Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر بزرگترین حزب سیاسی سودان و شریک نظامیان در قدرت به سخنان رئیس شورای حاکمیتی این کشور مبنی بر موافقت صادق المهدی به عادی سازی روابط با تل آویو واکنش نشان داد و اعلام کرد: عادی سازی روابط جزء وظایف دولت انتقالی نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رئیس شورای حاکمیتی سودان دوشنبه شب در گفت وگو با تلویزیون این کشور ادعا کرد: در تمام مراحل روند عادی سازی روابط با تل آویو، با احزاب سیاسی و نهادهای جامعه مدنی  مشورت شده  و من کسی را پیدا نکردم که با عادی سازی روابط با اسرائیل مخالفت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژنرال عبدالفتاح برهان مدعی شد: بیش از 90 درصد احزاب و جریان‌های سیاسی در سودان با عادی عادی سازی روابط با تل آویو موافق هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این سخنان رئیس شورای حاکمیتی سودان در حالی مطرح شده‌است که احزاب سیاسی چپگرا و راستگرای  این کشور از جمله حزب الامه ، حزب بعث ، حزب کمونیستی و حزب ناصری با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با صادق المهدی رهبر حزب الامه و علی الریح السنهوری رهبر حزب بعث سودان مشورت کرده‌ است، مدعی شد: این شخصیت‌ها با عادی سازی روابط با عادی سازی روابط با تل آویو موافقت کرده‌اند، مشروط به اینکه مجلس قانونگذاری آن را مورد تائید قرار دهد و قرار است مجلس قانونگذاری ( پارلمان انتقالی ) در آینده نزدیک تشکیل شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

 صادق المهدی  دیشب با انتشار بیانیه‌ای که یک نسخه آن در اختیار روزنامه سودان تریبون قرار گرفت، اعلام کرد: بنده به رئیس شورای حاکمیتی گفتم که شرط حمایت حزب الامه از دولت انتقالی آن است که تصمیم گیری درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط پارلمان منتخب انجام شود و این موضوع جزء وظایف دولت انتقالی نیست.

حزب الامه به عنوان بزرگترین حزب سیاسی سودان و شریک نظامیان در قدرت است قبلا اعلام کرده بود که در صورت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی این حزب اعتماد خود را از دولت انتقالی خارطوم پس می‌گیرد و دیگر از این دولت حمایت نخواهد کرد.

البرهان: امکان حذف سودان از فهرست تروریسم بدون عادی‌سازی روابط وجود ندارد!

به نوشته این روزنامه سودانی ، ژنرال عبدالفتاح برهان تاکید کرد: توافق عای سازی روابط خارطوم تل آویو به زودی امضاء خواهد شد و این توافقنامه توسط پارلمان انتقالی سودان مورد تائید قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه پارلمان منتخب پس ار پایان دوره انتقالی تشکیل می‌شود، اظهار داشت: این پارلمان می‌تواند با در نظر گرفتن دستاوردهای دوره انتقالی درباره عادی سازی روابط با اسرائیل درخصوص این توافقنامه بازنگری و تصمیم گیری کند.

رژیم صهیونیستی و سودان شامگاه جمعه دوم آبان ماه از توافق خود را برای عادی سلزی روابط خبردادند که با مخالفت بسیاری از گروه‌های سیاسی و مردمی سودان همراه شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل کشور سودان اسرائیل کشور سودان عادی سازی روابط با تل آویو رئیس شورای حاکمیتی رژیم صهیونیستی دولت انتقالی حزب الامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، وزارت خارجه چین نسبت به اتهام جاسوسی اتباع آلمانی برای این کشور واکنش نشان داد.

وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه اعلام کرد که اتهام های آلمان مبنی بر بازداشت جاسوسانی که برای چین کار می کردند، بی اساس و فریبکاری سیاسی است.

وزارت خارجه چین از این کشور خواست تا از دروغ پراکنی علیه این کشور دست بردارند.

سفارت چین در برلین هم این اتهامات را رد کرده و از آلمان خواسته از اتهامات جاسوسی برای دستکاری سیاسی وجهه چین و بدنام کردن آن، دست بردارد.

سه آلمانی به اتهام جاسوسی برای چین بازداشت شدند. دادستان آلمان اعلام کرده این افراد از دو سال پیش، اطلاعات حساس را در اختیار دستگاه های اطلاعاتی چین قرار داده اند.

براساس اعلام دادستانی فدرال آلمان، پلیس این کشور جیان جی، دستیار یکی از نامزدهای حزب «آلترناتیو برای آلمان» در انتخابات پارلمان اروپا را به ظن جاسوسی در پرونده‌ای که «به شدت بغرنج» توصیف شده، بازداشت کرده است.

جیان جی از کارمندان ماکسیمیلیان کراه، نامزد مطرح حزب آلترناتیو برای آلمان در انتخابات ماه ژوئن پارلمان اروپا است. او به انتقال گزارش‌های مرتبط با مذاکرات و تصمیمات پارلمان اروپا به سرویس اطلاعاتی چین متهم است.

فرد بازداشت‌شده در بروکسل و همچنین درسدن در شرق آلمان سکونت دارد و به ادعای دادستانی این کشور، از شخصیت‌های اپوزیسیون چین نیز جاسوسی کرده است.

کد خبر 6086794

دیگر خبرها

  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • سخنان رهبر انقلاب درباره حمزه سید الشهدا + فیلم
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید