Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: بررسی آخرین وضعیت گودهای پرخطر منطقه 6 نشان می دهد که تا به حال حکمی مبنی بر پرکردن آنها از سوی مقام قضایی صادر نشده، گودهایی که اغلب چند ده سال است که به حال خود رها شده اند.
محمدرضا قاسمی، معاون معماری و شهرسازی منطقه 6 درباره گودهای پرخطر این منطقه به خبرنگار شهر گفت: در مجموع در منطقه 6 حدود 11 گود پرخطر وجود دارد که دو مورد از این گودها در ناحیه یک قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از آن ها متعلق به یک شرکت ساختمانی است و دیگری نیز در خیابان قرنی واقع شده که متعلق به بانک شهر است.
او با بیان اینکه در ناحیه 2، حدود چهار گود پرخطر وجود دارد که بزرگترین آنها گود حجاب در تقاطع بلوار کشاورز و حجاب است، افزود: این گود از اوایل انقلاب به حال خود رها شده و دست به دست چرخیده و در حال حاضر در اختیار قرارگاه خاتم الانبیا است که به تازگی از طرف مالک در خواست صدور پروانه شده و به نظر می رسد در حال تعریف پروژه ای 25 طبقه هستند.
قاسمی ادامه داد: در خیابان ولیعصر جنب بزرگمهر نیز گودی واقع شده که متعلق به بنیاد نیکوکاری قائم است و 10 سال است که پروژه اش متوقف است. همچنین، گود خیابان زرتشت در حال تغییر نقشه است و علاوه بر آن در بلوار کشاورز نیز گودی متعلق به بانک پارسیان قرار دارد که 11 سال است بلاتکلیف مانده است.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری منطقه 6 با بیان اینکه چهار گود پرخطر در ناحیه 5 و یک گود نیز در ناحیه 6 قرار دارد، عنوان کرد: برای رفع خطر مطابق بند 14 ماده 55 قانون شهرداری ها مکاتباتی با دستگاه قضایی برای اخذ دستور قضایی دباره تعیین تکلیف گودهای پرخطر منطقه انجام شده است. مثلا برای یکی از گودهای ناحیه 2 نامه نگاری انجام شده و دستور قضایی حاکی از این است که باید از مالک برای اقدام و بررسی دعوت شود.
او با بیان اینکه پس از جلسه با مالک، دوباره نیاز به دستور قضایی برای اقدام بعدی است، یادآور شد: سرانجام با صدور دستور قضایی می توان گود را با خاک پر کرد و شهرداری سرخود نمی تواند اقدامی در این باره انجام دهد. کاری که شهرداری انجام داد این است که دور این ملک ها را با هزینه خودش حصار کشی کرد تا از سقوط افراد و خودروها به داخل آنها جلوگیری کند اما خطر ریزش همچنان وجود دارد. این درحالی است که به دلیل جنبه عمومی داشتن بسیاری از این گودها حکم های قضایی با احتیاط داده می شود و هیچ حکمی تا بحال مبنی بر پر کردن گودها در منطقه صادر نشده است.
خبرنگار: علی سی پی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دستور قضایی گود پرخطر منطقه 6

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 

سید محمد فیاض مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران با همراهی عبدالمجید رحمانی رییس مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی با حضور در منطقه ۵ به بررسی اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه پرداخت. 

مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی خلاقانه از زحمات همکاران به شهروندان اظهار داشت: توجه به ظرفیت‌های درون منطقه‌ای در نواحی و سرای محلات برای آگاه سازی شهروندان از موارد مورد انتظار در اجرای این طرح است. 

فیاض ادامه داد: با متخلفینی که در خصوص اجرای طرح همکاری نکرده و کارشکنی می‌کنند از طریق ضابطین قضایی یگان حفاظت شهرداری برخورد قانونی خواهد شد و درمورد خودرو‌ها و مراکز جمع آوری و نگهداشت غیرمجاز زباله و پسماند پیگیری‌های قانونی انجام خواهد شد و در صورت اثبات همکاری پیمانکاران با زباله گرد‌ها، برخورد قانونی انجام می‌پذبرد.

در ادامه عبدالمجید رحمانی رییس مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران نیز ضمن تشریح جایگاه این مرکز و ماموریت‌های آن خبر از موافقت صورت گرفته توسط دستگاه‌های مسئول با پیگیری شهردار تهران جهت نگهداری معتادین متجاهر در مراکز وابسته بیش از شش ماه داد و گفت: این افراد پس از ترک اعتیاد با ارائه خدمات آموزشی به جریان اشتغال اضافه شده و تحت نظارت مستمر خواهند بود.

وی افزود: با پدیده تکدی گری سازمان یافته طی هماهنگی مقام قضایی به زودی برخورد قاطعی صورت می‌گیرد. 

رحمانی ادامه داد: در موضوع کودکان کار و خیابان، اخلاق، مهربانی در کنار قاطعیت مدنظر است و باید از طریق مراکز غربالگری، کودکان مورد نظر به بهزیستی تحویل داده شده تا تحت پوشش حمایت یک سازمان تخصصی قرار گیرند.

داوود گودرزی «شهردار منطقه ۵» با اشاره به اهمیت مدیریت، ساماندهی و برخورد قاطع در مقوله ساماندهی اجتماعی و پسماند گفت: باید با داشتن روحیه جمعی و با رویکرد تشویقی موضوع پسماند بین شهرداری و شهروندان را مطرح و از همه ظرفیت‌ها بهره برداری کرد.

شهردار منطقه ۵ اظهار داشت: با توجه به وجود مجموعه‌های تجاری و اداری گسترده در منطقه ۵ می‌بایست در قالب انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری در حوزه پسماند اقدامات جدی صورت پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • سرپرست شهرداری منطقه ۱۴ منصوب شد
  • سرپرست جدید شهرداری منطقه ۱۴ تهران منصوب شد
  • سرپرست جدید شهرداری منطقه ۱۴ منصوب شد
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 
  • ایمن سازی ۷ سرا و مجتمع تجاری پرخطر در بازار تهران
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب
  • شورایاران خدمات شهری را به اطلاع شهروندان برسانند
  • بازارچه دست‌فروشان تهرانسر، توسعه می‌یابد