامات ابراز امیدواری کرد و گفت: هنوز اقدام عملیاتی انجام نشده است؛ البته طراحی فضا بسیار اهمیت دارد و باید الزامات آن رعایت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • گذر ۳۰ تیر در طراحی جدید چه تغییراتی می‌کند؟
  • برگزاری ۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۲
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • توقف ایجاد غرفه در میدان امام(ره) بیرجند
  • پروژه‌های خُرد محلات کمتر برخوردار را در اولویت قرار دهیم